Istina i pomirenje na ex-YU prostorima
|
|
Stefan Karganović
|
ponedeljak, 12. jul 2010. |
Među mnogobrojnim zainteresovanim stranama, koje sistematski eksploatišu politički rudnik koji se zove Srebrenica, treba posebno izdvojiti jednu grupu korisnika: političku elitu koja usmerava način mišljenja, svest i kolektivnu viziju muslimanske zajednice u Bosni i Hercegovini.
|
Sudbina dejtonske BiH i Republika Srpska
|
|
Nino Raspudić
|
ponedeljak, 20. oktobar 2014. |
Ako "stranci" i dalje budu istrajavali na staroj paradigmi, što im preostaje? Miljenici na političkoj i stranačkoj sceni su im na demokratskim izborima uglavnom poraženi, projekti propali. No, ako ne može kroz institucije, može izvaninstitucionalno, dakle putem rušenja nemiljeničke vlasti kroz prosvjede.
|
Kuda ide Srbija
|
|
Radoman Jović
|
subota, 25. jun 2011. |
Članstvo u EU i rešavanje problema KiM nisu dva paralelna i nezavisna procesa. Tu dilemu raspršili su poslanici nemačkog parlamenta, saopštivši da će Srbija na kraju pregovora o pridruživanju EU morati da prizna „državu Kosovo“. |
Crkva i politika
|
|
Milenko Pešić
|
utorak, 17. novembar 2009. |
Tada i sada kao glavni kandidati najčešće su spominjani mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije, episkopi bački Irinej, žički Hrizostom, niški Irinej, zahumsko-hercegovački Grigorije, banjalučki Jefrem, braničevski Ignjatije…
|
Kuda ide Srbija
|
|
Borivoj Rašuo
|
petak, 24. jun 2011. |
Kao što reče pesnik za Boga da bi više voleo da Boga nema, pa da dođe, nego da ga ima, a da ne dolazi – u ovoj prilici moglo bi se reći da je bolje da Srba i srpskih zemalja ima, pa da ih ne priznaju, nego da ih nema. a da su priznati.
|
Crkva i politika
|
|
Matija Bećković
|
nedelja, 15. novembar 2009. |
(Iz Arhive NSPM-a)
I sinoć kad smo odlazili od njega tražeći blagoslov, svojom već iznemoćalom rukom zakrstio je vazduh savršeno spokojnim i sigurnim pokretom da se činilo da će taj krst ostati tamo zauvek.
|
Kosovo i Metohija
|
|
Petar Anđelković
|
subota, 19. novembar 2011. |
„Kosovo“ nije nezavisno (u pravom smislu) kako de jure, tako ni de fakto. Može se slobodno reći da je to „Kosovo“ (kao i kosovski Albanci) imalo više autonomije i prava u okviru SFRJ i SRJ, nego sada kada je navodno „nezavisno“.
|
Istina i pomirenje na ex-YU prostorima
|
|
Stefan Karganović
|
subota, 03. jul 2010. |
Krah srebreničke rezolucije u Kanadi i ozbiljno odugovlačenje Ganićevog procesa u Londonu, mada je bošnjački establišment bio ubeđen da će oba pitanja vrlo glatko i na zadovoljavajući način rešiti, služe kao poruka i opomena.
|
Sudbina dejtonske BiH i Republika Srpska
|
|
Stefan Karganović
|
subota, 11. oktobar 2014. |
Rezultat izbora još uvek je nepoznanica, ali nezavisno od toga pokušaj primene standardne tehnologije „obojene revolucije,“ da bi se vaninstitucionalno uticalo na ishod, u Republici Srpskoj je doživeo moralni i politički krah.
|
NDH se nije dala omesti u svom zacrtanom planu istrebljenja pravoslavaca: brzo otvara druge logore, Jasenovac pre svega – deveti krug pakla za Srbe, gde je takođe svirepo umoreno na hiljade Jevreja, Roma i znatan broj Hrvata antifašista.
|
|
Crkva i politika
|
|
Jovan Janjić
|
četvrtak, 19. novembar 2009. |
Da li je naš patrijarh bio živi svetac, nije na nama da sudimo. Ali možemo da svedočimo da je način na koji smo mu se obraćali - „Vaša svetosti” - zasluživao svakim svojim slovom i činom. Sad, kada je otišao tamo gde se još u mladosti uputio, ostaje nam da se pitamo: s kim smo ostali?
|
Kosovo i Metohija
|
|
Janja Gaćeša
|
utorak, 29. novembar 2011. |
Sve što su do sada Srbi bili naterani da urade dobilo je smisao. Oni su samo karta na kockarskom stolu svoje države i Evropske unije i to izgleda ona sitna, najmanje vredna, sa kojom ne znate šta ćete kada vam u kockanju padne pa želite što pre da je se otresete.
|
Istina i pomirenje na ex-YU prostorima
|
|
Aleksandar Nedić
|
ponedeljak, 12. jul 2010. |
Ovo je rad na osnovu sačuvane arhivske građe i napisanih knjiga koje u svojim delovima osim bitaka obuhvataju i segment ratnog stradalaštva po logorima..
|
Kosovo i Metohija
|
|
Kosara Gavrilović
|
četvrtak, 24. novembar 2011. |
Žene koje sam srela, sve rade kao vaspitačice u obdaništu u Zupču. Radnim danima rade u obdaništu, a noću su na barikadama. Nedeljom, kad su deca sa svojim porodicama, one dežuraju u dnevnoj smeni. |
Istina i pomirenje na ex-YU prostorima
|
|
David Jan Godfroa
|
četvrtak, 08. jul 2010. |
Hajde da od ove godine ne zaboravljamo da su za vreme opsade Srebrenice i na drugoj strani pale nevine žrtve prilikom ispada muslimanskih jedinica (iz Srebrenice). Stari ljudi, žene, deca. I Srbi su bili proganjani, i Srbi su po povratku nalazili svoje kuće opljačkane i popaljene.
|
Sudbina dejtonske BiH i Republika Srpska
|
|
Željko Malešević
|
sreda, 15. oktobar 2014. |
Ukoliko rukovodstvo SNSD-a ne izvrši promene u stranci može vrlo lako da doživi sudbinu Demokratske stranke u Srbiji, koja takođe godinama nije shvatala upozoravajuće poruke svojih birača, što je na kraju rezultiralo gubitkom vlasti i rascepom u stranci.
|
Kuda ide Srbija
|
|
Veljko Đurić Mišina
|
subota, 04. jun 2011. |
Imajući u vidu da je Aleksandar II drugobračan, ostaje otvoreno pitanje da li ga to automatski isključuje od prestolonasledstva. Isto tako ostaje otvoreno i pitanje da li ga druga ženidba isključuje iz prestolonasledstva.
|
Crkva i politika
|
|
Jovan Janjić
|
nedelja, 15. novembar 2009. |
(Iz Arhive NSPM-a)
Od slabašnog dečaka, kojem su palili sveću misleći da je umro, i koji je iz veronauke imao dvojku, postao je jedan od najvećih duhovnika svoga vremena, za kojeg je agent FBI glasno rekao: “Ovo je svetac koji hoda!”
|
Kuda ide Srbija
|
|
Vladimir Nedeljković
|
petak, 03. jun 2011. |
Nakon svih mogućih problema koje Srbija već sada ima i previše, što na međunarodnom, što na unutrašnjem planu, sa pravom se postavlja pitanje da li su poslednji protesti poljoprivrednika isključivo odraz socijalnih i ekonomskih nedaća, ili se tu može naći prostor i za neka druga tumačenja.
|
Crkva i politika
|
|
Hans King
|
ponedeljak, 02. novembar 2009. |
Ali, papa Benedikt po svaku cenu hoće da obnovi rimsku imperiju. Ne daje nikakave koncesije anglikanskoj zajednici, već hoće da zauvek održi srednjevekovni rimski centralistički sistem. Čak iako to onemogući jedinstvo hrišćanskih Crkava u fundamentalnim pitanjima.
|
|