Хроника | |||
Немачка: Због пада тражње и високих трошкова производње, произвођач аутомобила Ауди затвара велику фабрику електричних аутомобила |
четвртак, 19. децембар 2024. | |
Немачки произвођач аутомобила Ауди затвориће своју фабрику електричних аутомобила у Бриселу 28. фебруара следеће године, саопштио је менаџмент компаније на посебном састанку Радничког савета. Како преносе медији, у Белгији ће се још наредна два и по месеца у фабрикци „Форест“ производити модел електричног аутомобила, К8 е-трон СУВ, чија основа цена износи 80.000 евра по комаду. Управо су пад тражње и високи трошкови производње разлог за затварање фабрике. Угрожено је преко 3.000 директних послова, заједно са неколико стотина подизвођача. Ауди је члан дела Волксваген групе, која недавно најавила и затварање од једне до три фабрике у Немачкој што је до сада невиђени преседан. Синдикати су остали изненађени након одлуке Аудија. Хоакин Малпика, који је радио као подизвођач логистике у фабрици од 2006. године: „Љут сам на све што се дешава, љут на одлуку да се локација затвори. Кад би само било алтернатива да се локација задржи, али ми не не верујте у то“. Немачки произвођач Фолксваген, који контролише бренд Ауди, водећи је европски произвођач аутомобила. Недавно компанија је објавила да разматра затварање неколико фабрика у Немачкој први пут у својој 87-годишњој историји. Одлука је део плана штедње јер се компанија суочава са оштријом конкуренцијом изван Европе. Извршни директор Фолксвагена, Оливер Блуме, рекао је у изјави да „нови играчи улазе у Европу. Немачка као пословна локација додатно заостаје у погледу конкурентности“. Портпарол Аудија у Бриселу, Питер Дхур (Петер Д’Хооре), рекао је И да поред „дуготрајних структуралних изазова“ да се фабрика не мора нужно затворити. „Још увек постоји низ могућности. Један од ових путева, на пример, јесте да желимо да интегришемо одређене пројекте који се могу интегрисати овде на нашем сајту. Да дамо пример: могли бисмо да смислимо производњу делова за друге фабрике“, каже Дхур. Према немачком листу „Ханделсблат“, менаџмент Фолксвагена и даље покушава да избегне затварање у Немачкој смањењем плата и бонуса. Према недавним предлозима, смањење плата за 10 одсто у основном бренду ВВ уштедело би скоро 800 милиона евра годишње. Волксваген је имао један посебан модел рада који се на немачком зове „Beschäftigungssicherung“. Овај систем штитио је раднике од отпуштања, али је и он сада напуштен. Једна политичарка Демохришанске партије рекла је „да када Волксваген закашље, онда Немачка добије грип“. (Н1) |