петак, 27. децембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Потписан Споразум о стратешком партнерству Јата и Етихада, основана компанија "Ер Србија"
Хроника

Потписан Споразум о стратешком партнерству Јата и Етихада, основана компанија "Ер Србија"

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 01. август 2013.

БЕОГРАД - Вицепремијер Александар Вучић и први човек националне авиокомпаније Уједињених Арапских Емирата, Етихад, Џејмс Хоган потписали су данас у Београду Споразум о стратешком партнерству, којим је Србија "приземљила" ЈАТ, а добила нову авиокомпанију Ер Србија.

Ер Србија биће, према Хогановим речима, најбезбеднији авиопревозник, који ће, према Вучићевим речима, до краја године учинити Србију лидером у региону и постати најмоћнија у радијусу земаља са готово 100 милиона становника.

Први потпредседник Владе Србије Вучић поручио је да је данас велики и важан дан за Србију, јер ће српски авион бити постављен на писту за узлетање, а уговор са Етихадом, агенцијом Уједињених Арапских Емирата, ће Србији омогућити технолошко и пословно окружење у којем ће 30 милиона путника добити поузданог превозника до значајних дестинације Европе и света.

Вучић је рекао да Србија мора да оправда поверење, јер ће се од данас рад мерити по критеријумима најразвијенијег дела света.

Вицепремијер је захвалио министру финансија и привреде Млађану Динкићу и другим сарадницима који су, како је рекао, уложили много енергије у прављењу нечега што представља почтак и ново лице земље.

Он је захвалио и ЈАТ-у који је имао "мудрости и зрелости" да препозна нову визију компаније и земље.

Вучић је казао да је захвалан свима који су "разумели да је Србија испред свих и испред свега, да је Србија важнија од свих нас и да ћемо прављењем овакве компаније, која ће бити несумњиво најзначајнија у региону, коначно моћи да кажемо да смо лидер, а да то не звучи патетично".

"Ово је први велики посао од више планираних којим у Србију увозимо технологију, јер имамо веру у наше људе, а оно што нам је недостајало је систем и заједнички ћемо направити велике резултат", поручио је Вучић и додао да ће авиони "Ер Србије летети дуго и високо и сигурно на сопственим крилима".

Он је изразио уверење и очекивање да ће, како је рекао, наш и њергов пријатељ шеик Мухамед, чија је визија и жеља да Србија буде и јача и модернија и успешнија, поново доћи у Србију и да ће бити реализовано још овако важних заједничких пројеката.

"Крила Србије, нова крила Србије ускоро полећу, већ пре краја ове године са 10 нових авиона", поручио је Вучић.

Председник Етихада Џејмс Хоган поручио је данас да авиокомпанија из Абу Дабија опредељена за то да Србија добије нову националну авиокомпанију и да Београд претвори у чвориште читавог Балкана.

"Не бисмо били овде да не верујемо да ће 'Ер Србија' имати узбудљиву будућност. Поставили смо јансе циљеве профитабилности.... Ово је велики дан не само за 'Ер Србију' већ и за Етихад", поручио је Хоган приликом потписивања Споразума о стратешком партнерству ЈАТ-а и Етихада, којом је Србија добила нову авиокомпанију.

Истичући да је визија шеика Мохамеда и Управног одбора стартегија партнерства и исплативих инвестиција, Хоган је најавио фундаменталне промене у пословању, од менаџмента до флоте.

"Анализирали смо могућности да се у Београду направи снажна база и уверени смо да може да променимо ЈАТ. ЈАТ-у је био потребан нови почетак, не можемо да губимо време и гледамо у прошлост.Ушли смо у дијалог, потписали пословну алијансу, а важно је да пословни план који створимо постави компанију у правој величини и правом смеру и да поново постане лидер у свом сектору", поручио је Хоган.

Како је објаснио, ново српско особље Етихада употпуниће постојеће особље ЈАТ-а.

Такође, најавио је да ће се фазно уводити нови авиони, а биће и нових дестинација - од Абу Дабија до Мелбурна, Сиднеја у Аустралији и Чикага у САД.

"Промене зависе од лидерства", рекао је Хоган, додавши да је новоименовани директор Дане Кондић, са 20 година искуства, "прави човек на правом месту".

Према Хогановим речима, за нови бренд заслужна је српска студенткиња Тамара Максимовић.

Компанија ће имати и "мапу пута" - краткорочну, средњерочну и дугорочну.

Када је реч о флоти, Хоган је најавио прво обезбеђивање 10 нових авиона "ербас" А319, али и план да и они у наредних 24-36 месеци буду замењени још модернијим авионима Боинг 737.

"Биће потребно донети и неке тешке одлуке, биће потребно унутрашње реструктурурирање", рекао је он.

Председник Етихада је рекао да ће та компанија постати власник 49 одсто акција ЈАТ и а ће упумпати 40 милиона евра.

Хоган је подсетио да је Етихад национална авиокомпанија УАЕ, са центром у Абу Дабију, основана јасном визијом акционара да створи компанију која почиње од почетка, која је безбедна, најбоља у својој класи и зарађује новац.

"Данас летимо до 94 дестинације, имамо 78 авиона, а у наредне четири године набавићемно још 70. Имамо преко 50.000 запослених и при томе 138 националности", рекао је он.

Етихад има и 46 партнера, који имају своју мрежу преко Абу Дабија.

Први човек нове националне авиокомпаније Ер Србија, Дане Кондић, рекао је данас да је његов циљ трансформација досадашњег ЈАТ ервејза у профитабилно, стабилно и снажно предузеће.

Уочи потписивања Споразума о стратешком партнерству, који су данас у Београду потписали вицепремијер Александар Вучић и први човек националне авиокомпаније Уједињених Арапских Емирата - Етихад, Џејмс Хоган, нови директор Ер Србије најавио је да је главни циљ брза и сигурна стабилизација компаније, смањење трошкова и дуга, и стварање услова за исплативост у наредна четири месеца.

"Ново име компаније значи нови старт, наговештава нови почетак. Ер Србија ће бити реклама за Републику Србију", рекао је Кондић, и додао да се не мења само име, вех и флота.

Уводе се онви авиони који, како је рекао, емитују мање угљен-диоксида, праве мању буку, и троше маје горива.

"Они подижу квалитет компаније. Постојећа флота је добро служила, али је постала економски неисплатива", поручио је Кондић.

Етихад је Споразумом купио 49 одсто Јата, а држава ће, са 51 одсто удела, остати већински власник националног авиопревозника са новим именом, који ће променити име у Ер Србија.

Ер Србија ће до краја године добити 10 нових ербас авиона, и запослити 50 пилота.

Стручњаци очекују да би удомљавање српског националног авиопревозника требало да донесе коначно решавање проблема у пословању Јата, који је оптерећен дугом од 195 милиона евра.

Етихад је успоставио редовне дневне летове од 15. јуна на линији Абу Даби-Београд, и Јат има свој код на тој авиолинији на основу споразума о комерцијалној сарадњи две компаније на више од 40 дестинација.

Блискоисточни авиопревозник је једна од најбољих фирми у тој бранши у свету.

Етихад је компанија са 77 авиона и има 10 милона путника годишње, а путнички и робни саобраћај обавља ка 94 одредишта на Блиском истоку, у Африци, Европи, Азији, Аустралији и америчком континенту са флотом од 77 авиона Ербаса и Боинга.

Има 29 одсто власничког удела у немачком "Ер Берлину", 40 одсто у "Ер Сејшелима", око три одсто у "Ер лингусу", девет одсто у компанији "Вирџин Аустралија" а у току је преузимање 24 одсто индијског Џет ервејза.

ЈАТ је основан пре 66 година, и данас је, после три процене капитала, четири конкурса за стратешког партнера и покушаја да се да на управљање српским бизнисменима, коначно добио стратешког патнера. Претеча "Јата" је авиокомпанија "Аеропут", основана 1927. године. Две деценије касније, преименује се у Југословенски аеротранспорт.

Од 2000. године компанија се дели на више јединица, "Јат" губи аеродроме у које је улагао у Београду, Подгорици и Тивту, одвајују се кетеринг, техника, хотели, а велика имовина стечена у прошлости се растаче.

Јат тренутно има 1.200 радника од којих је, према проценама, велики део вишак који цма ће бити обезбеђен социјални програм.

Према пројекцијама, нова компанија могла би да има 22 авиона, летови ће већином спајати републике бивше Југославије и Европу са Блиским истоком, Аустралијом и Америком.

Етихад и Влада Србије улажу 200 милиона долара у Ер Србија

Национална авио-компанија Уједињених арапских емирата Етихад ервејз и Влада Србије уложиће максимално по 100 милиона долара у нову српску авио-компанију Ер Србија, објављено је данас након потписивања Споразума о стратешком партнерству Јат ервејза и Етихада.

Етихад и српска влада уложиће најпре по 40 милиона долара, а касније ће обезбедити додатна средства у максималном износу од по 60 милиона долара.

Нови менаџмент преузеће управљање заједничком компанијом Ер Србија почетком октобра, а нови директор је Дане Кондић, Србин из Аустралије.

Етихад је потписао петогодишњи уговор са Владом Србије о управљању српским националим авио-превозником и Етихад ће националној авио-компанији Србије обезбедити кредитну линију од 40 милиона долара, која ће од 1. јануара 2014., а на основу одговарајућих званичних одобрења постати основни капитал компаније.

Влада Србије пропратиће тај улог сопственом "инекцијом" капитала у једнакој вредности.

Етихад и влада уз то ће обезбедити "деоничарски зајам и друге механизме финансирања, у максималној вредности од по 60 милиона долара, чиме ће покрити потребе за обртним капиталом и подржати развој саобраћајне мреже новоосноване компаније Ер Србија ".

Етихад ервејз ће купити 49 одсто удела у ЈАТ ервејзу. Ер Србија ће почети са летовима за Абу Даби од октобра ове године.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер