Културна политика | |||
Лош власник и још горе газде |
![]() |
![]() |
![]() |
субота, 13. август 2011. | |
Министар културе и информисања Предраг Марковић је у недавном интервјуу за „Вечерње новости“ изјавио да за повлачење државе из медија „не постоји политичка воља на различитим нивоима и са различитим мотивима", што је изазвало оштре реакције новинарских удружења, посебно НУНС-а. Противника повлачења државе има међутим много, укључујући и Владу Војводине и представнике мађарске мањине, који су против приватизовања медија намењених информисању националних мањина. Потпуну приватизацију не желе ни многи и у локалним срединама, и показало се да је током јавне расправе о овом питању највише примедби на Нацрт дато из локала, где преовладава мишљење да приватизација свих локалних медија не би допринела бољем квалитету информисања. Овакав став проузрокован је досадашњим катастрофалним учинком продаје, а на расправи одржаној у јуну у Нишу, изнети су и конкретни примери. Покрајински секретар за културу и јавно информисање Милорад Ђурић је навео да у Војводини готово да није било успешног процеса приватизације, и да ни у једном случају, осим РадиоСрбобрана, промена власника није довела до Досадашња приватизација медија, посебно у локалу, није остварила демократизацију медијског простора, ни смањила политички утицај, већ је показала да су приватни власници и те како подложни утицају политичких и економских структура, нарочито у периодима финансијске оскудице, и склони деградацији информисања и новинарске струке. Из тих разлога учесници расправе у Нишу су подсетили на тзв. "Крагујевачку иницијативу" из 2007. која предвиђа формирање регионалних јавних сервиса, која је имала широку подршку на локалном нивоу. Упркос лошим искуствима, новинарска удружења, посебно НУНС, инсистирају на завршетку приватизације. Реагујући на изјаву Предрага Марковића, НУНС је навео „да би одустајање од повлачења државе представљало корак уназад у остварењу слободе изражавања, а да већина челника локалних самоуправа вапи да, пре свега електронски медији, остану у њиховом власништву, јер се на тај начин остварује политички утицај државе, то јест владајуће гарнитуре".[1] Истина је да у медијима који су још увек у власништву државе, или где држава има свој део, постоји јасан упли У свом интервјуу министар Предраг Марковић је истакао "да медији нису толико у раљама државе колико у раљама рекламних агенција"[2]. Ово је један од ретких слчучајева да неко из власти критикује рекламне агенције и признаје њихову моћ, а зачудо, није познато да се у Нацрту медијске стратегије неко дотакао и тог питања. Треба се онда запитати, ако је истина да су агенције толико моћне, да ли би потпуно елиминисање државе значило коначно препуштање медијског простора њима, а не професији и јавности? |