Хроника | |||
Драган Ђилас: Званичници да објасне зашто је процењена цена метроа скочила са 2,2 на шест милијарди евра |
четвртак, 29. април 2021. | |
Председник Странке слободе и правде Драган Ђилас упитао је данас званичнике да објасне зашто је процењена цена метроа скочила са 2,2 на шест милијарди евра. Током седнице Скупштине града у Сава центру, представници одборничке групе ССП, Покрет за преокрет и Удружени синдикати Србије Слога одржали су конференцију за новинаре.
Овом приликом лидер ССП пре свега је говорио о великој разлики преминулих од короне сада и у марту претходне године, те позвао министра здравља и Кризни штаб да то објасне.
„Овог марта у односу на март прошле године имамо раст од 58, 2 одсто више преминулих. То је могуће само у два случаја, да подаци које држава Србија даје о броју умрлих нису тачни, као што нису били тачни ни пре годину дана и да се здравствени систем потпуно распао. Мени делује да је комбинација ове две ствари и да су званични подаци да је минималан број преминулих у односу на број заражених нетачни. Позивам министра здравља и Кризни штаб да објасне због чега је у Србији преминуло 50 одсто више него у марту прошле године“, рекао је Ђилас на почетку свог излагања. Говорећи о званичном предлогу да ће до 2024. године сва такси возила бити беле боје, Ђилас је изнео предлог ове одборничке групе. „Разговарајући са таксистима, користиће да се за све уведе лиценца кад испуне услове и да ту лиценцу могу задржати до одласка у пензију. Уколико власник лиценце жели да је прода трећем лицу он би на то имао право, а град Београд би требало да провери да ли та трећа особа задовољава услове. Требало би увести и оштрију контролу нелегалних такси возила“, рекао је Ђилас. Освнувши се посебно на изградњу метроа и договор који је недавно јавности представио председник Србије Александар Вучић, Ђилас је рекао:
„Јуче је Влада Републике Србије усвојила нацрт Закона о београдском метроу и градској железници. Јасно је да држава Србије не може да спроведе реализацију пројекта београдског метроа на начин на који је то замишљено са кинеским и француским партнером и да то није у складу са садашњим законома и онда се доноси нов закон. Значи, закони постоје да се поштују, е сад то нам нешто смета, сад ћемо ми да променимо закон. Као за Београд бнна води, све што нам смета и не можемо у складу са законом ми донесемо нови закон. Е то се ради за градски метро и градску железницу Помиње се износ од шест милијарди евра“, рекао је Ђилас и додао: „Ја ћу вас само подсетити. Пројекат градског метроа, подржан својевремено од 110 одборника града, који повезује насељене делове града, пролази кроз градски центар, износио је 2,2 милијарде евра. Сад смо дошли до шест милијарди евра. Поставља се питање зашто? И одакле паре? Јер наш план је предвиђао да пројекат финансира град Београд, сада ће га финансирати држава“, рекао је Ђилас (Нова.рс) |