понедељак, 18. новембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Етихад отказао куповину 10 Ербас А320нео авиона; Инсајдер: Ер Србија, према уговору са Етихадом, до краја 2018. требало да добије четири нова авиона и још шест до краја 2020.
Хроника

Етихад отказао куповину 10 Ербас А320нео авиона; Инсајдер: Ер Србија, према уговору са Етихадом, до краја 2018. требало да добије четири нова авиона и још шест до краја 2020.

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 11. јануар 2019.

 Блискоисточна авиокомпанија Етихад Ервејз (Ethihad Airways) отказала је наруџбину за куповину свих 10 Ербас А320нео авиона, објавио је произвођач.

Етихад, са седиштем у Абу Дабију, је у реконструкцији која укључује и процену флоте и стање капацитета, пренео је ФлигхтГлобал. Компанија је, како се наводи на овом сајту, наручила 10 А320нео и 26 А321нео летелица, али је одустала од мањег броја, док поруџбина за А321нео авиона и даље важи.

Етихад је поручио 36 ускотрупних авиона са једним пролазом у новембру 2013. као део опсежнијег договора за куповину 87 летелица, укључујући и 50 А350с и теретни авион А330. Етихадове неизмирене обавезе према Ербасу крајем децембра обухватале су 22 А350-1000с, 40 А350-900с и 26 А321нео.

Подсетимо, Етихад је власник 49 одсто Ер Србије која би, према уговору, требало да добије 10 нових авиона.

Инсајдер је у децембру писао да је Ер Србија, према уговору, до краја 2018. требало да добије четири нова авиона, и још шест до краја 2020. и да 10 Ербасових авиона најновије генерације А320нео, чија је набавка уговорена, коштају чак милијарду долара, према званичном ценовнику. Инсајдер је у тексту навео да се поставља питање да ли је Ер Србија финансијски способна да купи те авионе.

Инсајдер о уговору и поруџбини авиона

Ова набавка је, како су навели из Инсајдера, важна између осталог и због тога што је директно везана за аванс од 23,5 милиона долара која је ЈАТ уплатио Ербасу још 1998. године. Наиме, те године потписан је уговор између тадашњег ЈАТ-а и Ербаса. Наручено је 8 нових авиона. Плаћен је депозит од 23,5 милиона долара. Авиони због санкција и НАТО бомбардовања никада нису купљени па је овај новац више од 15 година стајао на рачунима француско-немачке компаније. Како је више саговорника Инсајдера у серијалу "Српско-арапска посла" објаснило, ЈАТ у годинама које су уследиле није имао новца да купи нове авионе и тако искористи уплаћени депозит.

Након што су потписани уговори о стратешком партнерству ЈАТ и Етихада и формирана Ер Србија, како се испоставило, Ер Србија је депозит из 1998. године пренела на Етихад, уз уговор о набавци нових авиона.

Наиме, како је објавио Инсајдер, у финансијском извештају Ер Србије се наводи да Етихад располаже износом од 23,5 милиона долара који је ЈАТ 1998. платио као депозит Ербасу. Како се наводи, Етихад ће Ер Србији враћати депозит у деловима односно процентуално како се буду исплаћивали наручени авиони. У финансијском извештају се прецизира да је Ер Србија дужна да Ербасу исплати укупну купопродајну цену за 10 нових авиона.

Према званичном ценовнику,10 Ербасових авиона најновије генерације А320нео, чија је набавка уговорена, кошта чак милијарду долара, пренео је Инсајдер. Како је још 2013. саопштено, нови авиони које купује Ер Србија требало је да буде део велике наруџбине Етихада који је наручио чак 117 авиона, па је самим тим и Ер Србија требало да оствари уштеду.

Инсајдер наводи да се поставља питање да ли је Ер Србија финансијски способна да купи авионе.

Према анализи финансијских извештаја, Ер Србија послује позитивно само захваљујући државној помоћи. Инсајдер подсећа, држава ће према усвојеном буџету и наредне године наставити са финансирањем Ер Србијеиако је уговорна обавеза давања средстава истекла још 2016. године.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер