Prenosimo | |||
Ruska salata |
nedelja, 01. avgust 2010. | |
(Pres, 31.7.2010) Na „Marakani" se samo stolice menjaju, sve ostalo je isto. Dan Tane odavno nema, Zvezdina kafana je od birtije avanzovala u fensi restoran, ali kako stvari stoje, fajront će ponovo već u avgustu. Daleko bilo da ništa nije urađeno. Prošle godine se žickalo od navijača, a ove od bogatih Rusa. Organizuju se nagradne igre, voze dobra kola, VIP ekipa šeta se po loži, ortači se sa navijačima, povlače se dresovi iz opticaja, donose istorijske odluke. Sve to sa puno simbolike, uz otadžbinski patos i pozivanje na slavu koja je odavno okopnela. Stigli su na „Marakani" u poslednjih godinu dana da se bave borbom protiv organizovanog kriminala, odbranom Kosova, rehabilitacijom ćirilice... I sve bi to delovalo kao društvenokoristan rad da u jednom trenutku ne mora da počne sezona. A, tada se pojavi nekakav Salata, tip tako simboličnog imena, da otkrije surovu istinu: Crvena zvezda je jedini seoski tim na svetu čije utakmice gleda 40.000 ljudi. Crvena zvezda je bivši veliki klub, koji osim ekonoma Stoleta, na svom platnom spisku trenutno nema čoveka dostojnog njene veličine. A najgori su upravo oni na najbitnijim pozicijama. Zato treba odati priznaje kulinarima sa „Marakane". Nije lako tolikom svetu podmetnuti bljutavu salatu kao glavno jelo. Mada je, sa druge strane, vrlo lako napraviti dil vredan poverenja nekoliko desetina hiljada vernika. Sreća pa se broj Zvezdinih navijača meri milionima. Nesreća u toj sreći je što su mnogi od njih odavno digli ruke, neki čekaju srećnija vremena, a neki samo ovlaš konstatuju još jedan debakl. Dakle, Crvena zvezda bi danas možda i bila perspektivno preduzeće, samo da nije fudbalski klub. Ali, na nesreću njenih čelnika, jeste. A merilo uspeha u fudbalu nije ni natpis na „istoku", ni broj navijača na „severu", ni težina „njuški" koje dolaze na „zapad". U fudbalu se gleda samo ono što se dešava između četiri korner zastavice. Sve ostalo je običan šminkeraj. I dok „top-menadžeri" iz Ljutice Bogdana to ne shvate, njihovi „biznis-projekti" biće samo veliki marketinški mehur od sapunice. Obična šarana laža. Ili, u njihovom slučaju, ruska salata. |