Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
недеља, 06. август 2017. |
Откако је корпорација „Дизни“ претворила издавача стрипова „Марвел“ у рудник злата који јој сваке године доноси милијарде долара, све друге продуцентске куће у свету су, са мање или више успеха, потрчале да се, како год знају, и саме „огребу“ о овај успех, и пронађу неку своју „златну коку“ која би им на сличан начин „штампала паре“ као што је то случај са прослављеном „Дизнијевом“ франшизом.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
четвртак, 02. март 2017. |
Кустуричине филмове, и овај најновији међу њима, треба стога разумети у контексту онога што је редитељ урадио у Андрићграду. Иако је његов посао стварање илузија (илузија да људи лете, или да је у центру Вишеграда одувек постојало старо градско језгро), његов коначни циљ је стварање нечег трајног, вредног и истинитог. Тај филозофски, трагалачки потенцијал провејава кроз овај филм, и даје му додатну дубину.
|
Културна политика
|
|
Александар Бркић
|
субота, 11. фебруар 2017. |
Ограничити и укинути слободу говора, а самим тим и слободу мишљења, наметнути ауторитет парадржавног цивилног друштва, које нити ко бира, нити коме одговара, а затим ће се грађани сами разоружати и препустити на милост политички коректних политика, уз обавезу да обилато финасирају исте.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
петак, 16. децембар 2016. |
За сада смо добили „Буђење силе“ као сјајан увод у нову трилогију, и „Одметника-1“, који је можда и најбољи филм у франшизи. Ако није, он свакако с правом претендује да га ставе раме уз раме са „Новом надом“ и „Империја узвраћа ударац“.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
петак, 07. октобар 2016. |
Баш као што филм убедљиво игнорише и одбацује све аутошовинистичке матрице које начисто прогањају нашу кинематографију последњих деценија, исто тако се не упушта ни у непотребно и празно „србовање“.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
понедељак, 15. август 2016. |
У немогућности да приволе суперхероје да обављају њихова прљава посла за њих, америчке службе безбедности састављају нелегалну оперативну групу од суперзликоваца . Ова логика одговара оној на основу које америчке обавештајне службе обављају своје „црне операције“ – људи који немају никакав морални компас представљају идеалне агенте, јер се сваки договор са њима своди на рачуницу голог интереса.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
недеља, 08. мај 2016. |
Снајдер у оба своја филма овај мотив захвата беспрекорно, и слика политичке институције америчког друштва као опседнуте моћу, бескрајно параноичне, и вечито спремне да на сваку непознаницу и неизвесност реагују агресивно.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
четвртак, 21. јануар 2016. |
Редитељев прослављени осећај за правду је и даље ту, он исијава из позадине приче и излази у први план на неколико важних места. Један је свакако инсистирање Џона „Џелата“ Рута, ловца на уцене, да уцењене криминалце никада не убија, него да их увек води судији на вешање.
|
Културна политика
|
|
Алекса Шантић
|
среда, 06. јануар 2016. |
О мили часи, како сте далеко! Ви, драга лица, ишчезла стеко'... сте давно! Пуста је соба... моје срце тавно... И без вас више ја среће не стеко'...
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
петак, 18. децембар 2015. |
У „Буђењу силе“ сукоб Светле и Тамне стране остаје пре свега на метафизичком нивоу, што се најбоље види у изузетно напетим и узбудљивим сценама коначног двобоја, који упадљиво одудара од спектакуларних и вратоломних кореографија Анакина, Јоде или Дукуа из нове трилогије.
|
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
субота, 06. мај 2017. |
Као у случају свих досадашњих уравниловки и трулих компромиса на простору бивше Југославије, највећа штета се и у случају ове Декларације наноси српском народу. Србима, који су створили највећи део језичке баштине на овом језику, који су језик кодификовали и први му дали писмо, правопис, стандард и статус књижевног језика, сада се забрањује да кодификације настале у протеклих 15 година сматрају варијантама српског језика, а њихова вишевековна језичка баштина се проглашава за „једнаку и равноправну“ са укупним тиражем „Дневног аваза“ и две-три године записника црногорске скупштине, што су укупни домети „бошњачког“, односно „црногорског језика“
|
Културна политика
|
|
Радоман Јовић
|
четвртак, 16. фебруар 2017. |
Тако стручно и психо-физички припремљени радник, коме у редовним интервалима следује унапређење уз даљу доквалификацију уз рад и доживотно запослење, „венчава“ се за фирму а фирма постаје старатељ његове породице.
|
Културна политика
|
|
Бранко М. Жујовић
|
субота, 21. јануар 2017. |
Дејан Ј. Суботић био је син нашег познатог песника Јована Суботића (1817 – 1886), председника Матице српске, учесника Мајске скупштине, адвоката и народног трибуна. Из брака са Савком Полит Десанчић, Јован је имао седморо деце: Дејана, Жарка, Виду, Верицу, Војислава, Бранислава и Озрена. Жарко и Вида преминули су као деца, а др Војислав Ј. Суботић био је чувени хирург и оснивач Медицинског факултета у Београду
|
Културна политика
|
|
Димитрије Војнов
|
петак, 18. новембар 2016. |
Глобална пропаганда против нас апсолутно постоји. Мислим да је предрасуда која је створена према Србима огромна, и да ће њу на својим плећима носити бар још једна генерација после нас. То је потпуно неспорно.
|
Културна политика
|
|
Димитрије Војнов
|
среда, 28. септембар 2016. |
Џејмс Бонд је у великом броју својих авантура имао успешну сарадњу и романсе са фаталним женама које раде за КГБ и Владимир Путин поштено говорећи делује као ванбрачно дете рођено из једне такве везе. Ако имамо у виду такву позадину јунака, потпуно је очекивано да се у неком од Бондова појави као негативац.
|
Културна политика
|
|
Никола Танасић
|
среда, 27. јул 2016. |
Колико год потреба наших суграђана да учествују у овој најновијој моди била смешна, искарикирана и у суштини бесмислена, Београд и други градови Србије далеко су од помаме која је у вези са овом игром захватила метрополе света.
|
Културна политика
|
|
Слободан Орловић
|
субота, 02. април 2016. |
Из „турског доба“ редитељ нас води епохом новије историје, слободноуметнички бирајући сцене и теме. Тако, публика ужива у оперском гласу аустроугарског официра или сазнаје о атмосфери у „маџарицином“ локалном хотелу, уједно куплерај-крчми предратној и поратној.
|
Културна политика
|
|
Маринко М. Вучинић
|
недеља, 17. јануар 2016. |
У историји људској није било времена тако великог и тако судбоносног као што је наше време. Судбоносно је наше време по живот свих држава, свих племена и свих народа и свих генерација људских, које сада живе и које ће после нас доћи.
|
Културна политика
|
|
Златко Богатиновски
|
петак, 01. јануар 2016. |
Зграда се зида пуних пет година, од 1960. до1965., довршава у јесен 1965. године, када и сама установа мења назив у „Музеј савремене уметности“, који носи и дан-данас, и званично се отвара на годишњицу ослобођења Београда, 20. октобра 1965.
|
Културна политика
|
|
Маринко М. Вучинић
|
среда, 16. децембар 2015. |
Проблем је у томе што изгледа само он успева да препозна и пронађе успехе његовог министарства, а већ је одавно узалудан посао озбиљно коментарисати негове небулозне изјаве.
|
|