Crkva i politika
|
|
Otac Antonije
|
ponedeljak, 22. februar 2010. |
Crkva traje mnogo duže nego država i ona ima svoje kanone za sve ove stvari koje mi sada imamo pred sobom. Oni koji se sada pozivaju na to da rade po kanonu grubo ga ruše i ovde se radi o uzurpaciji eparhije od strane Sinoda.
|
Crkva i politika
|
|
Episkop Atanasije
|
sreda, 17. februar 2010. |
Ne može se braniti vladika Artemije stvaranjem paracrkvenih grupica koje prete ne samo jedinstvu eparhije, već i cele SPC. Ne može se graditi kult jedne ličnosti, a istovremeno gaziti autoritet patrijarha, Svetog sinoda i sveštenog Sabora SPC.
|
Crkva i politika
|
|
Ana Radmilović
|
ponedeljak, 15. februar 2010. |
Da će Artemije proći slično kao srpski lideri na Kosovu koji su prepoznati kao lopovi koji u ime „odbrane srpstva“ rade svakojake nepojamne marifetluke, trebalo je da bude jasno još od slučaja Crna Reka.
|
Crkva i politika
|
|
Patrijarh Irinej
|
četvrtak, 28. januar 2010. |
Ta deoba između istoka i zapada traje vekovima. Možda je vreme došlo da o tom problemu pristupimo na najozbiljniji način. A kako se može pristupiti ako nema razgovora. Taj događaj i susret je neophodan da bi počeli da se rešavaju problemi.
|
Crkva i politika
|
|
Đorđe Vukadinović
|
utorak, 26. januar 2010. |
Zato se ponekad komično, a ponekad tragično klatimo čas na jednu, čas na drugu stranu, umesto da budemo to što jesmo, i shvatimo da to treće znači svoje, da znači samostalnost i samosvojnost od koje se – čak i kada se to želi – ne može pobeći, a da se ne prestane biti.
|
Crkva i politika
|
|
Velibor DŽomić
|
ponedeljak, 11. januar 2010. |
Izbor patrijarha žrebom između trojice kandidata sputava ambicije vlastodržaca na ovim prostorima, koji su se, još od Kneza Miloša Obrenovića, uvek trudili da na svoj način i iz različitih potreba u manjoj ili većoj meri utiču na izbor crkvenog poglavara. |
Crkva i politika
|
|
Mihail Škarovski
|
subota, 09. januar 2010. |
Nemački poslanik u Zagrebu je 2. decembra 1941. u izveštaju Belinu po prvi put pomenuo ideju o stvaranju HPC. Početkom 1942. nemačko poslanstvo je već dobilo zadatak da izvrši pritisak na Pavelića.
|
Crkva i politika
|
|
Episkop Artemije
|
sreda, 06. januar 2010. |
Na Božić je izvršena čudesna tajna: obnovljena je priroda time što je neizmenljivi Bog postao čovek. Neka bi se sveblagi Gospod Hristos rodio danas i u našim dušama kroz našu smirenu veru, kroz našu evanđelsku ljubav, kroz naše molitve, post, milostinje, kroz naše evanđelske vrline.
|
Crkva i politika
|
|
Mitropolit Amfilohije
|
utorak, 05. januar 2010. |
I ovoga Božića smo zajedno sa svojom braćom i sestrama na Kosovu i Metohiji, kolevci našega naroda. Poručujemo im u ljubavi Hristovoj da se vrate svojim kosovskim ognjištima i ostanu da žive sa svojim svetinjama, čuvajući naše Kosovo, „grdno sudilište".
|
Crkva i politika
|
|
Nikola Knežević
|
nedelja, 27. decembar 2009. |
Politička teologija mora osloboditi državu od političkog idolopoklonstva, a čoveka od političkog otuženja i razvlašćivanja. Ona mora težiti demitologizaciji države i društva. Razgrađujući vladajuće političke odnose ona mora pripraviti put hrišćanskim vrednostima.
|
|
Crkva i politika
|
|
Grigorije Vojvodić
|
četvrtak, 18. februar 2010. |
Bez obzira na to ko je kome tu mračan, vladika Artemije se našao na putu mnogima, od sitnih srpskih liferanata, tajkunčića i političara pa sve do velikih “bosova” narko-mafije, među kojima su i članovi bivše administracije Bila Klintona i EU.
|
Crkva i politika
|
|
Velibor DŽomić
|
utorak, 16. februar 2010. |
Paradoks je da patrijarha Irineja verskoj toleranciji uče oni koji su i te kako netoleratni prvo prema Srpskoj crkvi, a potom i prema svakoj tradicionalnoj crkvi i verskoj zajednici koja se ne uklapa u njihov ideološki kalup.
|
Crkva i politika
|
|
Damir Marinović
|
nedelja, 31. januar 2010. |
Naravno da se od patrijarha očekuje više fleksibilnosti i diplomatskog takta i veštine nego od vladike, ali naravno ne po svaku cenu i ne nauštrb istine i pravde. Zbog toga na tom putu traženja mere, umerenosti i obazrivosti istina ne sme da završi kao kolateralna šteta. |
Crkva i politika
|
|
Ana Radmilović
|
sreda, 27. januar 2010. |
DŽozef Bajden, kao i predsednik Tadić, verovatno misli da politika koju vodi manastir Visoki Dečani predstavlja model neke buduće politike koju će Srbija morati da vodi na Kosovu. A to je razgovor i napor da se sačuva šta se sačuvati može.
|
Crkva i politika
|
|
Episkop niški Irinej
|
petak, 22. januar 2010. |
(Politika, 26.4.2008)
Mi ne možemo da govorimo o položaju rimskog episkopa u sadašnjem stanju, kada katolici sebe smatraju odvojenim od Pravoslavne crkve. Nemamo ništa protiv da papa ponovo bude prvi među jednakima, ali tek kada se vrati u crkvu.
|
Crkva i politika
|
|
Živica Tucić i Radomir V. Popović
|
ponedeljak, 11. januar 2010. |
Živica Tucić: Ja bih rekao da je kalendar astronomsko pitanje, a ne teološko i da su crkve u svim sistemima, u svim državama, koristile onaj kalendar koji je koristila država.
Otac Radomir: Minimum minimuma je da svi hrišćani bar Vaskrs slave istog dana.
|
Crkva i politika
|
|
Miodrag M. Popović
|
subota, 09. januar 2010. |
Znamo za bezbroj slučajeva poziva Crkvi da se „racionalizuje”, „prilagodi vremenu”. Crkva postoji već skoro dva milenijuma, i tako će biti do kraja sveta. A istorija je sve te „avangardiste” smestila na mesto koje im pripada, pa će tako sigurno biti i ubuduće.
|
Crkva i politika
|
|
Patrijarh vaseljenski Vartolomej
|
sreda, 06. januar 2010. |
Moramo svi da se žrtvujemo ako hoćemo da sačuvamo Zemlju. Nažalost, ljudi obično žrtvovanje doživljavaju kao gubitak ili predaju. A, ipak, koren ove reči ima manje veze sa „biti bez nečega”, a više sa „učiniti nešto svetim”.
|
Crkva i politika
|
|
Nil Edison
|
sreda, 30. decembar 2009. |
Šta god pojedinci mislili o isticanju raspeća, ili bilo kog drugog religijskog simbola u školama, odluka bilo o njihovom uklanjanju ili zadržavanju trebalo bi da bude doneta kroz demokratsku raspravu i debatu a ne diktatom zakona.
|
Crkva i politika
|
|
Milenko Pešić
|
četvrtak, 24. decembar 2009. |
Dovoljan je letimičan pogled na sajt „hrvatskih pravoslavaca” pa da se posumnja u njihove iskrene namere da neguju svoj specifičan pravoslavni identitet. Mnogi se pitaju da li je to nastavak akcije zastrašivanja Srba i Srpske pravoslavne crkve u Hrvatskoj iz 2008.
|
|