Početna strana > Hronika > Dragan Đilas: Zvaničnici da objasne zašto je procenjena cena metroa skočila sa 2,2 na šest milijardi evra
Hronika

Dragan Đilas: Zvaničnici da objasne zašto je procenjena cena metroa skočila sa 2,2 na šest milijardi evra

PDF Štampa El. pošta
četvrtak, 29. april 2021.

 Predsednik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas upitao je danas zvaničnike da objasne zašto je procenjena cena metroa skočila sa 2,2 na šest milijardi evra.

Tokom sednice Skupštine grada u Sava centru, predstavnici odborničke grupe SSP, Pokret za preokret i Udruženi sindikati Srbije Sloga održali su konferenciju za novinare.

Ovom prilikom lider SSP pre svega je govorio o velikoj razliki preminulih od korone sada i u martu prethodne godine, te pozvao ministra zdravlja i Krizni štab da to objasne.

Ovog marta u odnosu na mart prošle godine imamo rast od 58, 2 odsto više preminulih. To je moguće samo u dva slučaja, da podaci koje država Srbija daje o broju umrlih nisu tačni, kao što nisu bili tačni ni pre godinu dana i da se zdravstveni sistem potpuno raspao. Meni deluje da je kombinacija ove dve stvari

„Ovog marta u odnosu na mart prošle godine imamo rast od 58, 2 odsto više preminulih. To je moguće samo u dva slučaja, da podaci koje država Srbija daje o broju umrlih nisu tačni, kao što nisu bili tačni ni pre godinu dana i da se zdravstveni sistem potpuno raspao. Meni deluje da je kombinacija ove dve stvari i da su zvanični podaci da je minimalan broj preminulih u odnosu na broj zaraženih netačni. Pozivam ministra zdravlja i Krizni štab da objasne zbog čega je u Srbiji preminulo 50 odsto više nego u martu prošle godine“, rekao je Đilas na početku svog izlaganja.

Govoreći o zvaničnom predlogu da će do 2024. godine sva taksi vozila biti bele boje, Đilas je izneo predlog ove odborničke grupe.

„Razgovarajući sa taksistima, koristiće da se za sve uvede licenca kad ispune uslove i da tu licencu mogu zadržati do odlaska u penziju. Ukoliko vlasnik licence želi da je proda trećem licu on bi na to imao pravo, a grad Beograd bi trebalo da proveri da li ta treća osoba zadovoljava uslove.  Trebalo bi uvesti i oštriju kontrolu nelegalnih taksi vozila“, rekao je Đilas.

Osvnuvši se posebno na izgradnju metroa i dogovor koji je nedavno javnosti predstavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, Đilas je rekao:

Projekat gradskog metroa, podržan svojevremeno od 110 odbornika grada, koji povezuje naseljene delove grada, prolazi kroz gradski centar, iznosio je 2,2 milijarde evra. Sad smo došli do šest milijardi evra. Postavlja se pitanje zašto? I odakle pare?

„Juče je Vlada Republike Srbije usvojila nacrt Zakona o beogradskom metrou i gradskoj železnici. Jasno je da država Srbije ne može da sprovede realizaciju projekta beogradskog metroa na način na koji je to zamišljeno sa kineskim i francuskim partnerom i da to nije u skladu sa sadašnjim zakonoma i onda se donosi nov zakon.  Znači, zakoni postoje da se poštuju, e sad to nam nešto smeta, sad ćemo mi da promenimo zakon. Kao za Beograd bnna vodi, sve što nam smeta i ne možemo u skladu sa zakonom mi donesemo novi zakon. E to se radi za gradski metro i gradsku železnicu Pominje se iznos od šest milijardi evra“, rekao je Đilas i dodao:

„Ja ću vas samo podsetiti. Projekat gradskog metroa, podržan svojevremeno od 110 odbornika grada, koji povezuje naseljene delove grada, prolazi kroz gradski centar, iznosio je 2,2 milijarde evra. Sad smo došli do šest milijardi evra. Postavlja se pitanje zašto? I odakle pare? Jer naš plan je predviđao da projekat finansira grad Beograd, sada će ga finansirati država“, rekao je Đilas

(Nova.rs)