Komentar dana | |||
Svi putevi vode u EU |
![]() |
![]() |
![]() |
ponedeljak, 07. jun 2010. | |
Sa druge strane, nedoumicu mi povećava do sada opštepoznata i opšteprihvaćena (bar ovde) činjenica da postoje dva paralelna (znači odvojena) puta, odnosno koloseka. Gospodin ambasador tvrdi da je u pitanju jedan. Da li treba da verujem da gospodin amabasador bolje zna od domaćih vozovođa, kočničara, šefova stanica, nosača prtljaga, onih što mašu fenjerom i ostalih domaćih eksperata, upućenijih od njega koliko je koloseka u pitanju? Javlja mi se čak grozna misao da on upravlja našim vozom! Ako je tako gde nas vozi? Šta je sa domaćim snagama? I ono najstrašnije, gde završava voz koji ide jednim kolosekom. Da li je u pitanju slepi kolosek? Teši me ipak misao da železnica nije jedini vid velikog transporta u Evropsku uniju. Tu je i drumski. Ali opet se pitam kuda nas taj drum vodi jer je i on, rekao bih, istog pravca, ali u suprotnom smeru, zbog materijala koji se ugrađuje u njega. Taj već korišćeni materijal – turska kaldrma je dokazao svoju dugovečnost, a strani projektanti i domaći izvođači, u dvadeset prvom veku ponovo su nam otkrili da je to najbolji materijal za izgradnju druma koji nema alternativu. Kada ipak klonem duhom zbog sumnje u drumski i železnički vid velikog transporta, prisetim se da postoji i vazdušni i da je on do sada poslao najviše Srba u Evropu. Poseban kvalitet ovom najvećem transportu daje svima poznata činjenica da se obavljao čak i za vreme nepostojanja bezviznog režima, kada to čak nisu mogli ni drumski ni železnički! Doduše, on zasad ima samo jednu stanicu u Evropi – Hag, ali i ta jedna je više nego dovoljna da pokaže prednost. Što je najvažnije zbog decenijskog iskustva, posade su uvežbane. To su pravi profesionalci. U trenucima očaja tešim se mišlju da vizionari i planeri evropskog puta kombinuju vazdušni i kopneni transport. Naime, jedan broj Srba će do Evrope stići kao padobranci, kao deo NATO snaga. Doduše, taj put vodi preko Avganistana, ali za dolazak u Evropu su potrebne i žrtve. Na kraju, neki namćor i pesimista bi rekao da su svi ovi vidovi velikog transporta prevara. Takvog i takve podsetio bih da postoji još jedna vrsta velikog transporta koja uvek budi i podgreva nadu. To je transport vodenim tokovima. I sada će taj namćor i pesmista da me pita kako voda može da podgreva? Da razuverim takve, podsetiću ih da u vodene tokove spadaju i bujice. A zar nisu bujice obećanja podgrevale (i još uvek to čine) upravo nadu. |