Početna strana > Hronika > Marina Lipovac Tanasković: Vlast velikim akcizama i izmeštanjem stanice udovoljava strancima na štetu naroda
Hronika

Marina Lipovac Tanasković: Vlast velikim akcizama i izmeštanjem stanice udovoljava strancima na štetu naroda

PDF Štampa El. pošta
nedelja, 24. jun 2018.

Narodna stranka smatra da železnička stanica mora da ostane u centru Beograda, kao i u svim velikim evropskim i svetskim gradovima, saopštio je Odbor Narodne stranke za saobraćaj.

Izmeštanje železničke stanice će uzrokovati veliki hendikep funkcionisanju grada.

“Očigledno je da ishitrenu odluku o izmeštanju stanice neposredno pred letnju sezonu putovanja i šest meseci pre roka određenog ugovorom sa stranim investitorima, mogu da donesu samo krajnje nestručni ljudi koji ne mare za građane, gužve koje će prouzrokovati, niti za bezbednost putnika”, poručuje redsednica Odbora Narodne stranke za saobraćaj Marina Lipovac Tanasković.

Ona podseća da stanica „Prokop“ nije završena i nema upotrebnu dozvolu, pristupni putevi do stanice nisu izgrađeni, dok je prevoz putnika organizovan sa samo dve linije javnog gradskog prevoza.

“Sramno je da vozna linija Beograd-Bar polazi sa Topčidera, gde su koloseci za putnike uski i neosvetljeni, a do te stanice vodi samo jedna linija javnog gradskog prevoza i parking nije obezbeđen”, kaže onda i dodaje:

“Još je gore što vlast planira da vozovi za prevoz robe prolaze kroz stanicu „Vukov spomenik“ u samom centru Beograda, jer je to veoma opasno zbog vrste robe koju prevoze iz „Rafinerije Pančevo“.

Takođe, ona napominje da nije ni počela gradnja autobuske stanice u Novom Beogradu, kao ni metroa, koji bi trebalo da budu važna karika u izmeštanju Glavne železničke stanice.

Predsednica Odbora Narodne stranka za saobraćaj Marina Lipovac Tanasković, ističe da sve pobrojano govori da su naprednjačkom režimu strani investitori važniji od sopstvenih građana.

Odbor je, povodom zahteva građana i najvećeg dela stručne javnosti da akcize na gorivo budu smanjene, zaključio da je taj namet moguće smanjiti.

Odbor postavlja sledeća pitanja nadležnima:

1. Akciza na evro-dizel je veća od 56,50 dinara za litar (povećana je 17.marta 2018. godine, a povećanje je najavljeno u Zakonu donetom 2017. godine). Prethodni iznos akcize na ovo gorivo iznosio je 54,86 dinara. Zašto je povećana akciza za više 1,6 dinara po litru?

2. Akciza na takozvana čista goriva je visoka i ima prostora da se razmotri smanjenje (akciza na tečni naftni gas - 42,90 dinara po litru; povećanje od. 17. marta iznosi 1,25 dinara);

3. Zašto je pored akcize u cenu uračunata i naknada za robne rezerve u iznosu od 2,60 dinara po litru goriva?

4. Zašto cena goriva u Srbiji raste bez odlaganja kada nafta poskupi na svetskim berzama dok se smanjenje cene goriva odlaže kada pada cena na svetskim berzama?

Odbor za saobraćaj Narodne Stranke smatra da je nedostatak u državnoj kasi prouzrokovan isključivo odricanjem na akcizu na kerozin u korist stranih investitora, što je nadoknađeno povećanjem akciza na naftne derivate koje kupuju građani Srbije.

Vlada Srbije subvencioniše kompaniju „Er Srbija“ (Air Serbia) tako što se odriče akcize za kerozin, koja je najveća u poređenju sa ostalim naftnim derivatima.

“To znači da se država odriče 62 dinara po kilogramu kerozina, odnosno nepunih 200 američkih dolara po toni, što je mesečno manje za oko 2,5 milona dolara u državnoj kasi, koje na kraju plaćaju građani Srbije u kupovinom skupog goriva”, piše u saopštenju Narodne stranke.

(Agencije)

 

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner