четвртак, 02. децембар 2021. | |
Председник Србије Александар Вучић изјавио је да је бескрајно захвалан Европској унији што је Србији поклонила 40 милиона евра за изградњу првих 37,2 километара ауто-пута Е-80 од Ниша до Белољина, који коштају укупно 226 милиона евра, и навео да ће изградња целог ауто-пута коштати око 650 милиона евра. Он је на свечаности поводом почетка радова на том ауто-путу захвалио и Европској инвестиционој банци и Европској банци за обнову и развој за „најповољније могуће услове“ финансирања целог пројекта.
Оценио је да ће тај ауто-пут значити „нови живот“ за Прокупље, Блаце и посебно за Куршумлију, да ће значити нове инвестиције и за људе који живе у том крају Србије. Вучић је рекао да ће се за само неколико година од Ниша до Мердара стизати за 45 минута, а од Ниша до Прокупља за само две и по године за 15 или 16 минута „лагане вожње најмодернијим ауто-путем“. Нагласио је да овај пројекат представља огроман помак у односима Србије и Европске уније (ЕУ) и додао да овакви конкретни пројекти које људи могу да виде као своју корист значе најбољу промоцију ЕУ. Додао је да Србија са ЕУ ради на комплетном пројектовању брзе пруге Ниш – Београд којом ће између ова два града моћи да се путује за два сата и 10 минута. Указао је да материјал све више кошта, да је све скупљи и да је због тога потребна подршка ЕУ, и рекао да се нада да ће од потребних 650 милиона евра Србија од ЕУ добити 130 милиона евра на поклон. Додао је да би то била и огромна подршка вредностима мира и сарадње и слободног протока људи, роба и услуга.
Он је рекао да се поноси тиме што ће Србија у будућности морати да гради неупоредиво боље односе са Албанцима и да о томе мора да се размишља и да се гради инфраструктура за то. „Моћи ћемо да имамо одлично тржиште и у Тирани и у Приштини за наше производе“, рекао је Вучић. Истакао је да је „ово пут спаса за наш народ из Грачанице јер ће моћи у најкраћем могућем времену да дође (са Косова и Метохије) до централне Србије“. Указао је да је овај пројекат „ужасно компликован“ у делу од Белољина до Мердара, „тих других 44, 45 километара“, јер, „замислите, имаћемо 14 километара у тунелима и 10 километара у мостовима, на укупној деоници од само 77 километара“. (Н1) |