Хроника | |||
„Сачи и Сачи“ промовише независно Косово |
петак, 23. јануар 2009. | |
Косовске власти ангажовале маркетиншку компанију "Сачи и Сачи" за међународну промоцију Косова. Уговор вредан 5,7 милиона евра. Циљ кампање поправљање имиџа Косова и подстицање нових признања. Косовско министарство финансија издвојило је готово шест милиона евра за међународну промоције независности и ангажовало израелску подружницу маркетиншке компаније "Сачи и Сачи", која ће читав пројекат осмислити, изјавио је портпарол косовског министарства финансија Мухарем Шахини. Основна идеја кампање је промоција позитивних порука на светским телевизијским мрежама, попут Си-Ен-Ена или Би-Би-Сија. Идеју о маркетиншкој промицији Косова још је у септембру у јавност изнео заменик шефа косовске дипломатије Хајредин Кучи, одговарајући на оптужбе опозиције да влада Хашима Тачија није довољно ангажована у лобирању усмереном ка новим признањима. Циљ кампање, како је објаснио Кучи, ће бити представљање Косова као "земље отворених могућности и толеранције", а читав пројекат, на начин на који то чине Малезија, Индија или Грчка, ће бити емитован на мрежама попут Си-Ен-Ена или Би-Би-Сија. Кампања за коју ће бити издвојено 5,7 милиона евра ће пратити и активности председника Фатмира Сејдиуа, шефа дипломатије Скендера Хисенија и "међународних пријатеља Косова". Политички део кампање, како су најавиле власти у Приштини, водиће некадашњи амерички председник Бил Клинтон, чија је супруга нетом промовисана у државног секретара САД, некадашњи Ахтисаријев помоћник Алберт Роан и бивши члан преговарачке тројке Контакт групе Волфганг Ишингер. Влада у Приштини, посебно министарство спољних послова, нашли су се последњих месеци на мети оштрих критика јавности и опозиције, јер су, упркос оптимистичким најавама, за више од 340 дана од проглашења независности, Косово признале 54 државе. (РТС) |