среда, 25. децембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Пуштен у саобраћај мост на Дунаву код Бешке
Хроника

Пуштен у саобраћај мост на Дунаву код Бешке

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 03. октобар 2011.

БЕШКА – Нови мост на Дунаву код Бешке, на северном краку коридора 10, данас је пуштен у саобраћај.

Отварању моста код Бешке присуствовао је председник Србије Борис Тадић и министри Милутин Мркоњић и Оливер Дулић.

У саобраћај је данас пуштен и мост преко канала Аркањ, на новосадској страни Дунава, дугачак око 100 метара.

Мост код Бешке на аутопуту Београд-Хоргош, у близини Новог Сада, дугачак је 2,2 километра, широк 15 метара и 55 метара је изнад воде.

То је најдужи је мост преко Дунава у Европи, а по изгледу се не разликује од суседног старог моста, удаљеног пет метара.

У њега је уграђено 67.000 кубика бетона, 9.700 тона арматуре,14.000 метара шипова, и 47,6 километара каблова.

Извођач радова била је аустријска „Алпина”, а градња моста почела је 2008. године и паралелно су грађени и приступни путеви у дужини од око три километра.

Уговорена вредност радова за изградњу моста на путном правцу Е-75 била је 33,7 милиона евра, а финансиран је из кредита Европске банке за обнову и развој.

Директор пројекта изградње моста код Бешке Зоран Костић казао да ће коначна вредност радова бити позната за два-три месеца, након окончања одбрачуна.

Градња моста, према речима генералног директора Зорана Дробњака, била је тешка због појављивања клизишта на београдској страни и због тога што се градило поред постојећег моста.

Он је истакао да је задовољан квалитетом градње.

Директор „Алпине” Битмар Алута је рекао да је мост код Бешке први мост на Дунаву изграђен у Србији после 40 година. Он је изразио очекивања да ће мост бити од велике користи привреди Србије јер је „инфраструктура најбитнија за развој здраве привреде”.

Пуштању у саобраћај моста код Бешке присуствовали су и градитељи, а осим Срба и Аустријанаца радове на мосту обављали су припадници још 15 нација.

(Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер