Početna strana > Rubrike > Politički život > Rezolucija o merama koje država Srbija mora da preduzme povodom stanja na KiM
Politički život

Rezolucija o merama koje država Srbija mora da preduzme povodom stanja na KiM

PDF Štampa El. pošta
Srpski demokratski savez   
subota, 02. novembar 2024.

U organizaciji Srpskog demokratskog saveza i predstavnika Srba sa Kosova i Metohije u nedelju 27 oktobra 2024.godine, održan je okrugli sto na kome je razmatran predlog Rezolucije o merama koje država mora da preduzme imajući u vidu stanje na Kosovu i Metohiji. U sali hotela „Central Point“, u prisustvu predstavnika parlamentarnih i vanparlamentarnih stranaka, patriotskih udruženja, javnih ličnosti, i većeg broja građana, razmatran je predlog Rezolucije.

Na okruglom stolu su učestvovali: Srpski demokratski savez, Mi snaga naroda, Srpski pokret Dveri, Pokret za odbranu Kosova i Metohije, Napredni klub, Srpski nacionalni forum Kosova i Metohije, Narodna mreža, Moba, Obraz, Srpsko ruski most, Narodna sloga, kao i ugledne javne ličnosti: akademik Danilo Basta, prof dr Saša Đikić, prof dr Aleksandar Ćorac, prof dr Časlav Koprivica, dr Isak Davidov, prof dr Čedomir Antić, dr Dragan Petrović, Vladan Vukosavljević, general Miodrag Vukmirović, prof dr Danijela Tadić, Vladan Glišić, Aleksandar Baljić, Dejan Petar Zlatanović, Dragan Stojadinović, Bora Antelj i dr.

Republika Srbija je danas ugrožena protivpravnim sporazumima kojima su srpske vlasti narušile međunarodno i unutrašnje pravo i samu državnost Republike Srbije

Učesnici u raspravi su ukazali da je Republika Srbija, danas ugrožena upravo protivpravnim sporazumima kojima su srpske vlasti narušile međunarodno i unutrašnje pravo i samu državnost Republike Srbije, sa nesagledivim posledicama po nacionalno i društveno biće. Učesnici u raspravi su ukazali na neminovnost promene državne politike prema Kosovu i Metohiji, smatrajući postojeće stanje neodrživim, a dalje nečinjenje vlasti pogubnim po srpske nacionalne interese.

Srpski demokratski savez usaglašeni tekst rezolucije ustupa svim organizacijama, parlamentarnim i vanparlamentarnim strankama, kao i istaknutim javnim ličnostima, verujući da ova Rezolucija može da predstavlja osnov za radikalnu promenu kursa Republike Srbije, zaokret ka politici utemeljenoj na poštovanju suvereniteta, teritorijalne celovitosti i poštovanju Ustava i međunarodnog prava, a time i zaustavljanju pogubnih procesa u našem društvu.

Srpski demokratski savez u dobroj veri i nameri, bez ikakvih obzira i ograničenja nudi ovu rezoluciju svima onima koji prepoznaju potrebu za novom državnom politikom.

Tekst rezolucije glasi:

„IZRAŽAVAJUĆI zahtev za potpunim poštovanjem Povelje UN, Rezolucije 1244 SB UN od 10 juna 1999. godine, Završnog akta iz Helsinkija iz 1975.godine, Deklaracije o principima međunarodnog prava koji se tiču prijateljskih odnosa i saradnje među državama u skladu sa Poveljom UN iz 1970. godine,

IZRAŽAVAJUĆI protest zbog odnosa većine članica Saveta bezbednosti UN, EU i pojedinih drugih zemalja prema progonu i etničkom čišćenju srpskog naroda na Kosovu i Metohiji,

ZAHTEVAJUĆI potpuno poštovanje Ustava Republike Srbije, Rezolucije Narodne skupštine Republike Srbije o osnovnim principima za političke razgovore sa privremenim institucijama samouprave na Kosovu i Metohiji, Rezolucije Narodne skupštine Republike Srbije o neophodnosti pravednog rešavanja pitanja Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija zasnovanog na međunarodnom pravu, Rezolucije Narodne skupštine o zaštiti suvereniteta, teritorijalnog integriteta i ustavnog poretka Republike Srbije, Odluke o poništavanju protivpravnih akata privremenih organa samouprave na Kosovu i Metohiji o proglašenju jednostrane nezavisnosti, kojom je u stavu 5. utvrđena obaveza da „svi državni organi Republike Srbije, preduzmu sve ustavne i zakonske akte i mere kojima se obezbeđuje i osigurava Ustavom RS zajemčena jedinstvenost i nedeljivost teritorije Republike Srbije“ i Rezolucije Narodne skupštine o zaštiti suvereniteta, teritorijalnog integriteta i ustavnog poretka Republike Srbije

UKAZUJUĆI na opšteobavezujući karakter pravnih akata pre svega Povelje UN, Rezolucije 1244 SB UN i Ustava RS,

Svesni istorijske odgovornosti pred precima i potomcima, kao i delikatnosti situacije u kojoj se nalazi srpski narod na Kosovu i Metohiji;

Narodna skupština Republike Srbije, na svojoj sednici održanoj _________________.2024.godine, u skladu sa članom 2. u vezi sa članom 97 i članom 99. Ustava Republike Srbije donosi sledeću

R E Z O L U C I J U

1. Utvrđuje se da su predstavnici međunarodne zajednice koji deluju na teritoriji Kosova i Metohije, i to: Civilna misija UNMIK, KFOR, EULEX i OEBS izašli iz pravnog okvira svog angažovanja, a koji je određen Poveljom UN i Rezolucijom 1244 (Aneks I i II) SB. Zahteva se od generalnog sekretara UN preduzimanje mera ka poštovanju ugovorenih međunarodnih obaveza oličenih u Rezoluciji 1244 SB;

Obrazloženje: Pravni osnov za donošenje ove odluke nalazi se u Povelji UN, Rezoluciji 1244, kojom je predviđeno aktivno delovanje Saveta bezbednosti, Generalnog sekretara UN, specijalnog predstavnika ka poštovanju utvrđenih i ratifikovanih sporazuma koji se odnose na situaciju na Kosovu i Metohiji. Povelja UN, daje pravo svakoj državi članici da o kršenju međunarodnih sporazuma i preuzetih obavesti organe UN i zahteva postupanje po predstavkama i primedbama na rad.

2. Podnosi se zahtev Ruskoj Federaciji i Narodnoj Republici Kini da sazovu sednicu Saveta bezbenosti UN, na kojoj bi se razmatralo novonastalo stanje na Kosovu i Metohiji, uključujući i utvrđeno pravo Republike Srbije na povratak vojnog i policijskog osoblja na teritoriju Kosova i Metohije;

Obrazloženje: Polazeći od činjenice da su Ruska Federacija i NR Kina, stalni članovi Saveta bezbednosti UN i aktivni učesnici u procesima koji su regulisani Rezolucijom 1244, potrebno je podneti zahtev da Rusija i NR Kina, podnesu zahtev za sednicu Saveta bezbednosti na kojoj bi se razmatralo novonastalo stanje na Kosovu i Metohiji.

3. Republika Srbija istupa iz svih pravnih i faktičkih odnosa i preuzetih prava i obaveza koje proističu iz Briselskog sporazuma iz 2013, Drugog Briselskog sporazuma iz 2015, Akta o ekonomskoj normalizaciji iz 2020.godine i tzv. „Briselsko-Ohridskog sporazuma“. Suspenduje se „Dogovor o Integrisanom upravljanju prelazima između Kosova i centralne Srbije tzv. „IBM“ (Integrated Border/Boundary Management) od 02.12.2011. godine. Od dana usvajanja rezolucije navedeni sporazumi ne obavezuju Republiku Srbiju i neće se primenjivati na teritoriji RS;

Obrazloženje: Navedeni sporazumi poništili su pravni poredak Republike Srbije na Kosovu i Metohiji i urušili pravni poredak u Republici Srbiji. Protivustavni karakter ovih sporazuma je neupitan. Etničko čišćenje na Kosovu i Metohiji i urušavanje pravnog poretka Republike Srbije direktna je posledica ovih sporazuma i dogovora. Pravna posledica suspenzije „Dogovora o Integrisanom upravljanju prelazima između Kosova i centralne Srbije tzv. „IBM” , ogleda se u primeni koncepta „IBM“ iz 2006.godine, kada je Srbija u koordinaciji sa EU već usvojila Integrisano upravljanje granicama. U dokumentu koji je usvojila Vlada Srbije, a u skladu sa „IBM“ konceptom i dogovorom sa EU, upravo je granica Srbije tretirana u odnosu na granicu sa Albanijom u skladu sa Ustavom RS, pa se sledstveno u tom dokumentu granica sa Albanijom tretira kao međunarodna granica Državne zajednice Srbija i Crna Gora (odnosno danas Republike Srbije kao međunarodnopravnog sledbenika Državne zajednice Srbija i Crna Gora).

4. Prekidaju se pregovori posredstvom EU koji se odnose na statusna pitanja teritorije Kosova i Metohije. U skladu sa Rezolucijom 1244 SB UN, statusna pitanja razmatraće se u nadležnim organima UN;

Obrazloženje: Polazeći od činjenica da su organi Evropske unije, u većem broju slučajeva doneli odluke koje su protivne Rezoluciji 1244, međunarodnopravnim aktima i drugim bilateralnim sporazumima, svi pregovori o statusnim pitanjima Kosova i Metohije moraju se vratiti u organe UN. Pravni osnov predstavlja Rezolucija 1244 i Povelja UN. U tom smislu, sve aktivnosti vezane za Kosovo i Metohiju, a koje se odvijaju sa Evropskom unijom, zadržavaju se na nivou tehničkih pitanja.

5. OBAVEZUJE SE predsednik Narodne skupštine da u skladu sa odredbama Ustava RS i Zakona o lokalnoj samoupravi raspiše izbore za lokalne samouprave na teritoriji Kosova i Metohije;

Obrazloženje: Pravo na organizaciju lokalnih izbora na Kosovu i Metohiji proizilazi iz odredbi Povelje UN (član 2. stav 7.), Rezolucije 1244 (tačka 1 stav 9, podtačka 2,3,5 i 7.) kao i člana 4. Evropske konvencije o lokalnoj samoupravi (koja jasno pravo na lokalno samoupravu rezerviše u odnosu na suverene države, članice Saveta Evrope. Članom 4. Konvencije je utvrđeno da se prava lokalne samouprave mogu ograničiti samo odlukama centralne ili regionalne vlasti. Kosovo sa aspekta rezolucije 1244, ne predstavlja ni jedno ni drugo). Tek kao kuriozitet podsećamo da je MSP u svom savetodavnom mišljenju stao na stanovište da je Uredbom 2001/9 (kojom je prihvaćen tzv. Ustavni okvir za Kosovo) „ustavni okvir kreiran u cilju razvijanja suštinske samouprave na Kosovu, koja čeka na konačno razrešenje i uspostavljanje privremenih institucija samouprave u zakonodavnoj, izvršnoj i sudskoj oblasti, kroz učešće građana Kosova na slobodnim i fer izborima”.

6. Predstavnici RS neće učestvovati na političkim međunarodnim skupovima regionalnog i opšteg karaktera na kojima učestvuju predstavnici tzv. Republike Kosovo.

7. Republika Srbija u cilju zaštite teritorijalnog integriteta i suvereniteta, kao i u cilju zaštite bezbednosti građana RS, neće dozvoljavati tranzit putničkim i teretnim vozilima sa registracijama i drugim pratećim dokumentima tzv. Republike Kosovo. Ova zabrana ne odnosi se na građane RS koji žive na teritoriji Kosova i Metohije koji su registrovani kao građani RS.

8. Republika Srbija u cilju zaštite teritorijalnog integriteta i suvereniteta, kao i u cilju zaštite bezbednosti građana RS, neće dozvoljavati tranzit putničkim i teretnim vozilima, koje vrše tranzit robe na teritoriju Kosova i Metohije, bez obzira na zemlju porekla robe i zemlju registracije vozila.

9. Republika Srbije neće dozvoliti poslovanje privrednim društvima ili njihovim zavisnim privrednim društvima koji su registrovani na teritoriji RS, koji posluju na teritoriji tzv. Republike Kosovo;

10. UVODI SE „Ekonomski program samoodrživosti građana RS na teritoriji Kosova i Metohije“;

11. Zahteva se formiranje zajedničkog tima sastavljenog između predstavnika UN, misije Eulex i Vlade RS, koji bi razmatrali postojanje osnova sumnje u pogledu optužbi za ratne zločine na teritoriji Kosova i Metohije;

Obrazloženje: Povećan broj hapšenja Srba optuženih za navodne ratne zločine, jasno ukazuje da je reč o smišljenom planu za etničko čišćenje Srba sa teritorije Kosova i Metohije. Sama činjenica da se nakon dvadeset godina, optužuju Srbi (koji su između ostalih bili zaposleni u privremenim institucijama Kosova), bez adekvatnih dokaza, potvrđuju sumnje da se radi o obliku etničkog čišćenja Srba sa Kosova i Metohije. Imajući u vidu Rezoluciju 1244, smatramo da je u cilju zaustavljanja daljeg progona Srba sa Kosova i Metohije potrebno da se formira zajednička komisija koja bi pre bilo kakvog procesuiranja osumnjičenih - na osnovu kredibilnih dokaza koji bi bili dostavljeni utvrđivali postojanje osnovane sumnje prema licima koja su optužena za navodne ratne zločine, na osnovu kriterijuma koje su utvrđeni jurisprudencijom međunarodnog krivičnog prava.

12. Zahteva se pokretanje krivičnih postupaka pred nadležnim sudovima Republike Srbije, protiv osumnjičenih za ratne zločine i zločine protiv čovečnosti na Kosovu i Metohiji u periodu 1998-2000. godine;

Obrazloženje: Statistički podaci jasno ukazuju da su aktivnosti nadležnih državnih organa u pogledu procesuiranja optuženih za krivična dela na Kosovu i Metohiji u periodu od 1998-2000.godine, u potpunosti zamrle. Imajući u vidu brojnost i težinu krivičnih dela, neophodno je da državni organi Srbije, u skladu sa Krivičnim zakonikom RS, odredbama ZKP-a i međunarodnopravnim aktima, preduzmu sve aktivnosti usmerene ka procesuiranju svih onih za koje postoje osnovi sumnje da su izvršili ratne zločina ili druga kažnjiva dela u pomenutom periodu u odnosu na oružana dejstva u Pokrajini i šire na prostoru Republike Srbije.

(NSPM)

 
Pristigli komentari (0)
Pošaljite komentar