Politički život | |||
Srpsko okolobožićno bunilo |
![]() |
![]() |
![]() |
četvrtak, 10. januar 2013. | |
Ni ovaj Božić nije prošao bez nespretnih državničkih poruka kojima rukovodioci pokušavaju da zamute svoju vodu kako bi izgledala duboka najčešće stavljajući teološke začine u svoje izjave ne bi li koprenom tradicije zamaskirali prazninu svojih reči. „Svi ljudi koji veruju u Boga su dobri ljudi!“ Predsednik, kome sve više smeta status engleske kraljice i koji je kraj godine obeležio bacajući Platformu kao svog džokera, i dalje sam sebi puca u nogu kad god se iskreno i spontano obrati javnosti. Da li predsednik misli da su i vehabije koje su planirale terorističke napade na teritoriji Srbije takođe dobri ljudi? Niko ne može da sumnja u njihovu odanost Alahu jer njihova vera ne podrazumeva samo molitvu, već i polaganje svog života u slavu onoga kome se mole. Da li predsednik smatra da su dobri i oni ljudi koji su se na primer u Pakoštanima kod Zadra u tamošnjoj crkvi, ali i u crkvama širom sveta gde živi hrvatska emigracija, molili za prvostepeno osuđene generale Gotovinu i Markača, a kasnije zajedno sa svojim klerom proslavljali njihovo oslobođenje?
U državi u kojoj su institucije paralisane i koje reaguju samo na grube draži ili direktne komande izvršne vlasti nije čudan reciprocitet da, kada se predsednik bavi religijom, da se popovi bave politikom. Poslanice mitropolita Amfilohija već odavno liče na memorandum paramilitarnih, paradržavnih i parapolitičkih organizacija. Puno „para“ za jednog crkvenog velikodostojnika, mada crkva u parama ne oskudeva. Uvek ću braniti pravo crkve da kada god smatra za shodno odreaguje na određene društvene tokove. To je njena dužnost i oni koji anatemišu stavove verujućih ljudi i njihovih verskih poglavara malo toga znaju o demokratiji i toleranciji. Nema ničeg spornog u rečima mitropolita Amfilohija koji kaže da su „pornografija i sve njene nastranosti od homoseksualizma do pederastije postali biznis koji se meri milijardama“. Crkva ima pravo, nasuprot modernoj nauci, da veruje da su homoseksualizam i pedofilija slične ili gotovo iste „nastranosti“. ![]() Mitropolit Amfilohije Pitanje je samo da li će crkva ostati dosledna u svom krstaškom ratu protiv seksualne revolucije i u svojim redovima, pogotovo kada je reč o pedofiliji. Postoji osnovana sumnja da ova pošast nije endemski vezana samo za katoličko sveštenstvo, već i da ortodoksni kler nije imun ni na pornografiju, niti na biznis. Da sam na mestu vladike Pahomija pažljivo bih pročitao mitropolitovu poslanicu, a kako ove reči ne bi ostale samo nevešto i nedovoljno lukavo sakriveni napad na LGBT populaciju koju antiintelektualni, kvazitradicionalni krugovi guraju u isti koš sa pedofilima, nadam se da one mogu predstavljati barem početak ispravljanja nepravde nanete dvojici maloletnika. Možda je došlo vreme da se crkva pozabavi „mangupima u svojim redovima“. Nadam se da Branislav Peranović u pritvoru uredno dobija pisanija svojih pretpostavljenih jer je i ovaj biznismen u mantiji takođe pomenut u mitropolitovim rečima. Ako već Amfilohiju smeta industrija pornografije koja se „eksplozivno proširila i dospjela do najzabačenijeg kutka zemlje“, onda mu sigurno kao Isusovom sledbeniku moraju podjednako smetati i japiji u verskim kostimima koji naplaćuju svoje isceliteljske usluge u stranoj valuti, a čije metode ponekad završavaju letalnim ishodom. Političke teme nije zaobišao ni patrijarh. Dok se mitropolit bavi paganskim totalitarizmom, njegov šef se opominje Kosova. Po ko zna koji put kolevka srpske državnosti upoređena je sa Jerusalimom, a Srbima je upućen izazov da budu tvrdoglaviji, uporniji i inatljiviji od Jevreja te da ne zaborave ni Kosovo, ni Metohiju. ![]() Patrijarh Irinej Prisilno iseljavanje, kao i ekonomska migracija stanovništva bili su uobičajeni, a njih je zamenio Miloševićev aparthajd. Pretvaranje Kosova u policijsku državu u državi ni je vodilo osrbljavanju Kosova, već kosovizaciji Srbije. Koliko Kosovo zapravo znači Srbima pokazuje i podatak da apsolutna većina izbeglica iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine (upravo ona kohorta koja je pogodna za stvaranje „patriota“ i koja većinu stavova deli sa ekstremnim grupacijama na šta je i patrijarh skretao pažnju) nije želela da svoje utočište pronađe u nekom od napuštenih sela u Metohiji ili pak u nekoj urbanoj sredinu na Kosovu, već su se gotovo svi uputili prema bogatoj ravnici i prestonom gradu. Odavno Srbi razmišljaju stomakom, a ne srcem. Čime i kome se mole, još nije precizno utvrđeno. Ne znam kakav uticaj tamjan ima na političare, niti kako se sveštena lica snalaze u ovim smutnim vremenima bluda i razvrata, ali jedno je sigurno, i jedni i drugi su pokazali sposobnost da vrlo lako prelaze okvire svojih nadležnosti i nesposobnost da svoj posao do kraja obave kako treba. |