уторак, 24. децембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > „Време“: Већински власник продаје свој удео у Јунајтед групи, у оквиру које у Србији делују телевизије „Н1“ и „Нова С“
Хроника

„Време“: Већински власник продаје свој удео у Јунајтед групи, у оквиру које у Србији делују телевизије „Н1“ и „Нова С“

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 01. март 2024.

Како „Време“ сазнаје, инвестициони фонд БЦ Партнерс је покренуо процес продаје већинског удела у Јунајтед групи. На упит „Времена“ извршном директору групације нисмо добили ни потврду ни деманти.

Капитал великих инвестиционих фондова је номадски: фирме широм света се купују повољно, развијају и продају скупо. Инвестициони фондови тако функционишу, то им је посао. Тако је Салфорд својевремено купио, па продао водеће српске компаније Књаз Милош, Бамби и Имлек.

Када је инвестициони фонд БЦ Партнерс са седиштем у Лондону у марту 2019. постао већински партнер у Јунајтед групи (УГ), у чијем саставу у Србији послују СББ, телевизије Н1 и Нова С, дневне новине „Данас“ и, од недавно, недељник „Радар“, било је јасно да то неће бити довека. Просечно задржавање капитала инвестиционих фондова на једном пословном пројекту траје неколико година, што краће, то боље.

БЦ Партнерс је власник 55 одсто удела у Јунајтед групи, који су откупили од ККР фонда за 2,6 милијарде евра. Драган Шолак је мањински власник УГ.

Јавно надметање

Како „Време“ сазнаје у круговима укљученим у продају,  БЦ Партнерс је покренуо процес продаје већинског удела у Јунајтед групи која пре свега у домену телекомуникација послује у Грчкој, Бугарској, Словенији, Хрватској и Србији. У ту сврху је ангажовао инвестиционе банке Морган Стенли и ЈП Морган.

Циљ је да се одједном прода целокупни власнички пакет у Јунајтед групи. Очекује се да у ту сврху буде организовано јавно надметање.

На упит „Времена“ упућен извршном директору БЦ Партнерс Никосу Статопулосу, добили смо одговор: „БЦ Партнерс одбија да коментарише, али цени што сте нам се обратили.“

Грчки портал Нафтемпорики пише да су за куповину заинтересовани телекомуникацијска компанија Етисалат из Уједињених Арапских Емирата и Саудијски Телеком. Саудијски Телеком је преко своје фирме ТАWАЛ прошле године откупио телекомуникацијске торњеве у власништву Јунајтед Групе у Бугарској, Хрватској и Словенији.

Грчки медији су раније писали да уколико не пронађу купца за целокупни удео у Јунајтед групи, БЦ Партнерс разматра прво продају само грчке медијске фирме и тамошњег оператора Нова.

Бојазан од медијског мрака

Продаја већинског пакета у Јунајтед групи за Србију би могла да има политичке последице. Српска власт у континуитету напада медије који у Србији послују у склопу Јунајтед групе.

Већ годинама из Јунајтед групе упозоравају да због тога власт на нелегалан начин разним махинацијама спутава пословање и ширење кабловског оператера СББ који емитује телевизије Н1 и Нову С, које пак председник државе Александар Вучић редовно прозива.

О бојазнима да власници дигну руке од медијског бизниса у Србији јавно је говорио и програмски директор Н1 Игор Божић. „Наравно да има (бојазни), када видите у којем правцу све иде. Хипотетички причам, али ко је луд да се такмичи са државом?“

Божић је то рекао за Дојче веле у октобру, кад је скупштинска већина „легализовала“ то што државни Телеком оснива своје медије. Према његовим речима, режиму смета „сваки слободан екран“.

„Власт не може да зивка власнике БЦ Партнерса, инвестиционог фонда који је већински власник УГ. Зато власт врши притисак на човека српског порекла (Драгана Шолака) који има појединачно највише акција УГ, свакодневно га шиканира кроз медије са циљем да се УГ отера из Србије“, навео је тада Божић.

Ко год да откупи већински удео у Јунајтед групи циљ ће му бити да подигне вредност компаније пре него што прода свој удео, а напредњачка власт је демонстрирала да то неће дозволити док се не уклони политичка сметња коју представљају пре свега телевизије Н1 и Нова С.

Отуда бојазан да би као последица продаје већинског пакета у Јунајтед групи медијски мрак у Србији могао да постане још много тамнији.

(Време)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер