Култура и медији у (пост)глобалној ери |
субота, 27. јун 2009. | |
Уредништво НСПМ организовало је научни округли сто на тему „Култура и медији у (пост)глобалној ери“, у суботу 4. јула 2009, у свечаној сали Филозофског факултета у Београду. На почетку двадесет првог века, века информационо-медијске културе, масовни медији (радио, телевизија, филм, новине, часописи, видео, ЦД-ДВД, интернет) су средишњи део нашег живота, културе и глобалне економије. Они су се наметнули као један од кључних фактора у готово свим друштвеним променама. Као резултат изложености појединца и друштва деловању медија, јављају се значајне промене постојећих културних матрица и друштвено-политичких околности. Овај процес све више узима маха, пропорционално расту и развоју глобалне медијске мреже, због чега изучавање феномена утицаја медија на културу има све већи значај за друштво. Дискусија је обухватила следеће теме: Медијска култура у Србији; Медији и комерцијализација културе; Глобализација медијског тржишта и национална култура; Медији између шаблонизације и аутентичности; Медији и културни идентитет; Рекламе као доминантна сила у масовним медијима; Медији, култура и друштвене вредности; Медији и образовање; Будућност масовних комуникација; Улога медија у спровођењу културне политике; Медији, политика и демократија; Слобода медија и јавно мњење; Глобализација медија и политика; Етички аспекти медијске глобализације; Власници медија и утицај на јавно мњење у Србији; Постглобализација и повратак регионализацији; Интернет и политичка јавност; Блог и фејс-бук као нов политички медији. Прочитајте извештај ОВДЕ, испод погледајте фотографије: |