петак, 04. октобар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Нортволт, највећа шведска фабрика литијум-јонских батерија налази се на прагу банкрота
Хроника

Нортволт, највећа шведска фабрика литијум-јонских батерија налази се на прагу банкрота

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 04. октобар 2024.

Нортхволт, фабрика за производњу најзеленијих аутомобилских батерија, понос Шведске „зелене агенде“, пре пар дана је и званично потврдила да није у могућности да плаћа рачуне и да се налази на прагу банкрота.

Слаба потражња литијум-јонских батерија за аутомобилску индустрију, Кина која показује невероватну флексибилност и моћ у овој области и БМW који је управо отказао уговор тежак 2,5 милијарди долара закуцали су први ексер у ковчег шведског батеријског чеда.

Од свог оснивања 2016. године Нортхwолт је пропагирао да је њихова „најзеленија батерија на свету“ нема алтернативу у аутомобилској индустрији. Супер брзи успон Нортхволта привукао је милијарде долара инвестиција и поруџбина од највећих светских аутомобилских компанија, укључујући ВW, БМW и Волво.

Нотрхwолт је био и лепа политичка прича тих година, не само да је требало да буде водећи пројекат шведске „зелене индустријске револуције“, већ је поздрављен као велика нада Европе против зависности од нафте и увезених батерија из Кине.

######Европско тржиште електричних аутомобила је пукло као мехур од сапунице, литијум-јонски ентузијазам данас на примеру Шведске изгледа као фантазија

Каква је ситуација потврђује и податак да је у јуну ове године, БМW је отказао уговор од 2,5 милијарди долара са Нортхволтом. А прошле недеље, усред растуће кризе новчаног тока, произвођач батерија је објавио да отпушта 1.600 радника и обуставља проширење своје фабрике Нортхволт Етт у Скеллефтеа.

 Шведска влада је под ознаком хитно одбацила да буде спас за Нортхволт, али судбина компаније прети да буде политички проблем за Шведску и ЕУ.

Министар енергетике и индустрије, богате Шведске, Еба Буш, рекао је да шведска влада „активно ради“ како би помогла Нортхволту да настави са радом и да помно прати развој догађаја, али да не би било прикладно да се држава укључи са зајмовима пореских обвезника или као партнер.

Премијер Улф Кристерссон рекао је да влада помаже у проналажењу нових спонзора и модела власништва, о чему је рекао да су разговарали са Немачком, која је такође искључила финансијски спас за ову компанију смештену у поларним кругу.

Нортхволт тренутно има више од 60 милијарди круна (око 5 милијарди долара) дуга добављачима, прави огромне губитке свакодневно и не може да повећа производњу“, рекао је Кристијан Сандстрем, ванредни професор и колумниста пословног листа Аффарсварлден. „Свака нова средства ће у овом тренутку ићи само кредиторима. Једини начин да се ово реши је банкрот.

Очигледно, лоша концепција и пребрз улазак у непознато поље електрификације аутомобилске индустрије узима свој данак. Чак ни чувени шведски стандард овај литијум-јонски експеримент издржати не може.

(Вреле гуме)

 
Пристигли коментари (0)
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер