Политички живот | |||
„Парада“ као нови фронт српских подела |
![]() |
![]() |
![]() |
понедељак, 01. октобар 2012. | |
Поделе нам, као што знате, најблаже речено, не недостају. Премијер Дачић их је на ефектан начин набројао у свом свечаном експозеу овог лета поменувши, између осталог, партизане и четнике, грађанисте и националисте, вернике и невернике итд. Међутим, све те супротности као да су у последњих неколико година изгубиле уобичајену горчину, интензитет и актуелност у корист сада већ „најповлашћеније“ поделе – поделе на „педере“ и „нормалне“. У ово доба године о „педерима“ се изјашњавају дословно сви. Због њих наставници и ученици воде бесомучне расправе у учионицама, око „педера“ се свађају збуњени родитељи и нервозна деца, политичари се баве „дијагнозама“, свештеници куну ђавола. Јавни превоз, улица, спортска хала, касарна и болница, свако место је довољно добро да би се на њему испољила готово општа осетљивост на ову тему. Додуше, мало коме полази за руком да пронађе одговарајућу меру у својој одушевљеној хомоеуфорији или острашћеној хомофобији. Подела на „педере“ и „нормалне“ све више постаје подела на „педере“ и Србе. Весна Пешић се недавно запитала „да ли је српски бити геј?“ Верујем да права формулација питања треба да гласи: да ли је „педерски“ бити Србин? На то крајње озбиљно питање би требало да нам одговоре ЛГБТ активисти јер једино од одговора на то питање зависи будућност њихове егзистенције у Србији. Ово питање за активисте може се разбити на низ потпитања. Колико вам је заиста стало до Србије? Да ли и вас, као нас, дубоко погађа и обавезује бурна и потресна историја наше земље? Да ли вам нешто значе наша застава, грб и химна? Навијате ли за наше спортисте када се такмиче против других земаља? Да ли и ви осећате одвратност према свакодневном изопачавању нашег језика у ком је уобличена стара и моћна књижевна традиција? Читате ли наше песнике? Да ли унапред мислите да смо ми свим суседима криви за све или сте попут нас склони да се о свему што се десило претходно добро обавестите? Укратко: можете ли да замислите себе и као Србе, а не само као „педере“?
На основу активистичких текстова, изјава, саопштења, перформаса и слично, можемо закључити да „бити геј“ значи бити некакав космополита, то јест бити становник једног скученог „Космополиса“ у ком, да бисте били „конкурентни“, морате пристати на основне вредности: крпице, распродаје, фитнес, журке, интернет, поп музику и промискуитет. То све не би био проблем кад би гејеви тражили права од „Космополиса“. Међутим, они одређена права траже од Републике Србије – стварне историјске творевине која је израз хиљадугодишње државотворне тежње српског народа који је у име тог великог повесног подухвата поднео страховите жртве. Шта су активисти спремни да дају Србији? Да ли и они желе да допринесу опстанку те старе државе која пролази кроз један од најтежих периода у својој историји? Мислите да сам неозбиљан? Не, само се питам не основу чега ЛГБТ активисти очекују да буду прихваћени у друштву кад не само да сами не прихватају него чак и подривају основне вредности на којима почива ова земља. Слоган за овогодишњи „Прајд“ („Љубав, вера, нада“) је непристојан и провокативан. Јасно је да ту нема хришћанске понизности већ једино ароганције и бахатости. Активисти се радују гостовању Јелка Кацина који иначе не пропушта прилику да понизи Србију, њене представнике и све њене грађане. Мислите ли да је Кацину стало до ЛГБТ особа у Србији? Њему је једино стало до тога да иритира наше власти и нашу јавност, а Прајд је само још једна згодна прилика да се то уради на ефектан начин. Замислите када би некакви идеални активисти с искреним гнушањем одбили Кациново гостовање под образложењем да се ради о политичару који вређа осећања људи у Србији. Какву би то дивну „грешку у систему“ направило! Међутим, то би били одговорни активисти, они који би знали да борба за ЛГБТ права у Србији мора да тежи узајамном признавању народа и „педера“, а не једностраној демонстрацији гађења према „безубој, затуцаној и смрдљивој маси крволока“. Да ли ћете сваке године излазити на улицу само да бисте нам то поново набили на нос? У Америци „бити геј“ не значи „не бити Американац“. Хомосексуалци тамо имају своје цркве, иду у војску, плаћају уредно порезе и, уопште, учествују у животу својих заједница. Пошто хомосексуалци у Америци више нису претња за поредак, држава их све више признаје као равноправну и продуктивну друштвену категорију. Другим речима, ако пристајете на основне вредности друштва у ком живите, друштво ће вам пре или касније гарантовати правну једнакост и заштиту.
Кажете да сте за „љубав“ али нас не волите. Суштина љубави почива у давању. Досад сте јасно рекли шта хоћете да добијете, али још увек није јасно шта сте спремни да дате. |