субота, 02. новембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > РСЕ: Брисел „затечен“ договором о лету од Београда до Приштине
Хроника

РСЕ: Брисел „затечен“ договором о лету од Београда до Приштине

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 21. јануар 2020.

Европска унија (ЕУ), која посредује у дијалогу Косова и Србије о нормализацији односа, није била упућена у овај процес, сазнаје Радио Слободна Европа (РСЕ) из поузданих извора унутар европских институција. Више извора је потврдило да су европски званичници о томе сазнали путем медија, те да су били „затечени“ овом информацијом.

У уторак (21. јануара), дан након потписаних писама намере око успостављања авио линије Београд-Приштина, портпарол шефа европске дипломатије Петер Стано је у кратком коментару ставио нагласак на „комерцијалну“ природу овог договора и будућег лета, али тек одговарајући на новинарско питање на дневној конференцији за новинаре.

„Још једна победа“, прокоментарисао је амерички председник Доналд Трамп договор о успостављању директног лета између Приштине и Београда, на чијој су реализацији директно били ангажовани амерички званичници.

Амерички амбасадор у Берлину Ричард Гренел и саветник америчког председника за националну сигурност Роберт О’Брајан посредовали су у договору између немачке компаније Луфтханса са Косовом и Србијом о успостављању авио линије од Београда до Приштине након 21 годину. Писма о намерама потписали су у Америчкој амбасади у Берлину секретар у Министарству економије Милун Тривунац и у име Косова генерални директор Ауторитета цивилног ваздухопловства Републике Косово Есет Бериша.

Из Америчке амбасаде у Приштини рекли су да су председник Трамп и његов тим напорно радили како би постигли овај договор „који је само почетак светле будућности наших пријатеља на Косову и у Србији“.

И Гренел, који је и специјални изасланик америчког председника за преговоре Косова и Србије, написао је на Твитеру да је ово историјска победа, којој је допринео председник Трамп.

Борел: Позитиван сигнал

Иначе, овај договор је постигнут у време стагнације бриселског дијалога о нормализацији односа Косова и Србије. Србија одбија да се врати за преговарачки сто од како је Косово увело таксу на робу из Србије и Босне и Херцеговине од 100 одсто у децембру 2018.

Портпарол високог ЕУ представника Жозепа Борела, који је у више наврата истакао да ће се лично ангажовати у дијалогу између Косова и Србије, договор је оценио „позитивним сигналом“.

„ЕУ подржава све везе у региону које ојачавају комуникацију људи између Србије и Косова. То један од начина како напредовати у нормализацији односа између Београда и Приштине“, изјавио је Стано, истакавши да отварање комерцијалне линије неће утицати или променити став ЕУ о статусу Косова.

Неизвесно када ће полетети први авион

Када ће се успоставити овај 25-минутни први лет, за сада је непознато. Авион Луфтхансине нискобуџетне компаније Еуроwингс већ је неко време стациониран у Приштини са својим особљем и лети према Немачкој и Аустрији. Из Луфтхансе су саопштили да ће управо Еуроwингс повезати два града и да ће неопходни детаљи бити разјашњени наредних недеља.

„Успостављањем авио-линије, Косово и Србија подузимају корак ближе иницијативи Сједињених Држава. Задовољство нам је да пратимо овај процес“, прокоментарисао је директор Еуроwингса Михаел Нитер.

Из косовског Министарства инфраструктуре и транспорта кажу да Луфтханса сада треба да тражи одобрење и лиценце за све летове а на основу захтева, правилника и закона Републике Косова и Споразума о заједничком европском ваздушном простору.

Директор Агенције за ваздушно навигацијске услуге Бахри Нуредини изјавио је за РСЕ да се очекује да ће се веома брзо успоставити ова линија, будући да су остале још неке техничке процедуре. Истиче да ће се користити ваздушни путеви који су се користили пре 1999., када је укинута линија Приштина Београд.

Додаје да ће грађани ту линију моћи да користе и као транзит.

(Радио Слободна Европа)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер