Kultura i mediji u (post)globalnoj eri |
subota, 27. jun 2009. | |
Uredništvo NSPM organizovalo je naučni okrugli sto na temu „Kultura i mediji u (post)globalnoj eri“, u subotu 4. jula 2009, u svečanoj sali Filozofskog fakulteta u Beogradu. Na početku dvadeset prvog veka, veka informaciono-medijske kulture, masovni mediji (radio, televizija, film, novine, časopisi, video, CD-DVD, internet) su središnji deo našeg života, kulture i globalne ekonomije. Oni su se nametnuli kao jedan od ključnih faktora u gotovo svim društvenim promenama. Kao rezultat izloženosti pojedinca i društva delovanju medija, javljaju se značajne promene postojećih kulturnih matrica i društveno-političkih okolnosti. Ovaj proces sve više uzima maha, proporcionalno rastu i razvoju globalne medijske mreže, zbog čega izučavanje fenomena uticaja medija na kulturu ima sve veći značaj za društvo. Diskusija je obuhvatila sledeće teme: Medijska kultura u Srbiji; Mediji i komercijalizacija kulture; Globalizacija medijskog tržišta i nacionalna kultura; Mediji između šablonizacije i autentičnosti; Mediji i kulturni identitet; Reklame kao dominantna sila u masovnim medijima; Mediji, kultura i društvene vrednosti; Mediji i obrazovanje; Budućnost masovnih komunikacija; Uloga medija u sprovođenju kulturne politike; Mediji, politika i demokratija; Sloboda medija i javno mnjenje; Globalizacija medija i politika; Etički aspekti medijske globalizacije; Vlasnici medija i uticaj na javno mnjenje u Srbiji; Postglobalizacija i povratak regionalizaciji; Internet i politička javnost; Blog i fejs-buk kao nov politički mediji. Pročitajte izveštaj OVDE, ispod pogledajte fotografije: |