Kulturna politika
|
|
Jelena Tinska
|
utorak, 07. decembar 2010. |
Vilimon je dokaz da se kod nas „prave umetničke vrednosti" nagrađuju u svim režimima. Ona je kao „zaslužni umetnik“ dobila atelje od prvog, od drugog se preselila u još veći atelje, a u ovom poslednjem stekla i nacionalnu penziju.
|
Kulturna politika
|
|
Nebojša Vasović
|
sreda, 24. novembar 2010. |
Jedini siguran put da neki srpski univerzitet dospe na Šangajsku listu među pet stotina najprestižnijih svetskih univerziteta vodi kroz povećanje broja objavljenih članaka na SCI i SSCI listama.
|
Kulturna politika
|
|
Petar Anđelković
|
nedelja, 21. novembar 2010. |
Elektronski i štampani mediji su za veliku (ako ne i apsolutnu) većinu ljudi najvažniji i jedini izvor informacija. Svaka informacija, na ovaj ili onaj način, nosi određenu poruku onome kome se saopštava.
|
Kulturna politika
|
|
Nikola Tanasić
|
subota, 13. novembar 2010. |
Možda zvuči banalno, ali nije: Srbiji je zvanično odobren ćirilični internet domen i nakon duge kampanje i više nego široke javne rasprave, odlučilo se da to bude skraćenica „.srb“. Trivijalnost? Nikako.
|
Kulturna politika
|
|
Radenko Tošić
|
petak, 05. novembar 2010. |
Šta god se desilo ne vjerujem da će se Karleuša odreći pisanja. Ne vjerujem da će ona propustiti priliku da sve one koji su joj stali na žulj, a mnogo ih je tako da ni dva Pakla ne bi bilo dovoljno, stavi tamo gdje im je mjesto.
|
Kulturna politika
|
|
Dimitrije Vojnov
|
subota, 30. oktobar 2010. |
Uspon komercijalnog filma nije omeo ni razvoj umetnički vrednog filmskog stvaralaštva, ali je snaga ruskog tržišta svakako pomogla silovitom nastupu autora poput Zviganjceva, Lungina i pre svih Nikite Mihalkova kako na velikim festivalima, tako i kad je reč o nominacijama za oskare.
|
Kulturna politika
|
|
Nebojša Bakarec
|
sreda, 27. oktobar 2010. |
„Rijaliti“ programi su postali planetarna pošast. Postali su najefikasnije sredstvo za zaglupljivanje i kontrolu masa, mnogo efikasnije nego dosadašnja sredstva, serije, sportski programi, tok šou i informativne emisije.
|
Kulturna politika
|
|
Milan Dinić
|
sreda, 20. oktobar 2010. |
Možda više nego u Miloševićevo vreme, u medijima postoji sprega politike, privatnog kapitala i ličnih interesa, rezultirajući posrednom kontrolom kompletne medijske scene. Utisak je da je i danas, kao u Miloševićevo vreme, jedan deo medija favorizovan.
|
Kulturna politika
|
|
Predrag J. Marković
|
ponedeljak, 04. oktobar 2010. |
Kada je došao peti oktobar, oni su poverovali da će se vratiti mitski pozlaćeno predmiloševićevsko doba. Sada su mnogi ogorčeni, iz dva razloga: onima starijima manjka ušuškanost poznog socijalizma, onima mlađima fine neobavezujuće endžiovske tezge.
|
Kulturna politika
|
|
Mihailo Šćepanović, Miloš Kovačević
|
sreda, 22. septembar 2010. |
Ono što nisu mogli da urade pravi lingvisti, uradili su naučeni lingvisti za debele pare, i to narod treba da zna. Reč je o precrtanoj zagrebačkoj varijanti iz koje su izbačeni primeri i ubačen pokoji crnogorizam koji se u današnjoj Crnoj Gori u narodnom govoru ne može naći.
|
|
Kulturna politika
|
|
Milan Damjanac
|
nedelja, 05. decembar 2010. |
Priča o regionalizaciji je dnevnopolitička, mada ne treba zanemariti ni pritiske koje stižu iz EU da Srbija što pre razdeli moć po regionima, posebno kako bi dobila pristup fondovima. Bilo kako bilo, regionalizacija nije isto što i decentralizacija.
|
Kulturna politika
|
|
Slobodan Vladušić
|
sreda, 24. novembar 2010. |
Možda je vreme da se ipak malo uozbiljimo: košarkaški klub Partizan odnosno hala Pionir za vreme evro-utakmica možda je poslednje mesto slobode u ovoj zemlji, slobode da se navija za sebe, a ne za drugoga, a da vas u tom času niko ne naziva klerofašistom.
|
Kulturna politika
|
|
Mladen Đorđević
|
utorak, 16. novembar 2010. |
Jedno od nedavnih istraživanja pokazalo je da je 65% učenika bar jednom, a 24% više puta bilo izloženo nekom obliku nasilnog ponašanja u periodu od tri meseca. Prema drugom istraživanju, oko 20 odsto đaka je potvrdilo da u njihovoj školi postoji banda.
|
Kulturna politika
|
|
Ana Radmilović
|
četvrtak, 11. novembar 2010. |
Ako i ne uđemo u EU, ulazimo u sistem u kojem su senzori podešeni tako da pište kad pripališ cigaretu, uhapse te i pošalju ti u ćeliju tim psihologa da ti objasne da nije lepo da pušiš pošto jedan tvoj dim ubije više ljudi nego u Aušvicu.
|
Kulturna politika
|
|
Milan Damjanac
|
sreda, 03. novembar 2010. |
Srpska filmografija je odavno prestala da bude srpska. Ali i više od toga - ona je izgubila i ljudskost i pristojnost. Umesto da ono malo novca koji se u Srbiji mogu izdvojiti potrošimo na snimanje kvalitetnog i elementarno „pristojnog“ filma, mi snimamo i gledamo koještarije.
|
Kulturna politika
|
|
Svetozar Koljević
|
subota, 30. oktobar 2010. |
Možda upravo otud i potiče čudesna moć književnosti da spaja daleke predele, vremena i ljude, da omogućuje, kao što Pasternak reče, dijalog živih sa mrtvima i nerođenima.
|
Kulturna politika
|
|
Slobodan Vladušić
|
sreda, 27. oktobar 2010. |
Postaje očigledno da žargon “fašizma” nije prosto izražavanje političkog stava. Grupe, institucije i pojedinci koji ga upražnjavaju uopšte njime ne izražavaju političko mišljenje u okviru jedne političke rasprave. Naprotiv, oni time ukidaju mogućnost bilo kakve rasprave.
|
Kulturna politika
|
|
Davor Mandić
|
sreda, 13. oktobar 2010. |
Pitamo se šta je u ''Srpskom filmu'' srpsko, osim reditelja, scenariste i čitave filmske ekipe. Ako bismo sve tumačili kroz jednu Pravoslavno – hrišćansku prizmu, onda je on u tom smislu srpski što govori na kraju krajeva istinu, što razotkriva mračne strane bludopisa.
|
Kulturna politika
|
|
Vasilije Milnović
|
sreda, 29. septembar 2010. |
U nama aktuelnom svetu menadžera, u kome morate postati „ukalupljeni objekt“ ukoliko želite uspeti (za razliku od neposredne prošlosti kada je „autentični subjekt“ postavljan pojedincu kao imperativ), kritičko mišljenje ima naročitu vrednost.
|
Kulturna politika
|
|
Dragan Mitrović
|
petak, 17. septembar 2010. |
Ostale voditeljke govornih programa više vole da viču i mlataraju rukama ili da se bezrazložno smeju. One vrtlogu prvih reči rečenice dodaju razvlačenje na njenom kraju u kome se poslednja reč izgovara uzdizanjem glasa, kao kada smo učili da čitamo.
|
|