недеља, 28. јул 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Британски "Телеграф": Индустрија електричних аутомобила доживљава колапс - све више западних аутомобилских компанија бележи пад у продаји
Хроника

Британски "Телеграф": Индустрија електричних аутомобила доживљава колапс - све више западних аутомобилских компанија бележи пад у продаји

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 28. јул 2024.

Пропаст у индустрији електричних аутомобила је тек почео, а већ кошта милијарде, пише британски "Телеграф". Све више западних компанија које производе електричне аутомобиле бележи пад у продаји, а сама индустрија доживљава колапс.

Профит немачког аутомобилског гиганта "Мерцедес" опао је у петак јер је продаја нове серије електричних аутомобила доживела слободан пад.

"Порше" је одустао од својих продајних циљева за аутомобиле на батерије због пада потражње купаца. "Форд" губи скоро 50.000 долара на сваком електричном возилу које прода, док је и "Теслин" профит пао за 45 одсто.

Последњих неколико дана постало је јасно да је индустрија електричних аутомобила на ивици колапса. Стотине милијарди евра, долара и фунти упумпане су у ову индустрију, од политичких лидера и зависника од субвенција и већ је време да се та огромна количина новца пореских обвезника прогласи за бачен новац.

Само у последњих неколико дана стижу лоше вести од произвођача аутомобила. "Мерцедес" се бори да понови свој успех у аутомобилима на бензин са аутомобилима на батерије.

Компанија "Тесла" је снизила цене и понудила великодушне финансијске уговоре како би покушала да оживи слабу потражњу.

Акције немачке "Варте" пале су за 70 одсто током прошлог месеца због извештаја да ће компанија можда морати да буде спасена од банкрота након великих губитака на батеријама за хибридне спортске аутомобиле.

Показало се да су трошкови осигурања и одржавања електричних аутомобила много већи него што су многи очекивали.

Ситуација се додатно променила када су Кинези ушли на тржиште са новом палетом углађених, а јефтинијих возила.

Како пише британски "Телеграф", време је да политичари почну да реагују на катастрофу која се догађа. Креатори политика, под притиском индустријских група и лобиста за климатске промене, изабрали су свог фаворита – електричне аутомобиле и потрошили на њих запањујуће количине новца пореских обвезника.

Француски председник Емануел Макрон још 2019. најавио је француско-немачки план да доминира производњом батерија са 700 милиона евра које је уложила Француска и још милијарду евра Немачка. ЕУ се поносно хвали да је 80 милијарди евра уложено у ланац електричних возила.

Ситуација је још гора у САД, где је Бајденова администрација недавно доделила скоро 2 милијарде долара бесповратних средстава за помоћ поновном покретању или проширењу локација за производњу и монтажу електричних возила у осам држава.

(РТ)

 
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер