Kulturna politika
|
|
Dragomir Antonić, Divna Vuksanović, Željka Buturović, Zoran Milivojević
|
nedelja, 20. februar 2011. |
Takve emisije nisu uzrok, već posledica. One, čim su toliko gledane, jasno je da zadovoljavaju određene potrebe naroda. Prema tome niti srozavaju kulturu, niti podstiču nasilje, već samo konstatuju kulturološku dijagnozu velikog dela naroda.
|
Kulturna politika
|
|
Jovana Papan
|
utorak, 15. februar 2011. |
Koliko će još u Srbiji trajati ovaj rijaliti dernek? Teško je reći. Dernek se nastavlja, a svaka sličnost sa srpskom političkom farmom (pardon, scenom) je slučajna i pogrešna - u rijaliti univerzumu prosečan Srbin ima bar privid mogućnosti izbora.
|
Kulturna politika
|
|
Domagoj Margetić
|
subota, 29. januar 2011. |
Protiv sam revolucije jer se bojim da bi svaka revolucija pogodovala upravo onim istim elitama koje su nas dovele do ovoga danas. Bojim se novih revolucija na ovim prostorima, bojim se da su moguće više nego ikada ranije.
|
Kulturna politika
|
|
Jovana Papan
|
utorak, 25. januar 2011. |
Nije u pitanju novotarija sa Zapada, već tradicija države koja postaje sila kojoj se klanjaju i oni koji je vide kao najvećeg rivala, a koji svoju decu krišom ipak žele da podižu sa malo više izbačenim kandžama.
|
Kulturna politika
|
|
Mila Alečković-Nikolić
|
sreda, 12. januar 2011. |
Novi ili stari tip ličnosti u finansijskom totalitarizmu odmenio je nekadašnjeg "novog čoveka" iz doba komunizma. To je sada: raskorenjeni, zavidni, interesni "profi-man" i društveni psihopata (egoista, hedonista, bezobziran, amoralan, agresivan).
|
Kulturna politika
|
|
Dragana Kanjevac
|
utorak, 04. januar 2011. |
Aktuelna Srbija nalik je na postarijeg zapuštenog tipa, slabokarakternog luzera koji puši, pije, ima visok pritisak i holesterol, sve ga boli al za živu glavu neće kod doktora. Uspešnima zavidi i zna ih kad su bili niko i ništa.
|
Kulturna politika
|
|
Ana Radmilović
|
utorak, 28. decembar 2010. |
Znate šta se sve desi nekome ko se u Srbiji usudi da kaže makar i delić onoga za šta Vedrana u Srbiji dobija aplauze. Ja moram da budem koretna – govor mržnje dopuštamo samo gostima.
|
Kulturna politika
|
|
Jovana Papan
|
subota, 25. decembar 2010. |
Podležući opštoj paranoji, odrasli ne štite svoju decu, već projektuju svoje strahove na njih. Sve radikalnije mere predostrožnosti samo zagorčavaju život ljudima, a efekti novih zakona su zanemarljivi u pogledu njihove svrhe – zaštite dece.
|
Kulturna politika
|
|
Bosiljka Medić
|
subota, 18. decembar 2010. |
Sam Kusturica nebrojeno puta je podvlačio da mu je „lakše bilo ostvariti priznanje na nivou Jugoslavije, nego u Sarajevu“, kao što mu je, nakon toga, neuporedivo lakše bilo da stekne svetsku slavu, nego da mu se ta slava na dostojan način prizna u Beogradu.
|
Kulturna politika
|
|
Predrag Anđelić
|
sreda, 15. decembar 2010. |
Iz perspektive današnjeg pretežnog poimanja politike kao epicentra zla, paradoksalna je ali i istinita činjenica da je ondašnja, komunistička politička klasa najduže odolevala sveopštoj upotrebi estrade.
|
|
Kulturna politika
|
|
Dimitrije Vojnov
|
petak, 18. februar 2011. |
Novi srpski film uspeva da mobiliše publiku koja je odustala od gledanja srpskog filma i da ih privuče u bioskope, i oni na predstavnike NSFa primenjuju kriterijume koje su izgradili gledajući strane filmove i vrhunske predstavnike svojih vrsta.
|
Kulturna politika
|
|
Dragana Kanjevac
|
petak, 04. februar 2011. |
Stvari stoje ovako: ako slikate golo dete u kadi - nemate više to dete; međutim, možete sasvim mirno da upregnete trogodišnju devojčicu da učestvuje u izborima za mis i da od deteta ponešto i zaradite. To je ne samo prihvatljivo, već i poželjno.
|
Kulturna politika
|
|
Petar Anđelković
|
sreda, 26. januar 2011. |
U našoj zemlji i narodu se odavno ustalilo uverenje da „svaki narod ima vlast kakvu zaslužuje". Elite i vlast vrlo često nemaju nikakve veze sa većinskim narodom ili njegovom voljom koju navodno predstavljaju. Ni jedno društvo u okruženju nema elite koje toliko rade protiv interesa svoje zemlje kao ove naše. |
Kulturna politika
|
|
Ana Radmilović
|
ponedeljak, 24. januar 2011. |
Iz ovoga bi neko ko nema pametnija posla mogao da izvuče tendenciozni zaključak da vreme i novine ne samo što se nisu promenili nabolje, nego su postali gori, nehumaniji i bezobzirniji i prema onima o kojima pišu i prema onima koji bi to trebalo da čitaju.
|
Kulturna politika
|
|
Vasilije Milnović
|
sreda, 05. januar 2011. |
Da bi se umilili vukovima kapitalizma, makar i ovog domaćeg – trajno tranzicionog, umetnici, očigledno, moraju da ispune određene zahteve i ispoštuju određene formule, kako bi obezbedili dovoljnu količinu potrebnog novca.
|
Kulturna politika
|
|
Jovana Papan
|
ponedeljak, 03. januar 2011. |
U Srbiji, zemlji u kojoj je sastavljanje kraja sa krajem nejupražnjavanija sportska disciplina, sportske patike postale su važnije od života.Srbija je ostala bez vazduha, sve otišlo u “Er maks” – šala je koja kruži među mlađom populacijom, dobro upućenom u značaj koji ove patike danas imaju u Srbiji.
|
Kulturna politika
|
|
Slobodan Vladušić
|
utorak, 28. decembar 2010. |
Primera zabrana radi zabrana ima na hiljade i svi oni doprinose nečijoj zaštiti, a zapravo doprinose povećanju osećanja krivice, što za konsekvencu ima jednu vrstu društvene ukočenosti, paralizovanosti i straha, jer onaj ko se oseća krivim oseća da nema pravo ni na šta, osim da bude kažnjen.
|
Kulturna politika
|
|
Slobodan Rakitić
|
nedelja, 19. decembar 2010. |
Podele su, nažalost, tradicionalna odlika Srba. I uvek su nas skupo koštale. Tokom decenija i vekova te podele su samo produbljivana i dobijale su nova politička svojstva i oblike.
|
Kulturna politika
|
|
Stefan Karganović
|
četvrtak, 16. decembar 2010. |
Sa stanovišta interesa građana Srbije, a posebno budućnosti njihove dece, ni tadašnja ni sadašnja norveška iskustva u domenu koalicionog ratovanja nisu nešto što bi, čak i u nekom novom pakovanju, Srbiji moglo biti od koristi.
|
Kulturna politika
|
|
Radenko Tošić
|
ponedeljak, 13. decembar 2010. |
U nekoj vrsti egzila Polanski nastavlja da režira filmove, ali su to uglavnom prosječna ostvarenja koja ne zaslužuju previše pažnje, da bi 2002.godine uslijedio veliki povratak sa filmom „Pijanista“ za kojeg dobija američkog Oskara, Zlatnu palmu u Kanu i francusku nagradu Cezar.
|
|