Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
nedelja, 06. avgust 2017. |
Otkako je korporacija „Dizni“ pretvorila izdavača stripova „Marvel“ u rudnik zlata koji joj svake godine donosi milijarde dolara, sve druge producentske kuće u svetu su, sa manje ili više uspeha, potrčale da se, kako god znaju, i same „ogrebu“ o ovaj uspeh, i pronađu neku svoju „zlatnu koku“ koja bi im na sličan način „štampala pare“ kao što je to slučaj sa proslavljenom „Diznijevom“ franšizom.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
četvrtak, 02. mart 2017. |
Kusturičine filmove, i ovaj najnoviji među njima, treba stoga razumeti u kontekstu onoga što je reditelj uradio u Andrićgradu. Iako je njegov posao stvaranje iluzija (iluzija da ljudi lete, ili da je u centru Višegrada oduvek postojalo staro gradsko jezgro), njegov konačni cilj je stvaranje nečeg trajnog, vrednog i istinitog. Taj filozofski, tragalački potencijal provejava kroz ovaj film, i daje mu dodatnu dubinu.
|
Kulturna politika
|
|
Aleksandar Brkić
|
subota, 11. februar 2017. |
Ograničiti i ukinuti slobodu govora, a samim tim i slobodu mišljenja, nametnuti autoritet paradržavnog civilnog društva, koje niti ko bira, niti kome odgovara, a zatim će se građani sami razoružati i prepustiti na milost politički korektnih politika, uz obavezu da obilato finasiraju iste.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
petak, 16. decembar 2016. |
Za sada smo dobili „Buđenje sile“ kao sjajan uvod u novu trilogiju, i „Odmetnika-1“, koji je možda i najbolji film u franšizi. Ako nije, on svakako s pravom pretenduje da ga stave rame uz rame sa „Novom nadom“ i „Imperija uzvraća udarac“.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
petak, 07. oktobar 2016. |
Baš kao što film ubedljivo ignoriše i odbacuje sve autošovinističke matrice koje načisto proganjaju našu kinematografiju poslednjih decenija, isto tako se ne upušta ni u nepotrebno i prazno „srbovanje“.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
ponedeljak, 15. avgust 2016. |
U nemogućnosti da privole superheroje da obavljaju njihova prljava posla za njih, američke službe bezbednosti sastavljaju nelegalnu operativnu grupu od superzlikovaca . Ova logika odgovara onoj na osnovu koje američke obaveštajne službe obavljaju svoje „crne operacije“ – ljudi koji nemaju nikakav moralni kompas predstavljaju idealne agente, jer se svaki dogovor sa njima svodi na računicu golog interesa.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
nedelja, 08. maj 2016. |
Snajder u oba svoja filma ovaj motiv zahvata besprekorno, i slika političke institucije američkog društva kao opsednute moću, beskrajno paranoične, i večito spremne da na svaku nepoznanicu i neizvesnost reaguju agresivno.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
četvrtak, 21. januar 2016. |
Rediteljev proslavljeni osećaj za pravdu je i dalje tu, on isijava iz pozadine priče i izlazi u prvi plan na nekoliko važnih mesta. Jedan je svakako insistiranje DŽona „DŽelata“ Ruta, lovca na ucene, da ucenjene kriminalce nikada ne ubija, nego da ih uvek vodi sudiji na vešanje.
|
Kulturna politika
|
|
Aleksa Šantić
|
sreda, 06. januar 2016. |
O mili časi, kako ste daleko! Vi, draga lica, iščezla steko'... ste davno! Pusta je soba... moje srce tavno... I bez vas više ja sreće ne steko'...
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
petak, 18. decembar 2015. |
U „Buđenju sile“ sukob Svetle i Tamne strane ostaje pre svega na metafizičkom nivou, što se najbolje vidi u izuzetno napetim i uzbudljivim scenama konačnog dvoboja, koji upadljivo odudara od spektakularnih i vratolomnih koreografija Anakina, Jode ili Dukua iz nove trilogije.
|
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
subota, 06. maj 2017. |
Kao u slučaju svih dosadašnjih uravnilovki i trulih kompromisa na prostoru bivše Jugoslavije, najveća šteta se i u slučaju ove Deklaracije nanosi srpskom narodu. Srbima, koji su stvorili najveći deo jezičke baštine na ovom jeziku, koji su jezik kodifikovali i prvi mu dali pismo, pravopis, standard i status književnog jezika, sada se zabranjuje da kodifikacije nastale u proteklih 15 godina smatraju varijantama srpskog jezika, a njihova viševekovna jezička baština se proglašava za „jednaku i ravnopravnu“ sa ukupnim tiražem „Dnevnog avaza“ i dve-tri godine zapisnika crnogorske skupštine, što su ukupni dometi „bošnjačkog“, odnosno „crnogorskog jezika“
|
Kulturna politika
|
|
Radoman Jović
|
četvrtak, 16. februar 2017. |
Tako stručno i psiho-fizički pripremljeni radnik, kome u redovnim intervalima sleduje unapređenje uz dalju dokvalifikaciju uz rad i doživotno zaposlenje, „venčava“ se za firmu a firma postaje staratelj njegove porodice.
|
Kulturna politika
|
|
Branko M. Žujović
|
subota, 21. januar 2017. |
Dejan J. Subotić bio je sin našeg poznatog pesnika Jovana Subotića (1817 – 1886), predsednika Matice srpske, učesnika Majske skupštine, advokata i narodnog tribuna. Iz braka sa Savkom Polit Desančić, Jovan je imao sedmoro dece: Dejana, Žarka, Vidu, Vericu, Vojislava, Branislava i Ozrena. Žarko i Vida preminuli su kao deca, a dr Vojislav J. Subotić bio je čuveni hirurg i osnivač Medicinskog fakulteta u Beogradu
|
Kulturna politika
|
|
Dimitrije Vojnov
|
petak, 18. novembar 2016. |
Globalna propaganda protiv nas apsolutno postoji. Mislim da je predrasuda koja je stvorena prema Srbima ogromna, i da će nju na svojim plećima nositi bar još jedna generacija posle nas. To je potpuno nesporno.
|
Kulturna politika
|
|
Dimitrije Vojnov
|
sreda, 28. septembar 2016. |
DŽejms Bond je u velikom broju svojih avantura imao uspešnu saradnju i romanse sa fatalnim ženama koje rade za KGB i Vladimir Putin pošteno govoreći deluje kao vanbračno dete rođeno iz jedne takve veze. Ako imamo u vidu takvu pozadinu junaka, potpuno je očekivano da se u nekom od Bondova pojavi kao negativac.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
sreda, 27. jul 2016. |
Koliko god potreba naših sugrađana da učestvuju u ovoj najnovijoj modi bila smešna, iskarikirana i u suštini besmislena, Beograd i drugi gradovi Srbije daleko su od pomame koja je u vezi sa ovom igrom zahvatila metropole sveta.
|
Kulturna politika
|
|
Slobodan Orlović
|
subota, 02. april 2016. |
Iz „turskog doba“ reditelj nas vodi epohom novije istorije, slobodnoumetnički birajući scene i teme. Tako, publika uživa u operskom glasu austrougarskog oficira ili saznaje o atmosferi u „madžaricinom“ lokalnom hotelu, ujedno kupleraj-krčmi predratnoj i poratnoj.
|
Kulturna politika
|
|
Marinko M. Vučinić
|
nedelja, 17. januar 2016. |
U istoriji ljudskoj nije bilo vremena tako velikog i tako sudbonosnog kao što je naše vreme. Sudbonosno je naše vreme po život svih država, svih plemena i svih naroda i svih generacija ljudskih, koje sada žive i koje će posle nas doći.
|
Kulturna politika
|
|
Zlatko Bogatinovski
|
petak, 01. januar 2016. |
Zgrada se zida punih pet godina, od 1960. do1965., dovršava u jesen 1965. godine, kada i sama ustanova menja naziv u „Muzej savremene umetnosti“, koji nosi i dan-danas, i zvanično se otvara na godišnjicu oslobođenja Beograda, 20. oktobra 1965.
|
Kulturna politika
|
|
Marinko M. Vučinić
|
sreda, 16. decembar 2015. |
Problem je u tome što izgleda samo on uspeva da prepozna i pronađe uspehe njegovog ministarstva, a već je odavno uzaludan posao ozbiljno komentarisati negove nebulozne izjave.
|
|