Хроника | |||
Синиша Мали: Нигде се у свету метро не гради тамо где су густо насељени делови града; као што је својевремено Александар Вучић имао визију о "Београду на води", тако сада има визију за метро |
четвртак, 08. фебруар 2018. | |
У другој половини 2020. године почећемо да градимо метро и на тај начин испунити вишедеценијски сан Београђана. После тога Београд неће више бити једини милионски град у Европи без метроа, рекао је градоначелник Београда Синиша Мали, гостујући на Телевизији Хепи. Према његовим речима, са две линије метроа и четири линије БГ воза читав град ће бити повезан, саобраћај ће се убрзати и на тај начин решити саобраћајне гужве. – Линије метроа убрзано развијају делове града који имају велики потенцијал за изградњу стамбених и пословних јединица. Тренутно се ради прифизибилити студија која би требало да буде завршена до септембра, а ради је француска компанија „Ежис”. Физибилити студија би требало да се ради паралелно са главним пројектом 2019. године, а након тога би уследио одабир извођача радова и почетак изградње – рекао је Мали. Он је нагласио да ће се после завршетка изградње прве линије одмах приступити градњи друге. – Урађена је анализа саобраћаја и јавног превоза, као и пројектовања тренда развоја града Београда до 2033. године. Дефинисан је „смарт план”, односно Саобраћајни мастер план Града Београда где се види да је највеће оптерећење из правца југа ка северу. Највећа концентрација аутомобила и возила јавног превоза је на Сајму. Изградњом метроа би се центар града растеретио за количину возила која у Београд стиже из правца југа, односно из Обреновца, са Ибарске магистрале, из Железника и Сремчице – додао је Мали. Он је додао да као што је својевремено председник Србије Александар Вучић састајући се са бившим градоначелником Њујорка Рудијем Ђулијанијем имао визију о Београду на води, тако је сада са визијом за метро. – Нигде у свету се метро не гради тамо где су густо насељени делови града, већ тамо где постоји могућност развоја и изградње стамбено-пословних простора. У Макишком пољу постоји 640 хектара који се „отварају” за развој града, што је шест пута већа површина од Београда на води. Метро је покретачки пројекат који развија делове града који до тог тренутка нису били развијени, а конципиран је тако да покрива најоптерећенији саобраћајни правац у граду. Сви који долазе из правца Бановог брда, Чукарице, са Ибарске магистрале, пролазе поред Сајма, поред Београда на води и центра града, све до Панчевачког моста и Миријева. Потом крећемо са изградњом друге линије, од Устаничке преко Савског моста до Земуна – истакао је Мали. Како је навео, до априла ће бити завршена изградња линије БГ воза ка Реснику и уз нову, која ће се градити до Аеродрома „Никола Тесла”, и две линије метроа, читав град ће бити покривен. Градоначелник је подсетио да је на међународном конурсу за будући изглед новог моста преко Саве, на месту старог трамвјског моста, победило решење домаћег пројектанта ЦИП, због чега је нарочито изразио задовољство. Овај мост ће имати по четири траке у оба смера за аутомобиле и траке за метро, односно трамвај, као и пешачке и стазе за бициклисте. – Постојећи мост ће бити сачуван и повезиваће Аду Циганлију са Новим Београдом или Велико ратно острво са Земунским кејом, али о томе ће коначну одлуку дати грађани Београда – објаснио је Мали, додајући да је капацитет тог моста недовољан за саобраћај. Ова новина, нагласио је Мали, само је један сегмент прогреса који је планиран за будућност Београда, а прави суд о свему што се ради у главном граду дају задовољни Београђани. (Беоинфо) |