четвртак, 26. децембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Александар Шапић: Надамо се да ћемо наћи странце који ће помоћи да се поставе семафори унутар кружних токова, немамо овде људе који то могу. Инжењер Иван Банковић: То што је изговорио градоначелник је понижење за саобраћајну струку
Хроника

Александар Шапић: Надамо се да ћемо наћи странце који ће помоћи да се поставе семафори унутар кружних токова, немамо овде људе који то могу. Инжењер Иван Банковић: То што је изговорио градоначелник је понижење за саобраћајну струку

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 29. октобар 2024.

Градоначелник Београда Александар Шапић одлучио је да проблем саобраћајних гужви у главном граду реши постављањем семафора уз кружне токове, а највећа новина биће семафори у најкомпликованијој кружној раскрсници – Славији. Међутим, градоначелник сматра да наши саобраћајни стручњаци нису у стању то да ураде и да ће помоћ морати да потражи ван граница земље. Оваква изјава је увреда за струку, сматрају саговорници Н1.

„И ви сад идите и умирите од смеха зашто семафори на кружном току, како то никад нисте видели“, поручио је градоначелник Александар Шапић новинарима на конференцији за медије, одржаној у уторак 29. октобра

А потом је најавио решење какво до сада у Србији није примењено – постављање семафора у самом кружном току на Славији.

Шапић је истакао да „немамо овде људе који то могу да направе“, па то поново за мање од једног минута.

„А ви сад умрите од смеха како то никада нисте чули, и како тога нема у Врању. Нема у Врању, али има у Барселони, има у Мадриду… Ми немамо оне који то знају данас да поставе, али се надамо да ћемо наћи станце који ће и ту помоћи да саобраћај, нарочито у шпицевима, буде проточнији“, казао је Шапић.

Саобраћајним инжењерима, међутим, није до смеха. Један од њих, Иван Банковић, каже за Н1 да то што је изговорио градоначелник представља понижење за саобраћајну струку.

„Није тачно да не постоје стручњаци који би могли да помогну, али под условом да их неко пита“, казао је Банковић.

Он истиче да их вероватно нема у Шапићевом окружењу и Секретаријату за саобраћај, али да их има на Саобраћајном факултету, у разним организацијама, али да наших стручњака са озбиљним искуством на великим инфраструктурним пројектима има и у иностранству. Међу њима су, додаје наш саговорник, Душан Милановић и Градимир Стефановић.

„То само значи да се Шапић није довољно распитао“, каже саобраћајни инжењер и додаје да не памти када је Град Београд у неки већи пројекат укључио Саобраћајни факултет у Београду.

„Ако немате некога да вам пројектује кружни ток, онда не знам како бисмо неке комплексније пројекте завршавали“, казао је Банковић.

У једној ствари се, међутим, слаже с градоначелником – да је кружни ток на Славији непријатан и збуњујућ за возаче.

Мало пошто је Шапић први пут изабран за градоначелника, у лето 2022. године, Секретаријат за саобраћај Града Београда расписао је јавну набавку за израду студије „Анализа безбедности саобраћаја у кружним раскрсницама и идентификација најугроженијих раскрсница“, чији је циљ, како се наводи „унапређење безбедности и проточности саобраћаја“.

Град је тражио мишљење и израду идејног решења за унапређење саобраћаја за девет кружних раскрсница: Славију, Аутокоманду, код Општине Нови Београд, Богословију, између улица Др Ивана Рибара – Војвођанска, у Карађорђевој улици, Нехруовој код ТЦ “Пирамида“, на Трошарини и на Дедињу код болнице „Др Драгиша Мишовић“.

Како Н1 незванично сазнаје, студија је предата Граду крајем 2022. године, а градоначелник Шапић се оглушио о мишљења стручњака која су у њој изнета.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер