среда, 05. фебруар 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Индонезија: Пронађени остаци "сухојa", нема преживелих
Хроника

Индонезија: Пронађени остаци "сухојa", нема преживелих

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 10. мај 2012.

Пронађена олупина путничког авиона "сухој", који је јуче нестао са радара током пробног лета изнад Индонезије. Авион ударио у литицу планине Салак на западном делу индонежанског острва Јава. Преживелих нема.

Oстаци руског путничког авиона "сухој суперџет 100", који је нестао током пробног лета изнад Западне Јаве у Индонезији, јесу пронађени. Свих 47 путника и чланова посаде је настрадало. Испоставило се да је авион ударио у литицу планине Салак на западном делу индонежанског острва Јава.

"Пилот хеликоптера приметио је из ваздуха олупину и лого 'сухоја'", рекао је на конференцији за новинаре званичник Националне спасилачке агенције Дарјатмо, наводећи да је олупина пронађена на локацији на којој су изгубили контакт са летелицом, недалеко од планине Салак високе 2.200 метара.

Олупина је пронађена на надморској висини од 1.800 метара, на падини вулкана, навео је потпуковник Мухлис, који надзире операцију спасавања.

Претпоставља се да је узрок пада летелице лоше време. У авиону, који је нестао са екрана радара после само 21. минута лета, било је 47 људи, представника руске компаније "Сухој", индонежанских авио-компанија, новинара и руских дипломата.

Националне агенције за потрагу објавила је да је контакт са "сухојем суперџет 100" прекинут када је био изнад Западне Јаве, недалеко од планине Салак. Последња порука посаде била је захтев за одобрење контроле лета да се авион спусти са 3.000 на 1.800 метара, што је ниже од планине којој се авион тада приближавао.

Контрола није добила објашњене посаде зашто то тражи. Време је тада било облачно, са ситном кишом, а касније се погоршало.

"Сухој" је полетео са аеродрома у Џакарти и требало је да се, после демонстрационог лета за потенцијалне купце, врати за око 50 минута.

Авион "сухој суперџет 100", капацитета од 68 до 103 путника развијен је у сарадњи са "Боингом" и италијанском "Финмекаником". "Сухој" већ има 170 поруџбина за "суперџет 100" и планира да произведе хиљаду летелица углавном за инострано тржиште.

Тај авион замишљен је као велика нада Русије да постане велики играч на међународном тржишту авиона и поправи имиџ руске авио-индустрије, уздрмане честим несрећама застарелих авиона из совјетске ере.

Цена овог авиона са 100 места је 31,7 милиона долара, што је за око трећину мање од конкурентских авиона: украјинског "антонова", бразилског "ембраера" и канадског "бомбардијеа".

Чини се, међутим, да су "суперџет" од почетка пратили проблеми због безбедносних пропуста, наводи Њујорк тајмс.

Први овакав авион који је прошле године ушао у комерцијалну употребу морао је одмах да буде приземљен због пропуста у допремању свежег ваздуха у кабину.

Када је компанија "Сухој" започела његову производњу, руска телевизијска станица НТВ известила је да 70 инжењера који раде у фабрици на изради "суперџета", има лажне инжењерске дипломе до којих су дошли захваљујући корупцији на локалном техничком факултету. "Сухој" је, међутим, уверавао да ти радници нису директно укључени у производњу авиона.

Забринутост авио-компанија изазвао је и податак да су готови авиони били тежи две тоне него што су износиле првобитне процене које су им представљене на основу инжењерских планова, а то је значило да авион троши више горива, због чега је за њих био мање атрактиван.

Компанија "Сухој" правдала се изговорима да су таква одступања уобичајена приликом израде новог авиона.

Авион је, у фебруару ове године, добио сертификат Европске агенције за ваздухопловну безбедност, чиме је отворен пут за његово комерцијално коришћење у Европи.

Пре ове несреће, авион је био на промотивној турнеји по централној и југоисточној Азији и летео је у Казахстану, Пакистану и Мјанмару. Било је планирано да из Индонезије одлети у Лаос и Вијетнам.

(РТС)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер