Hronika | |||
„Sači i Sači“ promoviše nezavisno Kosovo |
petak, 23. januar 2009. | |
Kosovske vlasti angažovale marketinšku kompaniju "Sači i Sači" za međunarodnu promociju Kosova. Ugovor vredan 5,7 miliona evra. Cilj kampanje popravljanje imidža Kosova i podsticanje novih priznanja. Kosovsko ministarstvo finansija izdvojilo je gotovo šest miliona evra za međunarodnu promocije nezavisnosti i angažovalo izraelsku podružnicu marketinške kompanije "Sači i Sači", koja će čitav projekat osmisliti, izjavio je portparol kosovskog ministarstva finansija Muharem Šahini. Osnovna ideja kampanje je promocija pozitivnih poruka na svetskim televizijskim mrežama, poput Si-En-Ena ili Bi-Bi-Sija. Ideju o marketinškoj promiciji Kosova još je u septembru u javnost izneo zamenik šefa kosovske diplomatije Hajredin Kuči, odgovarajući na optužbe opozicije da vlada Hašima Tačija nije dovoljno angažovana u lobiranju usmerenom ka novim priznanjima. Cilj kampanje, kako je objasnio Kuči, će biti predstavljanje Kosova kao "zemlje otvorenih mogućnosti i tolerancije", a čitav projekat, na način na koji to čine Malezija, Indija ili Grčka, će biti emitovan na mrežama poput Si-En-Ena ili Bi-Bi-Sija. Kampanja za koju će biti izdvojeno 5,7 miliona evra će pratiti i aktivnosti predsednika Fatmira Sejdiua, šefa diplomatije Skendera Hisenija i "međunarodnih prijatelja Kosova". Politički deo kampanje, kako su najavile vlasti u Prištini, vodiće nekadašnji američki predsednik Bil Klinton, čija je supruga netom promovisana u državnog sekretara SAD, nekadašnji Ahtisarijev pomoćnik Albert Roan i bivši član pregovaračke trojke Kontakt grupe Volfgang Išinger. Vlada u Prištini, posebno ministarstvo spoljnih poslova, našli su se poslednjih meseci na meti oštrih kritika javnosti i opozicije, jer su, uprkos optimističkim najavama, za više od 340 dana od proglašenja nezavisnosti, Kosovo priznale 54 države. (RTS) |