среда, 24. јул 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Данас: Пројекат "од националног значаја" стамбене куле у „Београду на води“ данас добијају прве станаре, а немају употребну дозволу
Хроника

Данас: Пројекат "од националног значаја" стамбене куле у „Београду на води“ данас добијају прве станаре, а немају употребну дозволу

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 14. јул 2018.

Наиме, у документу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, у који је Данас имао увид, одбацује се захтев инвеститора „Београд на води“ за издавањем употребне дозволе, јер није прибављена сва неопходна документација, није достављена сагласност појединих институција, нити записник о инспекцијском надзору. Инвеститор, такође, није доставио елаборат геодетских радова за подземне инсталације.

Иако је Министарство 10. јула одбило да изда неопходни документ, челници Београда нису одустали од усељавања првих станара, помпезно најављујући читав догађај. Према сазнањима листа, која је потврдио и потпредседник Народне странке Никола Јовановић, две куле у будућем елитном насељу немају чак ни канализацију.

– Београд на води је тренутно једно велико градилиште и нехумано је усељавати људе у таквим условима. Тамо не постоји никаква инфраструктура, ни путна ни санитарна. Нема канализације. Жалосно је да у насељу које се проглашава „елитним“ нема основних услова за живот – каже Јовановић за Данас.

Он оцењује да је све у вези са Београдом на води чисто политиканство, и да су од помпезног почетка изградње до данас урађене само две обичне стамбене зграде.

– То је квазидржавни пројекат у којем ниједна ствар није постављена ваљано, од непостојања тендера, међудржавног уговора до квалитета радова. Сетите се пожара на инсталацијама. Читав пројекат је једна витрина која покушава да створи илузију да се у Београду и Србији нешто ради и да се нешто гради. Он је, такође, штетан и за интересе града и за интересе државе – истиче Јовановић. Он додаје да ће се тек временом показати колико је уговор са инвеститорима погубан за Србију.

– Држава се обавезала да само због пројекта Београд на води, у Београду уради инфраструктурне радове који ће коштати стотине милиона евра, а главном граду нису неопходни, нити су приоритет. Ту мислим на измештање железничког саобраћаја, рушење Старог моста и изградњу тунела од Економског факултета до 29. новембра – указује Јовановић. Он додаје да Београд и Србија сносе трошкове инфраструктуре у сврху пројекта арапских инвеститора, који уопште нису приоритет, већ непотребно трошење новца из буџета. Наш саговорник каже да постоји сумња да се преко „Београда на води“ и пере новац, јер не постоји интерес да се из елитног насеља измести железнички саобраћај, који би само повећао број туриста.

Председник Академије архитектуре Србије Бојан Ковачевић истиче да су и канализација и употребна дозвола део главног проблема у овом случају – што се наводни станари заправо усељавају на потпуно недовршено градилиште.

– Феноменално питање је где се ти људи заиста усељавају? Надам се да ће сви добити каљаче уз кључеве од станова да могу да дођу до њих. Та прича о усељавању је очигледна пропаганда, што ће једноставно моћи да се провери после неколико дана када погледате колико има упаљених светала у току вечери, наглашава он. Ковачевић додаје и да је део пропаганде најава да ће нови Булевар Вудроа Вилсона имати по три траке које ће се укључивати на мост јер то није изводљиво, али да власт користи све начине да представи пројекат као развојни и успешан.

– Нема ничег горег од глупог човека који је упоран, тада је пропаст загарантована. Све то хвалисање о запослености, градњи, улепшавању града… Све је повезано и сада се руши као домине, то је исиловано зарад нечије, а знамо чије, умишљености да ће он сад да промени Београд – упозорава Ковачевић.

Бивши директор Урбанистичког завода Београда Антоније Антић објашњавајући за Данас процедуру за издавање употребне дозволе и наглашава да, у случају да канализација за пројекат није довршена, ни употребна дозвола не би могла бити издата.

– Ви морате испунити све техничке услове да бисте добили употребну дозволу, морали бисте да имате пројекат који је оверен и усвојен а изведено стање мора да буде у складу са пројектом и да се добију сагласности свих комуналних кућа. Сви грађевински радови морају бити изведени и завршени. Ако немају решену канализацију, што је сасвим могуће, ја то заста не могу да знам, онда не би могли да добију употребну дозволу – указује он, додајући да ни мањи пропусти од тога не могу бити одобрени. Антић напомиње да он није упућен докле се стигло са процедуром за конкретан пројекат „Београд на води“ и да поуздане информације о томе могу да имају надлежне градске службе које издају дозволе и врше надзор.

Усељење у зграде „Београда на води“ најављивано је и одлагано више пута до сада. Према првобитним најавама градских челника, први станари елитног насеља требали су да буду у својим становима у фебруару, потом марту, мају, и на крају је усељење одложено за лето.

Весић тврди да имају употребну дозволу

Заменик градоначелника Горан Весић јуче није желео да коментарише сазнања листа да зграде у „Београду на води“ немају употребну дозволу нити канализацију, међутим, у саопштењу за медије касније је тврдио како ти наводи нису тачни.

Не давимо Београд: Марина за приватне јахте

– Не знам да ли фекалије из прве зграде „Београда на води“ иду у канализациони систем или директно у Саву, али то не прави велику разлику пошто отпадне воде, директним или посредним путем, свакако завршавају непречишћене у београдским рекама – каже за Данас Марко Аксентијевић из Иницијативе Не давимо Београд. Он додаје да није толико важно како је опремљена зграда са луксузним становима већ то што држава уместо у инфраструктуралне пројекте од којих би корист имали сви, ресурсе улаже у богаћење појединаца.

– Уместо да причамо о томе када ће Београд коначно добити потребна постројења за прераду отпадних вода, ми се бавимо канализацијом једне зграде. Слично је и са роковима изградње Београда на води. Кога брига што се са усељавањем првих станара касни? Шта уосталом грађани Србије чије паре иду у изградњу туђих ексклузивних станова имају од тога? Да смо икада имали прилике да о томе водимо озбиљну јавну расправу, не би нам главни национални пројекат био марина за приватне јахте на месту железничке станице – закључује Аксентијевић.

Вучић крсти улице у Београду на води

Булевар Вудроа Вилсона који ниче поред стамбеног комплекса Београда на води биће дугачак два километра, имаће шест саобраћајних трака, пешачку и бициклистичку стазу и биће повезан са Булеваром војводе Мишића, Карађорђевом и Савском, казао је заменик градоначелника Горан Весић у Београдској хроници РТС-а. Назив овог булевара усвојен је на последњој седници скупштине Београда, а како је том приликом истакнуто, иницијативу за именовање по некадашњем председнику САД дао је председник Србије Александар Вучић.

Уз изградњу новог булевара, најављена је и реконструкција Карађорђеве улице, продужење Херцеговачке, Травничке и изградња још једне улице која ће повезати Карађорђеву од Бранковог моста до садашње аутобуске станице. Весић је открио и да би ова улица могла да понесе назив по Луки Ћеловићу, због његових заслуга за изградњу Савамале између два рата.

(Данас)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер