понедељак, 03. фебруар 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Александар Аврамовић: Приватизацију државних медија припремити пажљиво
Хроника

Александар Аврамовић: Приватизацију државних медија припремити пажљиво

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 23. децембар 2012.

Секретар радне групе за припрему медијских закона Министарства културе, информисања и дијаспоре Александар Аврамовић оценио је да приватизацију државних медија треба припремити пажљиво да се не догоди да Србија остане без тих медија.

Интерес јавности и интерес друштва мора да буде на првом месту, истакао је Аврамовић у изјави Танјугу и додао да је „суштина у томе да држава не треба да буде непосредни финансијер медија, али то не значи да не треба да финансира рад медија за потребе народа”.

„Пажљивим, домаћинским и одговорним односом према медијима сада у државној својини, обезбедиће се да они опстану и да служе народу и надаље”, рекао је Аврамовић у Јагодини, где је присустовао отварању изложбе радова наивних уметника у Музеју наивне и маргиналне уметности у овом граду.

„Дакле информисање за народ је неопходно и оно се мора обезбедити између осталог и државним средствима, али транспарентно, јасно, на основу чистих критеријума и на основу одлучивања које ће бити стручно, независно и апсолутно компетентно”, рекао је Аврамовић.

„Дакле, без намештања, без диктата било којих власничких група, без диктата било којих политичких група и без диктата било кога ко има партикуларни интерес”, рекао је Аврамовић.

Приватизацију треба пажљиво припремити, „оно што је до сада урађено, урађено је наопако”, и наћи најбољи модел, без обзира дали је реч о државним, регионалним или локалним медијима, „да би се медији у будућности заштитили од пропасти”, оценио је Аврамовић.

Према његовом мишљењу, у неким случајевима треба ићи на процену вредности капитала, емитовање акција које би се бесплатно поделиле запосленима и пензионерима и тиме их обавезати на одговорност да наставе да раде, али и да на конкурсу добију субвенцију од државе.

Ако се иде на приватизацију другог типа, не треба ићи на аукције „па дође неко из небеса”, већ у сваком случају треба добро припремити избор стратешког партнера, додао је Аврамовић.

Аврамовић је истакао да ће радна група за израду медијских закона, „посао завршити најдаље до краја марта” и додао да се ради „нон стоп” како би се закони што пре нашли у скупштинској процедури по роковима из Медијске стратегије.

Он је подсетио да ће, по Закону о јавним предузећима, „јавна предузећа у области информисања наставити да раде као јавна предузећа до власничког трансформисања, односно до приватизације”.

„Основни циљ свега овог што се ради је усаглашавање, стављање у законски и регулаторни оквир са европским законима, и оно што је нама много важно је обезбеђивање услова да нам медијска сцена буде много боља него што је сада”, рекао је Аврамовић.

Он је истакао да ће највећа одговорност поново бити на држави да медији буду од интереса за грађане, од интереса дефинисаног у Уставу и да држава финансира најквалитетније.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер