среда, 15. јануар 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Поновно успостављање авиосаобраћаја од данас
Хроника

Поновно успостављање авиосаобраћаја од данас

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 20. април 2010.

Шест дана након што су уведена ограничења на авиосаобраћај широм северне Европе, због ширења вулканског пепела са Исланда, први авиони су полетели.

Три лета кренула су са амстердамског аеродрома Схипол ка Њујорку, Шангају и Дубаију.

Немачки авиопревозник Луфтханза је саопштио да је један број авиона те компаније полетео из Франкфурта у понедељак увече.

Министри саобраћаја Европске уније у понедељак су се договорили да олакшају неке од рестрикција након одржане видео конференције.

Према том договору, успоставиће се три зоне летења - једна у којој летови уопште неће бити дозвољени због опасности од вулканског пепела, друга која ће бити делимично отворена, и трећа сасвим слободна за летове.

“Од сутра ујутро требало би да видимо све више авиона који почињу са летовима. То је добра вест за европске путнике који су блокирани, добра вест за авио-превознике, сектор који је снажно погођен овом кризом”, изјавио је европски комесар за транспорт, Сим Калас.

Да ли су предузете мере биле исувише строге?

BBC је то питање поставио Боу Хедерворну из Еуроконтрола, тела које координише авиосаобраћај у Европи.

Хедерворн признаје да је агенција можда мало пренаглила:

"Могло би се рећи да нисмо били припремљени да се ухватимо у коштац са оваквим проблемом. Али, имајући у виду чињеницу да нисмо били добро припремљени и потребу да на уму прво имамо безбедност, мислим да се одлуке могу бранити. Да смо имали више искуства, могуће је да од самог почетка не би било тако оштрих рестрикција."

Британија, Немачка, Француска и Холандија ублажавају рестрикције летења и то ће бити олакшање за хиљаде и хиљаде оних који су заглављени очекујући нормализацију саобраћаја.

Сматра се да је више од 150 хиљада Британаца од четвртка блокирано у разним деловима света.

Последњи билтен овдашње Националне службе за контролу авиосаобраћаја, која надзире ваздушни простор над Британијом, може само делимично да их охрабри.

Према најновијим подацима, нови облак вулканског пепела шири се јужно и источно од Исланда. Према том саопштењу, један део британског ваздушног простора у уторак ће бити отворен, али то неће укључити главне аеродроме у Лондону.

Научници који надзиру вулкан на Исланду кажу да је ерупција ушла у нову фазу у којој избацује више лаве него пепела и прашине.

Према њиховим речима, вулкан је и даље активан и могао би да изазове ерупцију суседног, много већег вулкана.

Комесар ЕУ за саобраћај је оценио у понедељак да ће економске последице појаве облака вулканског пепела отказивање великог броја летова бити велике, и да ће вероватно изазвати у авиосаобраћају већу штету од оне коју је ова привредна грана претрпела после напада у САД 11. септембра 2001.

Комесар Сим Калас је рекао окупљеним новинарима у Бриселу да ЕУ неће правити компромисе кад је реч о безбедности путника у авиосаобраћају.

Променљива вулканска активност

Саизмолошки завод Исланда је саопштио у понедељак пре подне да су вулканске ерупције "знатно мање" и да у атмосферу излази мања количина вулканског пепела.

Међутим, током поподнева, Британски метеоролошки завод је упозорио да је регистровао заправо повећање вулканске активности на Исланду. Представник за штампу ове установе, рекао је су ерупције у понедељак ујутро опале на висину од између 1000 и 1600 метара (4-5 хиљада стопа) али да су током поподнева облаци вулканског пепела избацивани из вулкана опет на више висине, и преко 3000 метара (10 хиљада стопа).

Максимални домет вулканског облака је почетком ерупције, прошле недеље, достизао преко 10 километара (30 хиљада стопа), објаснио је овај представник за штампу британског Метеоролошког завода и додао да и даље влада забринутост због непредвидљивости вулканске активности на Исланду.

Хитна министарска видео конференција

Министри за саобраћај земаља ЕУ одржали су видео конференцију, у атмосфери растућег притиска да ураде нешто у вези са саобраћајним хаосом који влада широм Европе и на аеродромима широм света са којих авиони полећу за европске аеродроме.

На дневном реду ове министарске конференције је и предлог да Шпанија постане транзитна зона за улазак авиона у европски ваздушни простор, за летове из САД или Азије.

Према предлогу, ти летови би довели путнике до шпанских аеродрома који нису погођени облаком вулканског пепела са Исланда и где летови нису забрањени, а одатле би путници наставили путовања возом, аутобусом или бродом.

Британце враћају и ратни бродови

Британска управа за цивилно ваздухопловство је саопштила да ће повлачење потпуне забране летова у целокупном ваздушном простору почети у уторак у седам ујутру по локалном времену над Шкотском и Северном Ирском - а да ће током дана, зависно од услова у атмосфери, забрана бити повучена и другде у земљи.

Британски премијер Гордон Браун је потврдио у понедељак да је Краљевска морнарица упутила своје бродове као помоћ Британцима који су приморани да остану у иностранству због саобраћајног хаоса у европском авиосаобраћају. Три брода, међу нима и носач авиона ХМС "Арк Роyал", превешће Британце који чекају на повратак у земљу у Шпанији.

Пре овог саопштења, британски премијер је разговарао са својим шпанским колегом Хосеом Луисом Родригезом Запатером о организовању аутобуса из Мадрида.

Међу Британцима који чекају на превоз из Шпаније су и британски војници који се враћају из мисије у Авганистану.

(BBC)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер