Komentar dana | |||
Željko i Anđelina |
petak, 23. jul 2010. | |
Pošto su ljubavnu vezu Breda Pita i Anđeline DŽoli svetski mediji popularno prekrstili u "Branđelina", kako će zvati buduću poslovnu saradnju Željka Mitrovića i Anđeline DŽoli? Pa, nikako, zato što je neće ni biti, jer je Mitrović izgleda jedini shvatio šta znači ekonomski patriotizam, koji državni funkcioneri onako odlučno zahtevaju od domaćih tajkuna. Pre nego što je "Pinđelina" – filmska koprodukcija gospođice DŽoli i Mitrovićeve kompanije – uopšte i zaživela, vlasnik ružičaste medijske imperije odbio je učešće u istoj. Razlog: Anđelina mrzi Srbe. Tačnije, ona je "prepuna predrasuda o Srbima", pojasnio je Mitrović kolaps njegovih pregovora sa jednom od najatraktivnijih glumica sveta, koja je trebalo da režira i igra glavnu ulogu u priči o bosanskom ratu, a snimanje je bilo planirano da se obavi u Srbiji, u "Pinkovim" studijima u Šimanovcima i na drugim lokacijama. Samo dan pošto je vest o zajedničkom filmu objavio beogradski "Pres", od koga su je preuzeli mediji širom planete, isti dnevni list izvestio je da od koprodukcije neće biti ništa, pošto je Željko Mitrović na sastanku sa producentima Anđeline DŽoli uvideo da će Srbi u filmu biti prikazani kao monstrumi. – Imao sam velike simpatije prema Anđelini DŽoli i veoma sam poštovao njeno delo i lik. Nažalost, ona je prepuna prerasuda o Srbima. Znam da saradnja s njom otvara vrata velikog filmskog biznisa, ali ne želim da budem deo nečega što po ko zna koji put predstavlja Srbe kao večite loše momke. To ne želim i neću – prenosi "Pres" reakciju Željka Mitrovića, koja kao da je izašla iz udžbenika za ekonomski patriotizam! Mitrović je, navodno, gospođici DŽoli i lično saopštio svoju odluku, u telefonskom razgovoru u kojem joj je, između ostalog, kao kontrameru predložio da on finansira film o ljubavnici Osame Bin Ladena koju bi ona igrala, na šta je Anđelina, kažu, zanemela. Kao što bi zanemeo svaki normalan gledalac na pojedine scene iz spornog scenarija kada u jednoj od njih, grupa Srba, od dečaka do penzionera, siluje mladu muslimanku, a zatim joj poludeli srpski vojnik odseca i grize dojku! Samo je ovaj detalj dovoljan da odluka Željka Mitrovića deluje krajnje razumljiva. Da li je, međutim, njegov potez i verovatan?! Da li se, zaista, sve dogodilo baš onako kako su Mitrović i "njemu bliski izvori" saopštili Presu?! E, to je već malo složenije pitanje, pogotovo zato što su, svega dan posle "Pinkovog" odbijanja da sarađuje s njom, srpski mediji javili da je Anđelina DŽoli navodno zamrznula projekat do daljnjeg, i to upravo zbog Mitrovićevog povlačenja. U filmskom biznisu je propast pregovora sa potencijalnim koproducentima vrlo uobičajena pojava, naročito u ovoliko ranoj fazi, i malo je teško poverovati da je gospođica DŽoli odustala od filma samo zato što joj je odbrusio neko iz njoj omražene Srbije. Vrlo je, isto tako, iznenađujuć i nacionalni ponos Željka Mitrovića, biznismena koji je odavno preusmerio sebe sa nacionalnog na regionalni teren. Upravo su na Mitrovićevoj televiziji prikazivani mnogi dramski sadržaji sa antisrpskim elementima (primera radi, godine 2002. "Pink" je iz nedelje u nedelju emitovao prvu sezonu američke serije "24", u kojoj su Srbi takođe prikazani kao krvožedne zveri), a sveznajuća čaršija je u protekloj deceniji povezivala "Pink" sa mnogim dokazanim drugosrbijanskim jurišnicima, koji su "iz senke" vršili nimalo beznačajan uticaj na program i orijentaciju ove TV kuće. U celoj ovoj priči, još je najizvesnija antisrpska ostrašćenost Anđeline DŽoli: u Holivudu, iz koga ona dolazi, Srbi su odavno ocrnjeni kao najgori narod u istoriji čovečanstva, kao pleme bezumnih krvopija koje možete nekažnjeno vređati do mile volje i za koje ne važe pravila političke korektnosti koja se primenjuju na ostale filmske negativce (recimo, na naciste ili arapske teroriste, koji ne odsecaju i ne grizu dojke mladim devojkama). Ali, ako se sve odigralo ovako kako je Mitrović potvrdio beogradskoj štampi, čovek ne može da ne pozdravi njegovu odluku. Dok Borisu Tadiću nije mrska ni "koprodukcija" sa Harisom Silajdžićem i Stašom Zajević u Potočarima, dotle Željko Mitrović odbacuje potencijalno lukrativnu saradnju sa nabeđenom holivudskom zvezdom – ko bi onda kome tu trebalo da drži lekciju iz ekonomskog, ili bilo kog drugog, a naročito političkog patriotizma?! Avaj, koliko god bio autentičan i iskren (ili lažan i neiskren), gest Željka Mitrovića neće bitnije popraviti krvnu sliku srpske filmske, ili kulturne, ili društvene scene. Jer, u isto vreme dok je Mitrović pregovarao/ratovao sa Anđelinom DŽoli, oglasio se i reditelj Goran Marković, inače savetnik ministra kulture Nebojše Bradića, upozoravajući da "opstrukcije koče zakon o kinematografiji" čiji je nacrt on pripremao sa Goranom Paskaljevićem i Predragom Mikijem Manojlovićem. Dakle, čovek koji je dovodio u Beograd Bernara Anrija Levija i snimio sramnu "Turneju", sada radi na nekakvom zakonu o kinematografiji, koji će njemu i njegovim istomišljenicima dodeliti određena novčana sredstva kako bi mogli da nastave da nas blate i ponižavaju u svojim filmovima. Pored takvih "domaćih" stvaraoca, kome je pa potrebna Anđelina DŽoli?! |