Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Baron Zoltan "Minhauzen", ili istorija beščašća

Komentari (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 03 novembar 2012 23:19
Aksa
Ne znam zašto,ali verujem da je istinito svako slovo ovog teksta!
Preporuke:
119
7
2 nedelja, 04 novembar 2012 00:20
SIMEON
Ma ljudi ovo je istina od slova do slova!
Svako ko je ikad bio u posluzi raketog diviziona NEVA zna da je sve ovo tačno jer postoji potpuno definisan postupak dejstva. Stotine (ako ne i hiljade) vojnika i starešina su prošle kroz raketne jedinice i prilično dobro znaju da je u toku dejstva komandant samo član tima. Svakako važan, ali bez operatora, oficira vođenja i pomoćnika, on ne znači ništa! Kakve modifikacije rukovaoca gađanja(!). Pa on radi samo ono sto je vezbao milion puta. Bez još najmanje četiri čoveka oko sebe, on sa sve svojim "umećem" može samo da gleda u radarski ekran. Gde su još desetine drugih ljudi oko njega koji rizikuju bar koliko i on ako ne i više?!
Šta reći Đorđu Aničiću a da ne bude ono "sve će to narod pozlatiti"? Dobri čoveče pa zar ti nije jasno da je sve to faza u postupku "transformacije vojske" po zadatoj mustri? Gde smo stigli, vidi svako ko hoće. A dokle li ćemo...
Preporuke:
133
4
3 nedelja, 04 novembar 2012 00:27
Turas
Ne sumnjam u izlaganje Aničića.To nije čudno.Naprotiv.Srbi su poznati i u prošlim ratovima sa sličnim blamažama.Isto je i u drugim armijama.Ili ateriranje amera na Mesec 68me kada se rakete još punile benzinom.Naravno ovo je šala.Ipak tehnički nivo tada i danas,kada NASA više nije pokušala neku sličnu prevaru,logički nas dovode u sumnju da je bilo leta Apola 13 na Mesec.Naravno i kod Aničića se desilo nešto slično.Što se uporno ćuti?Zabranili su natovci ovim našim udvoricama da raspravljaju na ovu temu,radi ugrožavanja renomea i USA i prodaje ove"ptičice",čiji je razvoj koštao Pentagon na desetine milijardi.
Preporuke:
86
4
4 nedelja, 04 novembar 2012 00:29
Potpuno prirodno
Potpuno prirodno!Moguće da je sve tako. Beše nekad mala, ali slavna Kraljevina Srbija koja je samu sebe ukinula. Onda dođe Kraljevina SHS, pa Jugoslavija, pa DFJ Jugoslavija, pa FRNJ, pa SFRJ, pa SRJ, pa SCG - sve gore od gorega - a to važi i za vojske Kraljevine, JNA, JA...Posle 1918 g. - sve je otišlo u ... Zato i sve ovo nije čudo. Čudo je da toga nije bilo mnogo više.
Preporuke:
84
4
5 nedelja, 04 novembar 2012 00:32
osvestite se, ljudi
Treba ovu priču raščistiti, radi neposrednih učesnika, radi istine i pravde, radi ugleda Srpske Vojske, radi Srbije i njenih građana, radi budućih generacija, radi prave istorije ...
Kako kod nas nikad ne proradi savest ni kod koga, pa da otvori dušu i prizna sve kako je bilo, radi svega gore navedenog? U drugim narodima toga ima, ovde su još komunistički pokvareni moral, grabežljivost i sebičnost preovlađujući.
Preporuke:
65
1
6 nedelja, 04 novembar 2012 01:30
Student
"– Komandant brigade Miroslav Lazović je drugog dana rata mimo propisa upravljajući službenim vozilom doživeo saobraćajni udes i sam sebe izbacio iz ratnih dejstava"

DEZERTIR
Preporuke:
77
1
7 nedelja, 04 novembar 2012 01:46
Letopan
Ne razumem ovo jadikovanje posle 13 godina.
Zar su baš svi oko ovoga gospodina bili sve sam ološ te je samo on, mučenik i pravednik, postradao na pravdi Boga?
Uostalom, KO je, konačno, oborio taj prokleti avion? Ko je PRITISNUO ono dugme PUSK, ili kako se već zove? Je li to Zoltan uradio ili neko drugi, a Zoltan samo komandovao? Ako su to do sada skrivali radi dodvoravanja NATO gazdama, ni posle ovoga članka ništa nije jasno.
A što se tiče filma koji priprema izvesni Mirković, taj slučaj jeste zaista dno dna. Posle najave filma koja je objavljena na TV, pitam se da li smo zaista svi kolektivno poludeli, počev od onog nesrećnog Zoltana koji se grli sa svojim i našim krvnikom, do najviših organa vlasti koji dozvoljavaju jednom profesionalnom plaćenom ubici da se slobodno šeta zemljom po kojoj je sejao smrt i užas?! I uz to mu se još odužujemo filmom po kojem će ga naša deca pamtiti i slaviti!
Alal ti vera, Srbijo!
(Kukala nam majka, svima, sa ovakvima.)
Preporuke:
90
5
8 nedelja, 04 novembar 2012 02:22
ND
Dani je demantovao modifikaciju i u ovom filmu dole,kako je ustvari bilo reči o igri, marketingu i da je vojska prešla preko te laži.
Ako neprijatelj ima "nevidljivog", mi imamo "modifikaciju",za koju drugi članovi PVO-a tvrde da nije bilo i da nije bila uopšte moguća.

Ne znam zašto mi se čini da je film "Drugi susret" pokušaj da se ublaži pa čak i relativizuje agresija NATO-a na SRJ,jer eto jadni Zelko nije znao ništa o nama i dok je bacao bombe na nas (a i na Iračane)molio se Bogu da niko ne bude povređen,a i on je profesionalac koji je samo radio ono što mu se naredi.

Kako reče Dani: "Hrišćanski je praštati",pa tako i mi Srbi treba da oprostimo Zelku,koji je sa naših prostora,što nam je porušio i zagadio zemlju,zbog čega ćemo posledice osećati u decenijama pred nama.
Zato,oprosti dragi Zelko,nismo znali da si nevidljiv.

Film:

Nevidljiva smena

http://media.rtv.rs/sr_lat/specijali/802

Od 28 minuta možete čuti objašnjenje.
Preporuke:
54
1
9 nedelja, 04 novembar 2012 02:40
Gordana
Verujem u svaku rec!U opstem padu morala zasto bi baron Zoltan bio izuzatak!?Prija da te tapsu po ramenu, da ti daju odlikovanja i unapredjenja, ali cak i posle lokalne utakmice, junak meca uvek zasluge podeli sa clanovima ekipe. Ova junacina razvlaci kore, snima neistinite filmove i sam pocinje da veruje u isfabrikovano herojstvo.Svakako, u celoj prici, nije nevazno sto covek nije Srbin.
Nema sta, potsticaj za mlade i buduce vinike i heroje. Naravno, NIJE TO SLUCAJNO!Srpska vojska, osim materjalno i organizaciona, mora biti unistena i moralno.
Sve cemo uraditi na svom BEZALTERNATIVNOM putu u propast!
Preporuke:
56
1
10 nedelja, 04 novembar 2012 03:09
Goran Jevtović
Srbija ostaje dosledna u nepoštovanju svojih heroja. U Srbiji je mrak, neka neko upali svetlo!

BRAVO RATNI DRUŽE!

Sve je ISTINA, od reči do reči.
Ključni lik ove tužne priče i velike nepravde je general Branislav Petrović koji se ponašao upravo onako kako ga Aničić opisuje.
Na žalost, bilo je puno takvih poltrona, provlačili se lukavo i dočekali svoju šansu nakon petooktobarskog NATO puča i državnog udara!

Šteta, velika mrlja na veličanstvenoj odbrani zemlje. Šteta zboh mnogih heroja koji su časno poginuli i onih koji su osakaćeni do kraja života.

...Šteta, zbog komandanata koji trunu u Hagu! Legende koje će za Srbstvo položiti živote u najvećim mukama!... dok ovdašnji MINHAUZENI (predvođeni legendarnim Vučkom kako ga je Voja prvi krstio), zatim čuvenim četničkim "diplomiranim" Vojvodom, i nenadmašnim PORTPAROLOM Ivicom Dačijem, spremaju finale najveće VELEIZDAJE Srbije u celokupnoj istoriji!!!!

Bože, vreme je da nas pogledaš... dolazi kraj.
Preporuke:
91
3
11 nedelja, 04 novembar 2012 03:11
Gordana
Nastavak;
A, da. zaboravila sam upozorenje za gospodina Anicica: Nemojte mnogo da talasate.Manite odlikovanja, cinove i uinapredjenja. Moze neko da se priseti da ste, po sopstvenom priznanju, nacinili ogromnu materjalnu i moralnu stetu NATO alijansi i, narocito SAD, pa jos da zavrsite u Hagu.
Preporuke:
63
1
12 nedelja, 04 novembar 2012 03:40
Papini Marinci
Verujem u svako napisano slovo.Kakav je to ceovek i licnost,roditelj i osoba,kao sto je Zoltan Dani, koji u svoju kucu moze da primi i ugosti coveka americkog pilota koji nas je besomucno ubijao bombama ne stedeci ni decu.Nebih da sada navodim zrtve,ima ih puno,laka im zemlja.Za jednog obicnog umno i dusevno ogranicenog drznika,americkog pilota,nije cudo sto se tako ponasa jer je on u stvari igrao video igricu i sve odozgo gledao preko monitora,ubijajuci.Tragicno je za Danija jer on je bar malo osetio i doziveo posledice te "igrice".Ako i nije u toku bombardovanja,mogao je da nakon zavrsetka i brojanja zrtava.Nakon svega,grliti se i zarad malo slave praviti dokumentarne filmove sa zlotvorom i dusmaninom koji je masakrirao njegov sopstveni narod je u najmanju ruku mizerno.Ali kao sto pisac teksta rece,u Srbiji moralne vrednosti ne postoje.Ako i postoje,izgleda da nisu na ceni.
Preporuke:
60
1
13 nedelja, 04 novembar 2012 07:14
Slobodan Djoković
Moram da napisem par reci , kao prvo slazem se sa postavljenim komentarima jer sam I sam prosao obuku I znam veoma dobro ko radi posao na raketnim sistemima a ko se kiti zaslugama ,I kada vratim film u 1983-4 u v.p. Zabok , tj raketni divizion Krusljevo selo gde sam sluzio vojni rok , gde je I Zoltan radio u to vreme kao kapetan 1klase nesto ne mogu da se setim da je bilo sta modifikovao , niti da je bio nesto posebno osim da napomenem da su tamo bile uglavnom staresine po kazni.
Preporuke:
48
1
14 nedelja, 04 novembar 2012 08:24
Beli Orao
Istina je svaka reč,bratstvo i jedinstvo je čudo, a laž i skrivanje istine još veće.
Smenu potpukovnika Đorđa predstavljaju moderne Rake Ljutovce. Raka na početku 20.veka, a Đorđe i drugovi na kraju.
Ponosan sam što sam Đorđetov drug.

Knjigu "Smena" možete kupiti u vojnoj knjižari gde sve piše.
Preporuke:
50
1
15 nedelja, 04 novembar 2012 09:44
dragoslav pavkov
Kao i uvek - priča ima dve verѕije. Druga je na http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/213797/Vikao-je-Gasi-radar-izgibosmo- a sve je toliko odvratno da zaslužuje širi osvrt. Mi smo stvarno... Nema toga što nismo u stanju da opoganimo i pokvarimo.
Preporuke:
28
3
16 nedelja, 04 novembar 2012 10:02
Dragan
Verujem da je ovo istinao obaranju američkke dike i ponosa - nevidljivoga. Nije mi čudno da se ovakav razvoj situacije u vezi sa tim događajem zbivao u vreme žutih, al da se nastavlja zbivati i sada je vrlo indikativno da se nije puno toga promenilo od vremena vladavine žutih - politika je ostala ista samo su ljudi drugi i priča se malo promenila.
Preporuke:
25
1
17 nedelja, 04 novembar 2012 10:39
Alef
Ima puno istine u ovom tekstu. Najpre o inovaciji, ako se ne varam, originalna televizijska kamera je zamenjena modernom CCD kamerom, neznam da li je to Danijeve ideja ali sumnjam. Kao rez. PVO oficir sa povecim iskustvom koji tu oblast pomno prati, uz ozbiljno "civilno" obrazovanje, usudicu se da ustvrdim da je ta modifikacija marginalna za borbenu sposobnost Neve.
Dalje, NATO avioni su u to vreme, obzirom na tehnicku i brojnu nadmoc i to koliko su malo zeleli da rizikuju, prakticno mogli biti oboreni samo greskom pilota. Naravno, i da bi se ta greska iskoristila vise oficira i podoficira je u kabini za vodjenje morala da rizikuje zivot. Cekajuci gresku neprijatelja, mislim da je bar 5 posada pogodjeno sa smrtnim ishodima.
Tu imam zamerku autoru, opravdano trazeci priznanje za uspeh svoje posade, zaboravlja na kolege koji su izgubili glavu radeci potpuno isto sto i on, a nije im se posrecilo kao njima da imaju uspeh u obaranju i ostanu zivi.
Preporuke:
41
2
18 nedelja, 04 novembar 2012 10:59
Mitar Karapandža
Fukara je uvek bilo i na žalost sve ih je više. Nema više ni pomisli da se generacije uče čojstvu, a još manje junaštvu.Postavilo se jedno pitanje u tekstu, a to je sumnja da zbog toga što je Srbin ovaj ratnik je tako prošao. Ja sam lično uveren da je to jedan od glavnih razloga ovih i ovakvih dešavanja, a da za to postoji opravdana pretpostavka su oni koji su poslati u kazamat zvani Hag.Posle prvog svetskog rata srpski ratnici invalidi su prosili po gradskim ulicama dok su oni protiv kojih su ratovali dobili srpske penzije. To je naš srpski usud,to je ono što nas pokazuje kao narod u lošem svetlu.A kao što rekoh, fukara je uvek bilo u ovom narodu i to treba da nam bude nauk za neko drugo vreme koje je pred nama.
Preporuke:
39
1
19 nedelja, 04 novembar 2012 11:00
Alef
Ipak, da budemo pravedni,i Dani, i Anicic i ostali u kabini su rizikovali svoje zivote i zato kapa dole. Sto se tice Danijevog samoreklamerstva, ljudi nisu savrseni. Mislim da su tu vise krivi novinari, u svaku oblast komicno neupuceni... to sto je Dani Madjar je dobro doslo da prica bude zanimljivija. Inace, radeci potpuno istu stvar, pored oficira Srba poginuo je i kapetan VJ Robert Lajcak, mislim da je Slovak kao njegov sunarodnik nama mrski M.Lajcak.

O generalima, sta reci, tako je to u svakoj vojsci, u svakom vremenu. Vojnici i nizi oficiri ginu, generali ubiraju slavu. Opet, istine radi,general Velickovic, pogred mana koje je mozda imao, nije iz te price, poginuo je svesno rizikujuci svoj zivot, ali i tudje.
Preporuke:
46
0
20 nedelja, 04 novembar 2012 11:23
Alef
Ipak, da budemo pravedni,i Dani, i Anicic i ostali u kabini su rizikovali svoje zivote i zato kapa dole. Sto se tice Danijevog samoreklamerstva, ljudi nisu savrseni. Mislim da su tu vise krivi novinari, u svaku oblast komicno neupuceni... to sto je Dani Madjar je dobro doslo da prica bude zanimljivija. Inace, radeci potpuno istu stvar, pored oficira Srba poginuo je i kapetan VJ Robert Lajcak, mislim da je Slovak kao njegov sunarodnik nama mrski M.Lajcak.

O generalima, sta reci, tako je to u svakoj vojsci, u svakom vremenu. Vojnici i nizi oficiri ginu, generali ubiraju slavu. Opet, istine radi,general Velickovic, pogred mana koje je mozda imao, nije iz te price, poginuo je svesno rizikujuci svoj zivot, ali i tudje.
Preporuke:
11
1
21 nedelja, 04 novembar 2012 11:27
dozimeter
Ovaj rašamon nema smisla komentirati,ali kao pripadnik te vojske/JNA/1956-1990,siguran sam da je ta vojska bila puna ulizica,servilnih,/pogotovu oficir/poltrona,nemorala,hipokrizije i dekadencije.Slavljena je kao četvrta armija u Evropi po snazi oružja,a da nije ni blizu toga bila.Bio sam vezista.Puk veze iz Ljubljane,pri odlasku na vežbe,ili manevre,ostajao bi uz put,bez 10%tehnike/kvarovi/.Kradja je bila normalna pojava.
Preporuke:
37
0
22 nedelja, 04 novembar 2012 12:02
Mile
Ne vidim cemu toliko kukumavccenja oko tog dvomjesecnog bombardiranja i to samo selektivnog. Pa vi ste nas bombardirali 4 godine i to neselektivno sve po redu. Vukovar, Sarajevo, Dubrovnik, Zadar, Sibenik, cak i Zagreb, pa ne kukamo toliko
Preporuke:
1
86
23 nedelja, 04 novembar 2012 12:06
Dragoslav Bajagić
Voleo bih da čujem Đorđev komentar da li je tačno da je vikao ”Gasi radar, pogodiće nas raketa”?
Preporuke:
24
4
24 nedelja, 04 novembar 2012 13:47
Dragon
Pa, šta? Možda je i vikao kada je "bezbednih" 20-ak sekundi isteklo. Gde je tu problem?
Preporuke:
30
1
25 nedelja, 04 novembar 2012 13:56
Mrks
@Mile:
da se covek prekrsti, niko u clanki niti place, niti kukumavci, u napisu se traga za istinom! Druga je stvar sto postoje individue kao sto je gorepotpisani "Mile" koga istina i ne interesuje, interesuje ga samo da naruzi nekoga koga je oznacio neprijateljem. Tako mu rekli ovi sa zapadne strane, "...ovo ti je neprijatelj", i Mile tad napise istim jezikom, nesto sto ga automatski cini srecnim. Ja sam za to da svi budu srecni pa to zelim i Miletu, neka napise jos nesto sta mu cini zadovoljstvo, papir sve trpi a NSPM nije Blic ili Danas pa da ne objavljuje komentare koji im se ne svidjaju...
Preporuke:
40
1
26 nedelja, 04 novembar 2012 14:43
Arčibald Rajs
ZA Mileta
A zaboravi da spomeneš kako ste pre početka dejstava udavili vojnika JNA na transporteru u Splitu i kako ste opkoljavali kasarne i ubijali opkoljene vojnike, pa onda ide Glavaševo klanje Srpskih civila u Osijeku, e onda kada nismo mogli da gledamo kako ponovo krenećete putem Pavelića i kada ste dobili po nosu sad smo vam mi Srbi krivi. Verovatno su prema tvom sudu za ratne zločine krivi i oni Srbi koje ste poklali u Jasenovcu i drugim ustaškim logorima.
Preporuke:
59
1
27 nedelja, 04 novembar 2012 15:27
David Novakovic@Turas
Zasto ste iskoristili jednu ozbiljnu temu za promociju fantazija i nebuloza. Kako mozete jedan od najvecih uspeha u istoriji covencastva da otpisete tek tako, i to na bazi neistina i pseudoargumenata.

Zar mislite da bi na vrhuncu hladnog rata Sovjeti precutali da Amerikanci nisu sleteli na Mesec? To bi bio najveci propagndni penal. Ali ocito da ovde postoje pojedinci koji znaju vise nego KGB.
Da ne pominjemo naucne aspekte ove misije, da ne pominjemo da je bilo SEST sletanja ljudske posade na Zemljin satelit. Imate slitke LRO-a (Lunar Reconnaissance Orbiter) koje pokazuju ostatke lunarnog modula, rovere, naučnu opremu koju su austronauti ostavili za sobom.

Ali kako objasniti to ljudima koji su odrodjeni od nauke...
Preporuke:
4
31
28 nedelja, 04 novembar 2012 15:54
Zoran
Pozdrav za Zoltana iz Kruševca. Hvala na korama i nadam se da je ljuta bila dobra. Hvala i na dva DVD-a. Pozdrav iz SAD.
Preporuke:
0
17
29 nedelja, 04 novembar 2012 15:55
srbinbanjaluka
Teško je ovdje bilo šta suditi u vezi odnosa autora i Z. Danija i cijele te priče ljudi oko njih, unapređenje, nazadovanja i sl...

Ja iskreno ni poslije ovog članka još uvjek ne znam kako je srušen stelt, a vjerujem ni dobar dio ljudi, sem što znamo koga je rušio pa su se poslije posvađali jer, očigledno je, neki su sve to "znali" naplatiti, dobro napredovati, prosto tipično naše, srpski, se desilo... osvojili smo titulu a poslije svako na svoju stranu.
To opet govori o nama kakavi smo. Inače, volio bi i jako me zanima da konačno svi saznamo kako je srušen stelt, tehnologija kako je izmenjena ili šta već... no sumnjam da će to biti barem u skoro vrijeme.

Čak bi se usudio reći, možda će djelovati kao teorija zavjere, da tu niko još sa zapada ne zna do detalja kako se to desilo a isto ih živo zanima, a opet ni ovi naši svak sa vojom pričom tu do kraja neće da bude iskren i otvoren, što zbog svojih interesa što zbog toga da se uvjek drži aktualnost tog pitanja.
Preporuke:
18
14
30 nedelja, 04 novembar 2012 16:00
D.J.
Sportisti će za zlatnu medalju sa svetskog prvenstva i olimpijade dobiti nacionalnu penziju, stanove i novčanu nagradu, a mi, naravno, ništa!?


Mislim da je ovo što sam gore naveo suština.
Preporuke:
12
2
31 nedelja, 04 novembar 2012 16:01
srbinbanjaluka
nastavak....



Kažem, ne bi da liči na teoriju zavjere ali ovdje je više svašta moguće, u ovoj zemlji Srbiji mnogi rade za strane službe tako da i u njihovo ime daju intervjue, snimaju filmove, pišu članke i sl... tako da čak mislim da sva ova igrarija oko toga ko je srušio, ko je dobio zaslugu je pokrenuta dijelom od tih službi zapada kako bi možda kroz ova javna očitovanja akteri zapravo javno svojim svađama i nama a time i njima na zapadu jasno napisali i očitovali se oko toga kako je srušen stelt, šta je tu izmjenjeno, mislim da je i to vrlo moguće - ova priča da sva liči na podvalu službi, što da ne.

Dalje, ovo što je autor naveo nije ništa novo, barem ne meni, u smislu opohođenja starešina prema nižim činovima, taj pristup ti ratuj ja ću tvoje zasluge i sl. Opet ne treba biti naivan, tako je u svakom ratu, neko je general neko pješadinac a heroji su uvjek oni kome se to najviše dojmi onim koju su na vlasti i sl. To je svugdje, nažalost.

A u Srbiji da je mrak - jest.
Preporuke:
20
12
32 nedelja, 04 novembar 2012 16:54
srbinbanjaluka
nastavak...


Međutim taj mrak je sveopšti, tako da onda i ne čude ovake priče, pisanja i medjusobna svadjanja i prepucavanja dojučerašnjih saboraca. Znate, poslije svakog rata imate podosta Minhauzena, svugdje je to tako. Ovdje je problem sledeći, oni se prepucavaju, mi smo tu ko fol neke sudije, a teško je tu šta reći sem žali Bože.
Ovo što kaže autor da je bilo nečovječnih unapređenja, da su neki pecali ribe, uživali a drugi živote rizikovali to je živa istina. Problem je kod nas što ti pecaroši i sl. su poslije u miru u društvu bili prepoznati kao heroji, neko kome treba se odužiti, dati dobar posao, unapređenje i sl. a ovi borci istinski ajte pred vladu i štrajkujte i molite dnevnice zato jer ste državu branili. To je Srbija, to smo mi Srbi, riječi A. Rajsa živimo prijatelji, isti problemi nas muče, isti izazovi kao i prije 100. god, samo brine to što i odgovori na njih su isti kao prije 100. god. kao da ništa nismo naučili, kao da se to nama i nije zbilo ranije.

Pozdrav.
Preporuke:
7
14
33 nedelja, 04 novembar 2012 17:01
srbinbanjaluka
@ D.J.Pozdrav.Vidite gospodine, jako griješite. Vidite kako ste vi naivni, i kako ste naivno pali i vi i autor na tu priču i rekao bih nesuvislu paralelu, gdje se srpski sportisti positovjećuju i daje im se prefiks nekih koji eto dobijaju stanove i sl. a borci to ne mogu.Molim vas, pa baš tu i jeste poenta, mi sad iz greške idemo u grešku. To je za nas Srbe najfatalnije i najpogubnije, to što grešku "rješavamo" novom greškom, i šta onda ?Ništa.Molim vas. Pa od toliko kriminalaca, tajkuna, gazda vaših na poslovima, državnih činovnika koji kradu, "nabacuju" tendere svojem bratu, sestri, stricu.... ko zna više kome... korupcija i nepotizam vladaju... vi njih ne spominjete ali zato ste se uhvatili sportista?! Ma dajte molim vas. Poređenje ne da vam nije na mjestu.Znači, da rasčlanimo problem - borci jesu odbačeni od zemlje, nisu nagrađeni ali ne radi nekakvih sportista, nego političara naših.
Preporuke:
6
18
34 nedelja, 04 novembar 2012 17:11
Beli Orao
""Za sve. Akcija je izvedena vrhunski. Mat u tri poteza.
Mi stvarno ne umemo da slavimo heroje.
Preporuke:
11
0
35 nedelja, 04 novembar 2012 17:15
srbinbanjaluka
E da, još da dodam apropo mojih prvih komentara na ovaj članak, a što mi je jako zasmetalo i što zaboravih da prokomentarišem - jeste ova ideja i snimanje nekakvih "susreta" američkog pilota i našeg čovjeka.

To je mislim prvo tragično i smiješno. Zaista ne razumjem ograničenost ljudi naših koji pristali su učestvovati u tako nečemu - ali novac vrti gdje burgija neće, očigledno. Mislim da to treba da služi na čast našim ljudima, to je jedan sramotan i bestidan čin. Molim vas, čovjek koji je bombardova jednu zemlju koja nikog nije napala, koji je rasipao kasatne bombe, ubijao djecu na nošama.... i sad tu neka patetika,film tipa - evo nas ponovo "drugovi" koji se gledali preko nišana, zaista smiješno. Shvatam Amerikance, tamo je sve komercijala i dozvoljeno, a još uz sve bili su agresori, ali ovi naši da to pristanu zaista sramota, To vređa zdravu pamet. Stidim se.

Možda bi i shvatio da je to snimano kroz nekih 80-100 god. pa hajde za istorija, ali sad, danas,to je tužno.

Poz
Preporuke:
15
11
36 nedelja, 04 novembar 2012 18:04
jbgbgd
"U vojsci se neguje i važi pravilo da se i uspeh i neuspeh jedinice pripisuju komandantu i to važi za tu sredinu. Na taj način su građene karijere mnogih, na znanju potčinjenih koje je pripisivano sebi. U vrh nisu uvek izbijali najkvalitetniji kadrovi"

Ima mnogo žuči u ovom tekstu, ali gorenavedeni princip na našu veliku žalost važi u svim sferama života ...
Preporuke:
16
0
37 nedelja, 04 novembar 2012 18:16
Beli Orao
""dozometar. Nemoj da da pljuješ ruku koja te je hranila.
Preporuke:
8
0
38 nedelja, 04 novembar 2012 19:42
jedan...
@Mile

bombardovali Zagreb? Ali, stvarno!
Preporuke:
20
0
39 nedelja, 04 novembar 2012 21:09
@srbinbanjaluka
Opet Vi, ponašanje Zoltana Danija pripisujete Srbima! Postupke starešina JNA, pripisujete Srbiji! Niste čuli za nacionalni ključ u vojsci?
Oficir JNA mađarske nacionalnosti se rukovao sa USA pilotom koji je bombardovao Srbiju, opet vi po Srbiji, nigde krivice komunističke Jugoslavije!

Oladite malo!
Preporuke:
31
0
40 ponedeljak, 05 novembar 2012 10:10
brm
i?gde je dokaz ili bar opis kako Dani nije a autor jeste oborio letilicu?"Oba rukovaoca gađanja su rušila stelt - i Dani i ja."da verujem autoru na "majke mi"? Lik koji ovo napšiše, meni koji je služio vojni rok u glupoj besmilsenoh JeNeA liči na tračaru kakvi su bili 80 % oficira:"komandant jedinice Dani Zoltan ... se često alkoholiše, ... vrlo nemoralno ponaša po selima pećinačke opštine "zašto njemu da verujem? zato što je Srbin?"Da li sam eliminisan zato što sam Srbin? Kadija te tuži, kadija ti sudi."ko su tio kadije? Albanci? Mađari u generalštabu?ajte molima vas spodlo i jadno da jadnije ne može biti..
Preporuke:
3
6
41 ponedeljak, 05 novembar 2012 10:25
s.j. Rizikovao je živote svako ko je bio u Srbiji u to vreme
Nisu ginuli samo vojnici, da se razumemo. Svi pominju vojnike, a niko ne pominje ni učitlje, ni doktore, ni psihijatre, a koliko ja pamtim, svi su oni pomagali.

A što se cele ove situacije tiče, uprskana je od početka do kraja, kao i mnogo toga drugog.

No, ne treba očajavati. Ako se sada stvari ne mogu promeniti, pišimo, vičimo, ometajmo, i neprijatelju zagorčajmo život. To je sve što možemo učiniti, i to ne iz mržnje, već zato što u tome leži naš spas.
Preporuke:
1
0
42 ponedeljak, 05 novembar 2012 10:54
Vuk@@srbinbanjaluka
Ovoga puta je srbinbanjaluka 1000% u pravu.Nemojte da se vadimo na to da Dani nije Srbin i eto zato se on rukovao sa Zelkom.I mnogi Srbi oficiri su se rukovali sa americkim pilotima koji su sejali smrt po ovoj naso zemlji.Ne sluzi to na cast Zoltanu ali ne sluzi na cast ni njima.
Bez obzira na to ko je u pravu zalosno deluje ova pljuvacina izmadju Danija i Anicica jer umanjuju velicinu onoga sto su uradili svi zajedno.
1. rukovalac gađanja potpukovnik Zoltan Dani
2. pomoćnik rukovaoca potpukovnik Đorđe Aničić i major Boris Stoimenov
3. oficir za vođenje raketa kapetan I klase Senad Muminović
4. operatori ručnog praćenja stariji vodnik Dragan Matić i stariji vodnik Dejan Tiosavljević
5. starešina raketne baterije potporučnik Darko Nikolić
6. komandir osmatračkog radara vodnik I klase Vladimir Ljubenković
7. komandir izvora za napajanje stariji vodnik Đorđe Maletić
Preporuke:
9
1
43 ponedeljak, 05 novembar 2012 12:10
thinking maize
Pošto sam preuzeo od g-dina Aničića obavezu da nešto poradim u pogledu promocije njegovog ratnog dnevnika "Smena" (a koja, što zbog moje lične zauzetosti, što zbog neažurnosti izvesnih lokalnih političara, još nije ostvarena) DUŽAN sam reći sledeće: Promocija njegovog ratnog dnevnika "Smena" bila je u Ruskom Domu, decembra 2010 g., znači NA TERITORIJI Ruske Federacije, a u Beogradu i to pred prepunom salom! I naravno u vreme "ŽUTOG" GLUVILA, pa se za nju moglo saznati SAMO PREKO LIČNIH VEZA! (Što je bio i moj slučaj.) Pre te SRPSKE promocije, a na RUSKOJ TERITORIJI, bila je promocija pomenutog ratnog dnevnika g-dina Aničića i u Moskvi, u komandi ruskog ratnog vazduhoplovstva pred 2000 ljudi! Tj. "ako koza laže, rog ne laže"! Ko ne veruje neka se raspita kod prof. Radmile Tonković, istoričarke srpskog RV i PVO! Toliko i svako dobro svima, a pre svega g-dinu Aničiću.
Preporuke:
8
0
44 ponedeljak, 05 novembar 2012 12:12
@ - Vuk@@srbinbanjaluka
Ovog puta, kao i obično, srbinbanjaluka piše kao da je od 1944 postojala SFRSRBIJA umesto SFRJ. Vratite se se u 1999 i recite mi koliko je prošlo od raspada SFRJ i da li bilo moguće u vojsci države koja se zvala SRJ izbrisati uticaj jugoslovenstva počev od razmišljanja, preko navika do sistema komandovanja.Taj spisak oficira kako bi pokazali nacionalni sastav jedinice ne govori ništa o načinu funkcionisanja vojske u bilo kom obliku. Način funkcionisanja vojke nije određivala država Srbija, već je nasleđen iz vremena SFRJUGOSLAVIJE.
Preporuke:
6
2
45 ponedeljak, 05 novembar 2012 12:38
Vuk
"Taj spisak oficira" sam postavio jer smatram da je ta jedinica a i svaki njen clan zasebno zasluzio da svaki Srbin zna njihova imena.
Nisam postavio da bih istakao nacionalnu mesovitost jer su oni za mene svi Srbi i to oni najbolji.Tacno je da ima uticaja jugoslovenstva u drzavi i vojsci ali to nije krivica ni jednog od ovih Heroja.
Verujem da je bilo nepravdi sistema prema ovim ljudima ali je to sve zanemarljivo u odnosu na velicinu njihovog dela.
Mislite li de ce za 100 godina neko znati za nekakve kancelarijske generale poput Smiljanica i Petrovica.Verujte mi da nece ali ce zauvek biti upisana u istoriju PVO imena ovih ljudi.
Preporuke:
6
1
46 ponedeljak, 05 novembar 2012 13:10
@ - Vuk
Hajde da razgraničimo pojmove, vreme i uslove dešavanja

- uspeh jedinice JNA zbog kojeg osećam ponos a mali deo oborenog nevidljivog čuvam u vitrini

-pisanje "srbinbanjaluka" u kome se za sve negativne događaje oko ovog podviga okrivljuje Srbija i Srbi.

- Ko god da je bio u toj jedinici 1999. nije bio u vojsci srpske države, niti je 1999 postojala srpska država i vojska (u kom je stanju danas vojska Srbije, drugo je tužno pitanje).

Nismo Vi i ja mnogo udaljeni sa mišljenjima, pre se slažemo nego što se ne slažemo, jedino što srbinbanjaluka veoma vešto umesto pojma jugoslovenstvo ubaci pojam srpstva.
Preporuke:
3
1
47 ponedeljak, 05 novembar 2012 13:58
Vuk
Pa ako vec idemo na fakticko razgranicavanje vremena i mesta nece biti da je 1999te bila JNA vec valjda VJ ali za mene je to manje vazno.
Vec tada je po meni to bila de facto srpska vojska iako to mozda nije bila de jure.
Moguce je da se vi i ja pre slazemo u misljenju nego sto se ne slazemo.
A i znam iz licnog primera za igre nadredjenih komandi ali je to nesto cemu po mome ubedjenju nije mesto u medijima,jer ja nisam ratovao za visi cin ni za pohvale pretpostavljenih vec za narod i borca pored mene.
Preporuke:
2
0
48 ponedeljak, 05 novembar 2012 14:41
@ - Vuk
Tačno, VJ, u kojoj je svako ko je hteo već otišao iz nje. Sistem je ipak i dalje ostao isti.

Nisam ni ja za prepucavanje preko medija, baš zbog veličine podviga. Moram priznati da sam ipak još manje za prisvajanje zasluga u ličnu filmsku promociju. I ne osećam se prijatno što moram da vagam ove dve stvari u konkretnom slučaju.

Pre sam za primer kad oficir odbije orden ako ga ne dobije i njegov kolega koji ga je zaslužio isto koliko i on. A bilo je takvih slučajeva. Nemojte zameriti što ne navodim imena, mislim da nemam prava na to.

Pozdrav.

ps. pre nego što je progutate,uvek razvijte oblandu koju servira srbinbanjaluka i pogledate pažljivo čime je nafilovao.
Preporuke:
5
0
49 ponedeljak, 05 novembar 2012 16:34
@David Novaković
Gde ste Davidem nema vas odavno. Da štitie interese USA, DS i ostalih anđela, koje neke zle čike ovde napadaju.
Šteta što Minimaks nije živ.
Proslavio bi Vas više nego Žiku Obretkovića.
Preporuke:
7
1
50 ponedeljak, 05 novembar 2012 17:25
Stanić Milan
Osećam se pozvan da nešto progovorim na tekst g.Đorđa Aničića(pretpostavljam kolege),radi činjenice da sam i sam bio oficir JNA i VRS sa završene dve vojne akademije i onom trećom u Otadžbinskom ratu gde je od nas svaki starešina mogao praktično proveriti koliko zna i koliko vredi.Sam tekst ima svoju moralnu vrednost(ali nikako literarnu) jer zorno govori o stanju i odnosima u bivšoj JNA koji su kasnije preneti na Vojsku SRJ i dalje na Vojsku Srbije.Poltronstvo,dodvorički mentalitet,karijerizam najniže vrste,gubitak svakog moralnog skrupula, karakteriše većinu naših kolega starešina.Ko protiv svojih drugova svedoči na krivičnim sudovima u državi i u Hagu?Pogledajte malo te likove,koji zarad slobode"na uzici" terete svoje komandante završavajući prethodno instruktaž u haškom tužilaštvu.A,da ne govorimo o surovoj borbi za činove i materijalne privilegije,čiji je cilj upravo plasirani tekst ne amnestirajući ni za trenutak g.pukovnika Zoltana.
Preporuke:
4
2
51 ponedeljak, 05 novembar 2012 17:39
Zelko
Baš je čudno, Aničić sam protiv svih i to posle toliko godina. Stidim se ovog teksta kao Srbin, patriota i ratnik. Nemojte dalje da komentarišete smeju nam se neprijatelji.
Preporuke:
7
3
52 ponedeljak, 05 novembar 2012 17:41
Stanić Milan 2
Stanić M. - g. Aničić
Oprostite na mojoj neobaveštenosti,pošto iz teksta ne mogu isčitati, da li se radi o novinarskom peru ili stvarnom akteru događaja.Nevažno,jer je i jedna i druga situacija tragična.Ako ste novinar,onda je stvari trebalo staviti u kondicional,a ako ste akter onda je to mizerno, da mizernije ne može biti.Da li ste išli u rat kao profesionalac da branite Srbiju ili da se domognete privilegija,pošto je 99% viših oficira oboljevalo od "G" virusa(generalskog)i nije bilo važno kako do tamo stići.Rat smo kolega zgubili u Hrvatskoj zato što je većina odgovornih starešina pobegla iz svojih jedinica i sa vojnicima i nižim starešinama nije imao ko komandovati.Pobeda u ratu nikada nije zavisila od Zoltana,Tita,Kutuzova,Guderijana i neznam koga već,već od moralne čvrstine svakog pojedinačnog borca i njegove volje da savlada strah i da izvrši postavljeni zadatak.Spoznao sam, da je najveći starešina komandir odelenja,voda, čete,a sve ostalo je zbir dobre ili loše situacije.
Preporuke:
5
4
53 ponedeljak, 05 novembar 2012 18:30
@Stanić Milan 2
Nije Aničić kriv za bekstvo bratskih oficira sa bojišta.
Preporuke:
1
0
54 ponedeljak, 05 novembar 2012 21:33
bog dano vic
procitao sam kompletan tekst sa svim komentarima verujem ti druze podpukovice svaku rec ja sam kao kapetan pkpo u opsto 1991 video sta se desava i na sta ce to iyaci i sve napustio pa se ne cudim sto ti nisi pukovnik vec te komotno smatraju colonelo mizerijom gori od tebe izdrzi da si bolji a gubis
Preporuke:
1
0
55 ponedeljak, 05 novembar 2012 22:27
seljak bezemljaš
&mile
Ima jedna pesma Miroslava Antića o miletu.Počinje ovako:

MILE DILEJA
Aoj Mile glupavi
zašto toliko lažeš
kaži makar nešto da je istina.....

AKO TI SE SVIĐA POSLAĆU TI CELU PESMU.
Preporuke:
5
0
56 ponedeljak, 05 novembar 2012 23:36
Mile
Bravo gospodine Aničiću. Neka istina izađe na videlo. Ali nemojte zaboraviti. Zapadu treba ovakva priča, a ne istina. Hrabrost, upornost, poštenje, rodoljublje - to je ono što je oborilo to đubre od letilice. Od svega ovoga oni beže. Ne mogu da smisle ove vrednosti i zato treba ova holivudska priča. Sakri hrabrost,upornost, poštenje, rodoljublje i neka bude "modifikacija". Šta ako se Srpskoj deci kaže istina. Da se može na silu odgovoriti svim ovim nabrojanim vrlinama i da se ISPLATI BORITI. Pa oni misle da je Srbija razorena kad ono - ona ima Heroje, Vas i vaše drugare. I to kakve. E pa Zapad to nemože da izdrži. Imaju zujanje u ušima. I onda kreće baron.
Preporuke:
6
0
57 utorak, 06 novembar 2012 00:44
Zoran
ali ne iz Amerike
Poštovani potpukovniče,
Potpuno razumem vaše nezadovoljstvo ali toga ima i u civilstvu. To nije karakteristika vojske. Ja ne mogu znati šta je tu stvarno istina a šta ne i ne mogu Vam pomoći da dođete do pravde iako na osnovu mog iskustva u radu na NEVI (samo kao tehničko lice) sve što pričate izgleda logično. Ali da bi se postupak za utvrđivanje istine uopšte pokrenuo i da bi se sitem naše odbrane postavio na zdrave osnove potrebno je pre svega reći kako je uopšte ijedan avion mogao da prođe naš vazdušni prostor, kako je uopšte bilo moguće da neprijatelj uništi tolike rakete, da uništi one MIG-ove na Zlatiboru itd. Kako je moguće da je Armija prekinula sve vojne programe 1990. Takve priče bi izbacile na videlo mnogo krupnije ribe nego što ste to Vi ili Zoltan (a od kojih i potiče problem). Imam utisak da ste vi "koleterarna" šteta u katastrofalnoj organizaciji Armije koju je Milošević hteo da zameni policijom i ostavio je da umire sa svim bolestima nasleđenim iz JNA.
Preporuke:
7
0
58 utorak, 06 novembar 2012 01:28
Janko
@Dozimetar
Imam jednog drugara koji je tamo bio staresina i prica isto. Rekao sam mu: Pa covece to je zato sto ste izlazili na teren. Ja, kao vezista (radio/relejac) u Somboru nisam nikada izasao ni na jedan teren. I sve je bilo na spisku. Nikad nije falio ni jedan sraf. Posle su neki pricali da nam je veza bila najslabija karika u toku rata ali ja ne verujem. Svi su nam srafovi bili na mestu -jeste da smo samo jednom videli kako se podize antena i postavlja stub ali su nam "spavaone" bile besprekorno ciste i o ivicu kreveta si mogao da se poseces. A i bili smo prvi iz moralno politickog ili kako se to zvalo.
Preporuke:
4
0
59 utorak, 06 novembar 2012 01:40
Milivoje
Ako su se oko jednog oborenog aviona isplele ovolike price i knjige sta bi bilo da ih je oboreno vise. Ne bi imali papira da sve to ispisemo a i guslarska industrija bi procvetala. Za mene je obaranje klasicnih lovaca (kao recimo F16) mnogo veci podvig nego oboriti bombarder (mada svaka cast posadi na umecu i herojstvu).
Preporuke:
1
4
60 utorak, 06 novembar 2012 11:08
misa savic
Da, istina je mnogo toga što je napisano u ovome tekstu! Poznajem i jednog i drugog aktera ove priče (jednoga sam primio u jedinici kao mladog potporučnika, a drugome sam predavao u Komandno-štabnoj školi RV i PVO i bio sam mu mentor), no poznajem, kao i oni mene i sve druge oficire!
Istina je samo jedna: ovde se radi o izuzetnoj obučenosti kompletne posluge raketnog diviziona, a to se odnosi i na sve pssluga raketnih diviziona "Neva" koje su borbeno dejstvovale. Reč je o oficirima i podoficirima koji su vrhunski obrazovani, obučeni i osposobljeni za rad na raketnoj tehnici i koji poseduju vrhunska znanja u održavanju tenike i njenoj borbenoj upotrebi uz stvaralačku primenu taktičkih rešenja u borbi!
Da budem jasan, naši ljudi, pripadnici raketnih jedinica PVO, koji rade na ovome sistemu, podigli su "spomenik" zastareloj tehnici a time omogućili da se danas vrše modifikacije stotine takvih diviziona, koji su bili spremni za "otpad".Čestitke mojim raketašima s kojima sam i bio u ovome ratu.
Preporuke:
12
0
61 utorak, 06 novembar 2012 15:31
Znatizeljni posmatrac
- Pa dobro, ako puk. Dani kao komandant posluge nije najzasluzniji od svih zasluznih, ko je onda zasluzniji od njega?
- Da li bi rakete smela da se lansiraju bez NJEGOVE komande i ko bi to od posluge smeo da izvrsi na svoju ruku?
- Kao sto je, po mom misljenju, najzasluzniji (od neosporno svih zasluznih) za obaranje F-117, bio bi i najodgovorniji zbog greske u proceni i obaranja naseg pilota ili kakvog zalutalog civilnog aviona da je nekim slucajem do toga doslo.
- Dosta vise medjusobnog pljuvanja gospodo Srpski oficiri. Sram vas bilo!
Preporuke:
8
4
62 utorak, 06 novembar 2012 19:46
dragoslav pavkov @ Znatizeljni posmatrac
Hvalim te Bože...
Preporuke:
2
2
63 utorak, 06 novembar 2012 20:28
Nimbus
1.
Jasno je da je u ovom slučaju u pitanju timski rad a ne podvig jednog čoveka.
Čini mi se da je diskusija krenula krivim pravcem.
Ima pitanja koja nisu jasno definisana.

Film "Drugi susret" je sniman PET GODINA, a da javnost ništa nije znala o "projektu".
Čim je sniman tako dugo,radi se oskupom projektu. Ko je finansirao projekat? Evo:
Film su sufinansirali Ministarstvo kulture Republike Srbije, Pokrajinski Sekretarijat za kulturu AP Vojvodine, Ambasada SAD, Beograd, Balkan Trust for Democracy Fond, Grad Niš i opštine Apatin, Medijana i Pantelej kao i sponzori Jablanica, Kim Tec doo, Em Dip Pro iz Serbije i Motel Jack Daniels Motor Inn, Peterborough, New Hampshire, USA.

Takođe, film je dobio podršku Kabineta Predsednika Republike Srbije, Ministarstva Odbrane Republike Srbije i Ambasada Česke i Holandije.
Preporuke:
7
0
64 utorak, 06 novembar 2012 20:51
Nimbus
2.
Očigledno, prema naručiocima posla, radi se o PROPAGANDNOM FILMU, POLITIČKOM SPINU, a ne o nezavisnoj produkciji koja na objektivan način želi da ispriča neku "životnu priču". Namera finansijera je `po definiciji` podla i nehumana. Koliko je časno da jedan oficir bude GLUMAC u takvoj raboti, neka svako proceni za sebe.
4. (beše li) Da li bi američka ambasada finansirala film koji bi na istovetan način prikazao sustet Zelka i nekog talibna koji je učestvovao u rušenju Njujorških "bliznakinja"?
5. Kakvi god problemi danas postojali, kako može Daniju da bude bliži i draži američki pilot koji je sipao bombe po jedva malo zaštićenom narodu, od njegovih ratnih drugova sa kojima je, kako je znao umeo imogao, branio zemlju od Zelka? Gde su u filmu ti borci i njihove porodice? Falilo para? Nije bilo "prostora"? Valjalo prikazati kako dobri vojnik Zelko mesi hleb u Danijevoj pekari.
Preporuke:
9
0
65 utorak, 06 novembar 2012 21:36
Goran
Teško je preživljavati ovakvu nepravdu. Đorđe obećavam ti da će ova priča izaći na videlo. Nema zaustavljanja. Dani i onaj njegov nesretnik neka i dalje smrde u svojoj laži.
Preporuke:
4
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner