Хроника | |||
Немачки Савезни завод за статистику: Немачка економија у 2024. пала за 0,2 одсто и надовезала се тако на пад од 0,3 одсто на крају 2023. |
среда, 15. јануар 2025. | |
Немачка економија је у прошлој години пала за 0,2 одсто и надовезала се тако на пад од 0,3 одсто на крају 2023, објавио је данас немачки Савезни завод за статистику (Дестатис). Резулат је последица пада у кључним секторима као што је ауто-индустрија и индустрија машина, а проблеми су забележени и у грађевинској индустрији. Немачки сектор улуга је прошле године порастао за 0,8 одсто, али са значајним варијацијама. У трговини, транспорту и услугама смештаја је регистрована стагнација, док је истовремено забележен раст у области информација и комуникација (ИКТ) за 2,5 одсто. Бруто инвестиције у основна средства су смањене за 2,8 одсто, посебно у немачком грађевинарству и машинској индустрији. Потрошња домаћинстава је у 2024. благо порасла, за 0,3 одсто, уз раст потрошње на здравство и транспорт, док је државна потрошња порасла за 2,6 одсто, подстакнута већим социјалним давањима. Спољнотрговинска размена је имала проблеме, пошто је у прошлој години немачки извоз опао за 0,8 одсто, а увоз је незнатно порастао за 0,2 одсто. Бундесбанка је у својој децембарској прогнози исправно проценила да ће раст Немачке у овој години поново бити негативан и износити минус 0,2 одсто. Према актуелној прогнози, немачка привреда ће наредне године порасти за скромних 0,2 одсто и благо убрзати на 0,8 одсто у 2026. и на 0,9 одсто у 2027. Немачка економија се не бори само са упорним економским препрекама, већ и са структурним проблемима, саопштио је том приликом председник Бундесбанке Јоахим Нагел. Како се наводи, немачка индустрија је извозно оријентисана и под притиском да се прилагоди променама као што су веће цене енергената, прелазак на карбонски неутралну економију или старење популације. Поред тога, немачке компаније се све више суочавају са протекционистичким тенденцијама и растућом конкуренцијом из земаља у развоју на глобалним тржиштима, а Кина је заузела значајан тржишни удео у секторима као што су аутомобилска и хемијска индустрија, као и машинство, који су посебно важни за немачку индустрију. (Политика) |