Хроника | |||
"Транспарентност Србија": СНС била убедљиво најзаступљенија у медијима у току изборне кампање са 61 % удела медијског оглашавања |
среда, 18. мај 2016. | |
Листа "Александар Вучић - Србија побеђује" је била убедљиво најзаступљенија у медијима у току предизборне кампање, са 61 % удела медијског простора. Иза ње је СПС са 20 %, а од листа које су прешле цензус најмање заступљени били су ДСС-Двери са свега 2 % медијског удела, показује истраживање организације Транспарентност Србија. Директни трошкови кампање за изборе одржане у априлу у Србији били су нешто мањи него ранијих година, а најзаступљенија током кампање у јавности била је Српска напредна странка, показао је мониторинг финансирања кампање коју је спровела невладина организације Транспарентност Србија. Програмски директор ТС Немања Ненадић рекао је на конференцији за новинаре да је на мање трошкове утицало неколико фактора међу којима и то што бројне опозиционе листе, које су се бориле око истог бирачког тела нису имале на располагању буџетске ресурсе за вођење скупих кампања. Како је навео, предизборне прогнозе им нису давале шансе да освоје власт па стога нису били атрактивне ни финансијерима. Ненадић је рекао да је СНС једина странка која је располагала вишком новца из буџета и била најатрактивнија за финансијере на основу прогноза ко ће чинити будућу власт. СНС, према његовим речима, није ни имала нарочите потребе за рекламирање због великог присуства њихових функционера у медијима поводом, наводно редовних активности, које су током кампање биле повећане. Он је напоменуо да је кампања мање коштала и зато што је трајала свега три недеље, што је знатно краће него ранији изборни процеси. На смањење трошкова је сигурно утицала и чињеница да је изменама Закона о финансирању политичких активности из 2014, за 30 одсто умањен износ који се из буџета додељује за финансирање кампање, рекао је Ненадић. Он је навео да је можда наговештај нових позитивних трендова то што би се могло тврдити да су многе странке прилагодиле обим своје изборне кампање очекиваном успеху на изборима, јер на основу тога добијају део буџетских дотација, а не да су баш такав успех остварили захваљујући улагању у пропаганду. Ненадић је као пример навео покрет "Доста је било" који је освојио око шест одсто гласова, за коју није уопште опажено да је имао значајније трошкове изборне кампање путем ТВ оглашавање, штампе, билборда или јавних скупови са превозом учесника. СНС је међутим, била доминантна у кампањи са 61 процентом удела оглашавања на ТВ, далеко иза ње су СПС са 20 одсто, СРС, седам одсто, ДС и коалиција ЛДП-СДС-ЛСВ са по пет одсто и два одсто удела у ТВ оглашавању имала је коалиција Двери-ДСС. Ненадић је напоменуо да је оглашавање на ТВ током ове кампање коштало око седам милиона евра, а да је на претходним изборима тај износ био око девет милиона евра. Он је рекао и да је смањено оглашавање путем билборда, а што се тиче оглашавања у штампи оно је остало на истом ниво као и на претходним изборима. У односу на раније изборне процесе, у овој кампањи је организовано мање митинга и других сличних окупљања на отвореним и затвореним просторима, рекао је Ненадић и додао да је за организовања таквих скупова организован превоз учесника био још заступљенији него раније. Он је казао и да је у овој кампањи порасло коришћење комуникације преко интернета и друштвених мрежа, као и директне комуникације са бирачима телефоном или кроз посете које су, како је рекао, у неким случајевима била узнемирујуће. Ненадић је истакао и да се и даље не објављују подаци о изворима финансирања кампање и да су позната буџетска издвајања од 580 милиона динара која нису увек правилно расподређена. Он је подсетио да су 2014. године смањена укупна издавања из буџета, али да је могуће да странке оно што добијају за редовно финансирање користе за друге намене, па и за изборну кампању, што је лоше. (Бета) |