Преносимо | |||
Руска салата |
недеља, 01. август 2010. | |
(Прес, 31.7.2010) На „Маракани" се само столице мењају, све остало је исто. Дан Тане одавно нема, Звездина кафана је од биртије аванзовала у фенси ресторан, али како ствари стоје, фајронт ће поново већ у августу. Далеко било да ништа није урађено. Прошле године се жицкало од навијача, а ове од богатих Руса. Организују се наградне игре, возе добра кола, ВИП екипа шета се по ложи, ортачи се са навијачима, повлаче се дресови из оптицаја, доносе историјске одлуке. Све то са пуно симболике, уз отаџбински патос и позивање на славу која је одавно окопнела. Стигли су на „Маракани" у последњих годину дана да се баве борбом против организованог криминала, одбраном Косова, рехабилитацијом ћирилице... И све би то деловало као друштвенокористан рад да у једном тренутку не мора да почне сезона. А, тада се појави некакав Салата, тип тако симболичног имена, да открије сурову истину: Црвена звезда је једини сеоски тим на свету чије утакмице гледа 40.000 људи. Црвена звезда је бивши велики клуб, који осим економа Столета, на свом платном списку тренутно нема човека достојног њене величине. А најгори су управо они на најбитнијим позицијама. Зато треба одати признаје кулинарима са „Маракане". Није лако толиком свету подметнути бљутаву салату као главно јело. Мада је, са друге стране, врло лако направити дил вредан поверења неколико десетина хиљада верника. Срећа па се број Звездиних навијача мери милионима. Несрећа у тој срећи је што су многи од њих одавно дигли руке, неки чекају срећнија времена, а неки само овлаш констатују још један дебакл. Дакле, Црвена звезда би данас можда и била перспективно предузеће, само да није фудбалски клуб. Али, на несрећу њених челника, јесте. А мерило успеха у фудбалу није ни натпис на „истоку", ни број навијача на „северу", ни тежина „њушки" које долазе на „запад". У фудбалу се гледа само оно што се дешава између четири корнер заставице. Све остало је обичан шминкерај. И док „топ-менаџери" из Љутице Богдана то не схвате, њихови „бизнис-пројекти" биће само велики маркетиншки мехур од сапунице. Обична шарана лажа. Или, у њиховом случају, руска салата. |