Одличан текст. Хвала аутору.
Додао бих нешто што је ових дана актуелно, а односи се на схватање морала у новонасталом друштвеном уређењу.
Са једне стране неким људима који би гологузи да шетају Београдом не смеш рећи ништа ружно (постоји чак и упутство за политички коректан говор), а са друге стране једној Биљани Србљановић се дозвољава да на онако безобразан начин вређа једног часног старца.
Препоруке:
53
3
2
уторак, 08 јануар 2013 12:47
Nićifor
Politika i političko delovanje u Srbiji je uglavnom u službi velikosrpske ideologije koja je proizvela puno zla našim komšijama ali i nama samima.
A što se tiče morala: već odavno smo postali bezbožni i nemoralni iako se smatramo daleko moralnijima od drugi. Ako pogledamo stanje u SPC koja bi trebala da bude moralna vertikala, vidimo da smo dobro zalutali u kaljužu nemorala.
Препоруке:
5
46
3
уторак, 08 јануар 2013 13:24
Геџа шумадинац
Морал у Србији!! Непозната категорија.
Препоруке:
17
8
4
уторак, 08 јануар 2013 14:13
сељак беземљаш
Политичари наши су резултат вишедеценијске борбе против Врсности.Вишедеценијски тест за КАДРОВЕ је(препричавам)ДА СЕ ПРОМЕТНЕ КРОЗ УВО И КРОЗ Д..Е,ДА СЕБИ ИЗАЂЕ НА НОС И НА УШИ,ДА ПРОМЕНИ СЕДАМ КОЖА А ДА НИ ЗА ЈЕДНОМ НЕ ЗАЖАЛИ И ДА ПРОТИВ СВИХ ПОСЛЕДЊУ ИГРУ ОДИГРА.Симболички почело је када је стрељан 1944 Светислав Стефановић лекар,писац,преводилац а устоличен Светислав Стефановић,шегрт који је бацио алат и одао се револуцији.Живо биће савитљивост може да користи само у границама тактике и нужне одбране.Ми смо прешли границу.На туђим парама и пустошењем села створили смо паразитске слојеве,НИЋИФОРЕ,масовно чланство незваничне МАЛОГРАЂАНСКЕ ИНТЕРНАЦИОНАЛ чији чланови имају "разумевање"за бандитизам"међународне заједнице".Када су се коцкице сложиле наши политичари су показујћи да су успешно положили тест створили државу која је у служби њиховог САМОУСРЕЋИВАЊА познатог као самобогаћење.Од њих је почело они морају иза решетака.
Препоруке:
24
3
5
уторак, 08 јануар 2013 15:02
Робеспијер
Сергеј Лавров рекао да и међународна и унутрашња политика морају да буду вођене моралним и етичким вредностима, додавши да такве вредности деле велике светске религије
Ако је аутор написао текст, руководећи се овом изјавом, а бојим се да јесте, онда ништа од морала у политици. Поготово у Србији. Неморал је настао у оном историјском моменту, када су религије преузеле примат над политиком. Односно, када је политика преузела религијска начела. Предуслов сваког морала у политици је укидање свих религија, јер срж њиховог морала није човек. Човек је само марионета у рукама виших бића, који за њихов рачун чине неморална дела. Религија припрема човека за живот на другом свету, политика припрема човека за живот у заједници са другим људима, у конкретним ентитетима. Та два морала се разликују суштински. Један је догматски, други је рационални. Један је деструктивни, други је стваралачки. Да би била продуктивна, политика се мора ослободити религије, јер јој прети нестанак.
Препоруке:
8
14
6
уторак, 08 јануар 2013 15:16
Drago - Ja
Dobar tekst, premda se ovakav pristup i ocena pojavljuje neprestano već 30 godina, tačnije od samog nastanka "reformatora". I, nažalost ovu analizu razume možda samo 10% politički obrazovanog stanovništva. Setite se "perjanice"savremene političke misli "kome je do morala u politici, neka ide u crkvu" što je teorijski ispravno ali nedorečeno. Moralne obrazce političkog establišmenta treba da nadzire moralni stub društva ( u našem slučaju SPC ili SANU )i da bi on imao pravo i ulugu u toj raboti mora pre svega da se moralno uzdigne i svoje propovedi uključi i usmeri na politički život. Ali, ako se istovremeno moralne nakaze nagrađuju npr. ordenom najmoralnijeg među nama celi projekat postaje još banalniji a društvo postaje apsolutno nemoralno.Da, da budem jasniji, jedini moralni branitelj bi trebala da bude SPC i SANU, ali pre svega bi trebali sebe da reformišu i prestanu da primaju donacije i daju oproste za nemoralne aktivnosti svojih političara.Katolička crkva je doživela rascep još
Препоруке:
6
7
7
уторак, 08 јануар 2013 15:27
Drago - Ja
nastavak
u srednjem veku i velika reforma Protestantizma je upravo iznedrila novi kodeks ponašanja, koji je prisutan i danas u zapadnoj civilizaciji: Politika = Moral. i od nje imaju svi koristi. Naravno i tamo ima još nemorala u političkim aktivnostima ali ono je svedeno na minimalnu meru isto kao i korupcija. Ako naši moralni supervizori ne uvide svoju misiju, opet će nam se desiti "narod", jer je to iskonska potreba svakog naroda za moralaom i pravdom, neki to nazivaju i revolucijom. Svaka revolucija je nastajala upravo ispravljanjem moralnih zatečenih običaja. Hvala lepo ja ne bih više u revolucije, molim da svako radi svoj posao.
Препоруке:
7
6
8
уторак, 08 јануар 2013 15:42
Drago - Ja - Robespjeru
Tipično za "boljševički" pristup religiji, kao čuvaru moralnih vrednosti svakog društva.Zašto je politici potrebno da u religiji vidi problem za svoja vlastite promašaje. To je upravo pokušaj da se religiji oduzme kontrola nad moralom i svaka država koja je to uradila postala je sama sebi cilj.Zadatak političara je pre svega da se brinu o našem materijalnom životu i blagostanju a zadatak svake religije je da to moralno usklađuju sa osnovnim zapovestima i obavezom da samo oni drže moralne pridike. Naravno neophodno je da i Božiji "činovnici" shvate svoju suštinsku ulogu. Dobra demokratija je moguća samo tamo gde je državna religija na visokom moralnom nivou. Nema moralne države bez moralne religije.
Препоруке:
8
7
9
уторак, 08 јануар 2013 16:54
Робеспијер
@ Drago - Ja
Историјско искуство и политичка теорија, нам казују да су најнеморалније државе и друштва у којима је религија значајан друштвени фактор. Почевши од античких држава Истока, које Грци називају варварским, преко средњег века најмрачнијег поглавља историје човечанства, до савремених С. Арабије, Ирана, Ватикана...
Религијски морал је ропски, политички је слободарски. Политика је немогућа у поретку неслободе. Религија је могућа само у поретку неслободе. Политика може да остави слободу појединцу на религиозно осећање. Религија не дозвољава појединцу политички став. У религијским системима личност је безвредна, у политичким системима, личност је основа свега. У религијским системима немогућа је побуна, у политичким је она сасвим легитимна.
Политички морал почиње тамо где се религијски завршава. Политички морал едукује сам по себи, религијски насилно намеће обрасце понашања. Политички морал је намењен животу, религијски је намењен смрти.
ПОЛИТИКА ИЗНАД РЕЛИГИЈЕ!
Препоруке:
9
12
10
уторак, 08 јануар 2013 17:56
маре.
Да ли је моралан Слободан Самарџић из ДСС-а? Велики заговорник одустајања Србије од ЕУ(а 8 година је био за ЕУ и евро-фанатик),а успут је своје синове посало баш на тај трули Запад да се школују,а на ФПН-у предаје "Политички ситем ЕУ" а најплодније део његове каријере је био Institut za evropske studije (1990-2000),сад велики противник ЕУ...Да ли је моралан Дрецун некада велики патриота..:)
Препоруке:
13
6
11
уторак, 08 јануар 2013 18:35
Milos
Politika i moral su prirodno razdvojene kategorije. Jer politika je vodjena interesima, a moralan moze biti samo pojedinac, koji ne misli samo na sebe i ima odredjene kocnice u sebi. Ne samo danas, i ne samo u Srbiji. Tako je to oduvek. Autor spominje kako neke razvijenije zemlje navodno imaju izvesnu kolicinu morala u politici. Voleo bih da navede i koje. Jer meni nekako nije moralno da zlocinci i kriminalci poput Tacija, Haradinaja i ostalih, upravo u tim zemljama bivaju primani kao nekakvi lideri, politicari itd. A da ne govorim o tome da su im upravo te zemlje i omogucile da nekaznjeno sprovode svoje zlocine.
Препоруке:
5
6
12
уторак, 08 јануар 2013 18:47
Drago
Nemoral u politici su uveli antikomunisti.Prvo je bila do srzi korumpirana Kraljevina(Cujte Srbi). Posle Tito nije bavio posao do kraja, i ostavio je mnoge antikomuniste u zivotu.Njihova deca su se uvukla u KPJ. Na clanskoj kartici komunisti, a u srcu trulez fasisticka. Oni su i zapoceli iznutra da razaraju KP. To je sve kulminiralo 91'
Seljak bezemljas@ Tipicno fasisticka propaganda od strane srpskih antikomuniste. Lepo je videti da za antikomuniste zlo pocinje tek 44', a nikako 41'. Izgleda da su Nusic i Rajs opisivali komunisticki sistem kada su opisivali perverznu institucionalizovanu korupciju i lopovluk za vreme antikomunisticke Kraljevine.
Smeta komunizam mnogim "seljacima" antikomunistima (oximoron), a nece niko od njih da se vrati stan drzavi, i da se vrati na svoju planinsku vukoje*inu sa koje su, zahvaljujuci komunistima, njihovi roditelji i sisli.
Drago-ja@ Nema moralne religije sa antikomunistima u Crkvi.
mare@ Ocekuj mnogo minusa. Ovde ne vole kada se pljuje DSS
Препоруке:
5
7
13
уторак, 08 јануар 2013 20:22
Stanić Milan
Teško se ne složiti sa tekstom g. Roberspijera i g.Drage.Interesantna je upornost"teoretičara" iz "Ravnogorskog kružoka"koji uporno bez ikakvih teorijskih argumenata trpaju svo zlo nastalo u Srbiji u "antikomunistički koš".A,politika je mnogo kompleksnija ljudska delatnost- kako je definiše francuski filozof Munie Politika nije sve,ali je u svemuNeko od posetilaca pomenu Protenstatizam kao "spiritus agens" novih odnosa u mladom kapitalističkom društvu.Nije nova religija bila motor promene društvenih odnosa u odnosu na katolicizam,nego novo građansko društvo kome je bio uzak,ograničavajući okvir apsolutističkih feudalni monarhija.
Dobro se podsetiti na reči Džonatan Svifta kad kaže:" Mi upravo imamo dovoljno religija da bi se mrzeli,ali ne dovoljno da bi voleli jedne druge."
Препоруке:
5
2
14
уторак, 08 јануар 2013 21:29
сељак беземљаш
&драго
Ево шта о тој теми каже Јован Јовановић чувени српски режисер.Теби непознат.Његови код нас забрањени филмови у светским филмским академијама служе као настава.
– "Elita stvara prosperitet naroda, sistem vrednosti, Prosečan Srbin u bilo kojoj profesiji se ne razlikuje od prosečnog Evropljanina. Ono što razlikuje narode je kvalitet elite. Kreativna elita vuče narod napred. Da bi uništili narod, morate da uništite elitu. Tito je pobio srpsku elitu, deo proterao u emigraciju, a Srbima nametnuo pseudoelitu koja se sastoji od mediokriteta iz vansrbijanskih teritorija i poslušnika iz same Srbije. Ja sam proučavao taj fenomen za film koji spremam „Srbi u 20. veku“. Pripadnici te elite – Miloš Minić, Vidić, general Ljubičić – javno su izjavljivali da se stide što su Srbi, i bili su slugeranje titoističkom režimu koji su pristajali na sve – da se falsifikuje srpska istorija i tabuizira istina Drugog svetskog rata, kako bi Srbi izgubili istorijsko pamćenje".
наставак
Препоруке:
7
5
15
уторак, 08 јануар 2013 21:40
сељак беземљаш
наставак
" Ја их зовем титоистима, или неморалним каријеристима, и озбиљно их разликујем од марксиста, салонских теоретичара, и комуниста, романтичних верника. Они су одмах после Другог светског наставили систематско убијање преживелих Срба, тачније око 25 до 30 хиљада српске грађанске елите, чије кости прикрива парк код Југословенског драмског позоришта, и многа друга београдска, лепо уређена места. Зато ћу да снимим филм под називом „Суђење највећем злочинцу српског народа“, који треба да нас подстакне на обавезу да извршимо лустрацију, да обелоданимо архиве тајних служби, откријемо и отворимо гробнице, идентификујемо жртве и убице, којима и постхумно мора да се суди, јер злочин не застарева."
Да ли вас забрињава то што злочин не затаревају.
УВАЛИ СУ НАС ВАШИ У ГЛИБ ЧУПАЈУЋИ СЕ ОВИ НАС УВЛАЧЕ ДУБЉЕ КАКО НЕЗНАМ АЛИ ИШЧУПАЋЕМО СЕ НЕ БРИНИТЕ
Препоруке:
7
4
16
уторак, 08 јануар 2013 21:55
kaca
Čemu čudjenje za odustvo morala na srpskoj političkoj sceni i medju srpskim političarima ,ono nije od juče i ne može se vezati samo za izjavu Zorana Djindjića:Kome je do morala u politici neka ide u crkvu!
Ovakvo stanje odustva morala i moralnosti traje znatno duže i ako se vratimo već čuvenom Arčibaldu Rajsu sve što je rekao o srpskim političarima i njihovom javnom delovanju može se odnositi i na ovo vreme , samo su akteri drugi.Tužno je da ništa nismo spoznali i promenili od smrti velikog prijatelja Srba.
Препоруке:
3
0
17
уторак, 08 јануар 2013 22:05
Reddy
Samo reči hvale zaslužuje komentar Robespijera. Сељак беземљаш je antiteza svakom moralu. Čovek se zagubio negde na nivou "elita" a to znači da nas iz "naroda" smatra nužnim zlom. Još jedan prilog srpskom iracionalizmu. Pohvala i za komentar koji je išao pod nickom Маре. Pokazao je kako izgleda delovanje jednog "elitiste", ustvari najobičnijeg srbijanskog mufljuza sa brižno negovanim brčićima i "nemarno" stilizovanim razdeljkom po sredini što bi trebalo da ostavi utisak "renesansnog liberala". Deluje, zapravo, komično. A nije ni čudo od kakve fele dolazi. Koštunica kao duhovni mentor.
Препоруке:
6
7
18
уторак, 08 јануар 2013 22:43
Reddy
Ovde jedan amoralan tip pominje elitu. Baš me zanima ko pobi tu nemačku elitu pa narod upade tako lako u nacizam? Ili, kako to da uz svu živu američku elitu SAD upadoše u takav finansijski ponor? Koliko znam tom republikom upravlja elita sa Wall Streeta. Pa, zar ta elita da se spusti na tako niske grane da pribegava finansijskim varkama i opsenama, računovodstvenim smicalicama i drugim formama krativnog knjigovodstva kako bi američki narod povela u svetliju budućnost. Šta tek reći o italjanskoj eliti koja je kreirala politiku prepunu afera i lopovluka raznoraznih vrsta. Šta je sa britanskom elitom na čelu sa kraljicom koja drži presudne uloge u nekima od najvećih banaka sveta koje su pribegavale najopskurnijim radnjama u svetskim finansijama/manipulacija sa LIBOR-om/? Za rsu to sve primeri zemalja sa "vrsnom elitom" na koje bi, valjda, prema tezi zlosrećnog srbijanskog moraliste, trebalo i mi u Srbiji da se ugledamo. Ili, možda, na ruske oligarhe ili silovike, s druge strane?
Препоруке:
5
4
19
уторак, 08 јануар 2013 23:04
сељак беземљаш
&драго
Tito nije bavio posao do kraja, i ostavio je mnoge antikomuniste u zivotu.
Ово си ти написао.Ти би да се убија.И да то објасниш"вишим циљевима"
Ми које називаш антикомунистима и фашистима би смо да се суди.Да суди суд и по закону.
Шта си наменио нама"антикомунистима"знамо.
Знајући за стравичне борбе за власт(чистке)без којих комунисти не могу ево како би(и како су) сами себе укинули.
Препоруке:
8
4
20
среда, 09 јануар 2013 00:30
Давид Новаковић@сељак беземљаш
И ми треба да паднемо на нос због тога што осредњи режисер има елитистичко тумачење друштва? Па сваким даном, сваком вешћу о кризама, о проблемима глобалне економије, о штрајковима итд. добијамо потврду да је историја друштва, уствари историја класних борби.
Видим да је друг Reddy као пример дао проблеме америчког друштва, па бих се надовезао на њега: да ли фармацеутска индустрија, коју такође води ''друштвена елита'' ради у корист друштва, да ли америчке осигуравајуће куће, које су такође у власништву ''елите'' воде рачуна о америчким радницима па зато унајмљују људе који треба да нађу начин како да им у случају болести, укину осигурање наводећи здравствене пропусте који су постојали пре добијања полисе, а који нису наведени? Да ли поризвођачи оружја воде рачуна о својим грађанима, или се труде да сваком лудаку ставе пиштољ у руку не би ли се обогатили? Да ли су на крају банке и банкарска елита те које брину о људима? Не бих рекао, а то најбоље илуструје слоган покрета
Препоруке:
3
0
21
среда, 09 јануар 2013 00:31
Давид Новаковић@сељак беземљаш
Occupy Wall street који гласи Bank vs. America, као пародија имена Bank of America.
О домаћој ''елити'', односно предратној југословенској буржуазији, која је видела спас у приступању Тројном пакту, а која је пре тога била у знаку владавине крупног индустријско-банкарског капитала да не говоримо.
Препоруке:
3
1
22
среда, 09 јануар 2013 02:51
Милош
Код коментатора видим да појам морала везују за цркву а, пошто нема морала извлачимо закључак да црква не ваља, да се треба одрећи религије и томе слично.
Али размислимо мало, морал без вере у Бога не може да постоји јер је Бог утврдио УНИВЕРЗАЛНО добро и лоше. Универзално занчи да то што је прописано важи за све људе у свим временима.
Уколико одбацимо Бога онда је морал питање друштвеног договора а тај договрор може сада да важи а сутра не. Конкретно, јуче је било неморално убијати зарад прокламовања идеологије нацизма али данас је морално убијати зарад утеривања демократије.
Запад је успео да убеди људе у постојање ЛИБЕРАЛНОГ МОРАЛА који не зависи од универзалних начела. Као последицу тог видимо одобравање западног човека свакаквим зверствима. Добра ствар је у томе што ће их њихов сопствени неморал уништити. То је универзална правда.
Препоруке:
3
2
23
среда, 09 јануар 2013 07:37
Reddy
Moral predratne srbijanske kraljevske elite. Na primer jednog Milana Stojadinovića. Kao ministar finansija obezvredio suverene obligacije da bih potom po jeftinoj ceni pokupovao i tako se obogatio. Protiv takvih su se komunisti borili sa pravom a takvi su i zemlju dokotrljali do saradnje sa fašistima i nacistima. Elita koja je vodila narod u propast, izdaju i u ruke neprijatelju. Možete misliti na šta smeraju pouke сељака беземљаша kada ovakve ističe kao primer pripadnika elite koja je narod vodila za sobom.
Препоруке:
2
0
24
среда, 09 јануар 2013 10:14
Reddy
Gde je bio moral predratne kraljevske vrhuške kada je poklonila Banovinu Hrvatsku smrtnim neprijateljima Srba. Kako onda tako i danas. Postoji i oni koji sve to brane i opravdavaju. Uvek u svuda njima su komunisti krivi. Antikomunizam je zastava izdaje i predaje. Ovde se prepoznaju po svojim nick-ovima. Stida i morala nemaju jer smatraju da su obavili zadatak, tj. rasturili su zemlju
Препоруке:
3
0
25
среда, 09 јануар 2013 11:40
сељак беземљаш
&давид новаковић
Ако неваља"осредњи" режисер ево шта каже 1982.г. Велимир Терзић,комуниста,генерал пуковник итд.
.."то је почело још 45,54,65,71 итд.То је деловање неких сурових олигархијских група,које се служе насиљем и терором,јавним и тајним,безакоњем и ссвим средствима уништавају..Више од двадсет година траје чишћење и ликвидација кадра који је могао угрозити нечије позције,личну или групну диктатуру,уништавање баш оног кадра који је критиковао власт,који је критиковао једну неограничену апсолутистичку власт појединих група и монопола.
Зато су примењене политичке ликвидације,и друге врсте ликвидација,па чак и физичке ликвидације,само да би се ти људи уклонили из политике,друштва,партије,из народа.
Да би их умртвили и живе сахранили...
Тако су политчки ликвидиране стотине хиљаде људи..."
Шта нам је и какви"кадрови" остали после деценијских чистки знамо.
Колико смо сви морално и душевно оштећени то ни себи непризнајемо.
Препоруке:
3
4
26
среда, 09 јануар 2013 16:36
Drago - Ja
Robespjeru....ПОЛИТИКА ИЗНАД РЕЛИГИЈЕ!
Vaš stav ste vrlo lepo istakli u skladu sa parolom koju ste i grafički prikazali...parolaška borba protiv religije...neumesno, i ne priliči mislećem čoveku.
Zaboravili ste osnovnu činjenicu Sloboda- zakon i moral se u suštini oslanja na moralna načela odnosno zakonitost.Politički moral (postoji samo jedna vrsta morala i on svagde u istoriji i teoriji političkih odnosa se temelji na pravilima, obično zapisanim, postoji i običajni moral za kojeg se smatra da proizilazi iz nepisanog što je zabluda i običajni je ipak negde bio zapisan,i bejaše dostupan samo eliti,svetovnoj i duhovnoj.
Religija i ne insistira na političkoj areni, ali u svakoj društvenoj formaciji je bila moralni orientir i svim političkim elitama.Visoka društveno-politička dostignuća bez uticaja religije apsolutno su netačna i to ću vam priznati i dati plus samo iz razloga što ste pokušali da mislite i javno se oglasite na ovu temu.POLITIKA=MORAL,SLOBODA=ZAKON
Препоруке:
3
3
27
среда, 09 јануар 2013 23:03
Reddy
@Drago-Ja
Samouverenost nikuda ne vodi sem u zastranjivanje. Religija nikada nije bila moralni orijentir već uvek i isključivo ideološki orijentir. Religija je destilovana ideologija. U građanskom društvu gde važe robno-novčani, odnosno, otuđeni odnosi, religija je neophodnost ali i ideološka platforma na kojoj se izvodi politički performans i to bez ostatka. Religija je puka opsena neslobodnog duha. A sam duh je plahta kroz koju se provide banalizovani i bezllčni odnosi građanskog društva. U pitanju je predistorija ljudskog društva. Teza vam je smešna i nepostojeća.
Препоруке:
3
2
28
четвртак, 10 јануар 2013 00:20
Давид Новаковић@сељак беземљаш
Сада нам потурате причу о ''чишћењу'' кардова као доказ о уништавању српске ''елите'', која се тобоже бринула о народу. Какве то има везе једно са другим? И кадрови који су смењени нису били део буржуарске елите која је владала за време краљевине, а која се овде стално призива, која се узима као некав морални путоказ, иако је бит њиховог деловања била аморална.
Препоруке:
1
0
29
четвртак, 10 јануар 2013 03:57
Drago - Ja
@Reddy
Samouverenost vodi do istine(najčešće do naučne).Religija je, distributer morala (ne postoji religija koja ne propagira moral).Temelj svakog pa i građanskom društvu su moralni uzansi iz postojeće religije.Religija je praktikum moralnih zakona i potrebna je vera da bi se to shvatilo, isto kao ljubav, ima je ako u nju veruješ, ne vidiš je ali te ona drma, ateista takođe ne veruje u ljubav jer nema taj dar verovanja.Sloboda je poštovanje moralnih pravila i vera da su pred njima svi jednaki i odgovorni.U pitanju je geneza ljudskog društva.Smešan je tvoj intelekt, identičan sa tvojim očima, vide dobro sve smešno samo ne mogu sebe i svoj mozak da vide. Teza je živa upražnjava je apsolutna većina čovečanstva.I ti si vernik, veruješ u ateizam....smešno u skladu sa intelektom
Препоруке:
1
2
30
четвртак, 10 јануар 2013 09:05
Reddy
Ono što većina neshvata je da je moral istorijska kategorija i da shodno određenim društveno-ekonomskim oblicima postoje i određeni moralni obrasci. Otuda su politika i moral u najbližem sadejstvu. Moralne kategorije "našeg vremena" su pograđanštinjeni običaji izvan javne sfere koja pripada politici. Kantova maksima je samo najviši oblik takvog izraza. Moral kako ga shvataju "moralističke duše" nije dovoljan da bi se regulisali društveni odnosi. Otuda i postoji politička sfera čije moralne maksime ospoljuje zakonodavni okvir kao oabezna, tj. sankcionišuća forma istih odnosa.
Препоруке:
2
4
31
четвртак, 10 јануар 2013 14:12
Робеспијер
@ Drago - Ja
Нажалост, Ви нисте ни покушали да мислите, већ сте издекламовали научено. Зато мислим да ни не требате да се јављате, јер потврђујете тезу да религија и мишљење не иду заједно.
Елем, кажете да је религија била морални оријентир у свакој друштвеној формацији, што је невиђена неистина, да не употребим неку тежу реч. Религија је била потпора класним друштвеним формацијама (робовласништво, феудализам, капитализам). Она је била оруђе владајуће класе у експлоатацији духовне стране човека, док су са материјалну експлоатацију били задужени робовласници, феудалци, капиталисти. Они су се мењали, религија је остајала. Но, развојем производних снага, људска свест је еволуирала, па видимо да чак и у класним друш. формацијама, имамо развијен морал који је супротан религијском. Револуционарним раздвајањем државе и цркве (секуларизам), развио се политички морал о ком сам већ писао, који је антитеза религијском. Данас се развијен свет не управља религијом. Примере пронађите сами.
Препоруке:
1
1
32
четвртак, 10 јануар 2013 15:54
Drago - Ja
@Robespjer
Na sreću, Vi ste počeli da mislite, ali ste malo naučili,izdeklamovali ste nenaučeno.vi vaše zaključke izvodite iz plićaka društvene misli i mislim da imate pravo da se javljate, ja se nisam ni bavio Vašom novom tezom.
Зато мислим да ни не требате да се јављате, јер потврђујете тезу да религија и мишљење не иду заједно.
Pokušaj malo dublje da analiziraš svoj zaključak,duhovne vrednosti su u dubini, plićak je na površini.
Druže Robespjeru, religija je nastala pre društvenoekonomskih formacija. Druže Robespjeru, razvoj proizvodnih snaga, nema nikakve veze sa religijom, tvoji drugovi su na toj analizi pokušali da stvore novu religiju, na sreću, istorijski odbačenu. Primer nisam pronašao sam, civilizacija od svog nastanka to potvrđuje, počni malo dublje da roniš, ne uskraćuj nikome pravo da se javlja, ništa lično ovo je samo dijalog.
Препоруке:
1
2
33
четвртак, 10 јануар 2013 16:56
Робеспијер
@ Drago - Ja
Господине, без иоле знања упуштате се у дискусије које далеко превазилазе Ваше способности. Притом сте и арогантни у свом незнању. И првобитна људска заједница је друштвена формација. Међутим, у ПЉЗ, нема организоване, институционализоване религије. Она се јавља искључиво као одговор на човеков страх од природних појава, на његово незнање да се суочи са њима. Она се не упушта да даје моралне обрасце понашања. Тек са појавом првих држава, односно, са појавом робовласничког система, јављају се организоване религије, које за потребе владајућих класа, проповедају одређен морал. Тај религијски морал слаби, са развојем свести човека, која опет зависи од материјалних и производних могућности. Како је човек откривао законе природе, тако је одбацивао религијске догме, а и сама религија је покушавала да мења свој морал, у складу са измењеним друштвеним околностима. Међутим, он је увек у својој суштини остајао класни и ропски. Знам да је то за Вас виша математика.
Препоруке:
1
1
34
петак, 11 јануар 2013 02:42
Drago - Ja
@Robespjeru
Druže Robespjeru, nemate Vi dara za mišljenje i dijalog. Pokušajte sa jogom
Препоруке:
1
2
35
петак, 11 јануар 2013 02:48
Bob
Blago nama, da nisu došli tata Marks i Robespjer, mi neznalice nikad ne bismo saznali šta je religija.
Препоруке:
1
2
36
петак, 11 јануар 2013 10:15
Reddy
@Bob
A tebi prija ono društvo "nama" pa misliš da se nalaziš u neznamkako velikom okruženju. Vas je, zapravo, vrlo malo.
Препоруке:
1
1
37
петак, 11 јануар 2013 10:18
Reddy
@Drago-Ja
pa zar misliš da je joga nešto drugo od onoga što ti Робеспијер kaže i poručuje. Joga je zdravo mišljenje i higijena mozga što su za tebe nepoznate kategorije. Ja ti, pak, čak i ne preporučujem da se njome baviš. Mogao bi stradati od prejake doze! Zato, izdrži do sudnjega dana koji i ovako nije daleko.
Препоруке:
2
1
38
петак, 11 јануар 2013 13:40
Drago - Ja
drugu Reddy i drugu Robespjeru
pošto se očigledno radi o istoj osobi i o dvojnom moralu, zato i tebi druže Reddy predlažem da pokušaš sa jogom... Budite uporni, kolektivnom svešću sa svojim alter -egom...Vidim, joga Vam je poznata isto kao i teorija o moralu.
Izvinjavam se redakciji NSPM, nisam želeo nepristojan dijalog, a drugovima neću više odgovarati,popuštam u skladu sa mentalnim stanjem.
Препоруке:
1
1
39
петак, 11 јануар 2013 15:49
Reddy
@Drago-Ja
Hatha-jOga je moja disciplina od rane mladosti a upražnjavam je i po savetu Jasmine Puljo. I zato ne budite drski i bez ikakvog povoda ne plasirajte izmišljotine koje zaslužuju izvinjenje meni i Робеспијеру jer u pitanju nije jedna ličnost i mi se u stavovima često puta razlikujemo što ne znači da često puta ne mislimo slično. No, to zavisi od pozicije i stava sagovornika. U vašem slučaju, budući da ste pokazali primerno neznanje naši stavovi su veoma bliski. Ironiji nema mesta jer ste promašili poentu.
Auguri
Додао бих нешто што је ових дана актуелно, а односи се на схватање морала у новонасталом друштвеном уређењу.
Са једне стране неким људима који би гологузи да шетају Београдом не смеш рећи ништа ружно (постоји чак и упутство за политички коректан говор), а са друге стране једној Биљани Србљановић се дозвољава да на онако безобразан начин вређа једног часног старца.
A što se tiče morala: već odavno smo postali bezbožni i nemoralni iako se smatramo daleko moralnijima od drugi. Ako pogledamo stanje u SPC koja bi trebala da bude moralna vertikala, vidimo da smo dobro zalutali u kaljužu nemorala.
Ако је аутор написао текст, руководећи се овом изјавом, а бојим се да јесте, онда ништа од морала у политици. Поготово у Србији. Неморал је настао у оном историјском моменту, када су религије преузеле примат над политиком. Односно, када је политика преузела религијска начела. Предуслов сваког морала у политици је укидање свих религија, јер срж њиховог морала није човек. Човек је само марионета у рукама виших бића, који за њихов рачун чине неморална дела. Религија припрема човека за живот на другом свету, политика припрема човека за живот у заједници са другим људима, у конкретним ентитетима. Та два морала се разликују суштински. Један је догматски, други је рационални. Један је деструктивни, други је стваралачки. Да би била продуктивна, политика се мора ослободити религије, јер јој прети нестанак.
u srednjem veku i velika reforma Protestantizma je upravo iznedrila novi kodeks ponašanja, koji je prisutan i danas u zapadnoj civilizaciji: Politika = Moral. i od nje imaju svi koristi. Naravno i tamo ima još nemorala u političkim aktivnostima ali ono je svedeno na minimalnu meru isto kao i korupcija. Ako naši moralni supervizori ne uvide svoju misiju, opet će nam se desiti "narod", jer je to iskonska potreba svakog naroda za moralaom i pravdom, neki to nazivaju i revolucijom. Svaka revolucija je nastajala upravo ispravljanjem moralnih zatečenih običaja. Hvala lepo ja ne bih više u revolucije, molim da svako radi svoj posao.
Историјско искуство и политичка теорија, нам казују да су најнеморалније државе и друштва у којима је религија значајан друштвени фактор. Почевши од античких држава Истока, које Грци називају варварским, преко средњег века најмрачнијег поглавља историје човечанства, до савремених С. Арабије, Ирана, Ватикана...
Религијски морал је ропски, политички је слободарски. Политика је немогућа у поретку неслободе. Религија је могућа само у поретку неслободе. Политика може да остави слободу појединцу на религиозно осећање. Религија не дозвољава појединцу политички став. У религијским системима личност је безвредна, у политичким системима, личност је основа свега. У религијским системима немогућа је побуна, у политичким је она сасвим легитимна.
Политички морал почиње тамо где се религијски завршава. Политички морал едукује сам по себи, религијски насилно намеће обрасце понашања. Политички морал је намењен животу, религијски је намењен смрти.
ПОЛИТИКА ИЗНАД РЕЛИГИЈЕ!
Seljak bezemljas@ Tipicno fasisticka propaganda od strane srpskih antikomuniste. Lepo je videti da za antikomuniste zlo pocinje tek 44', a nikako 41'. Izgleda da su Nusic i Rajs opisivali komunisticki sistem kada su opisivali perverznu institucionalizovanu korupciju i lopovluk za vreme antikomunisticke Kraljevine.
Smeta komunizam mnogim "seljacima" antikomunistima (oximoron), a nece niko od njih da se vrati stan drzavi, i da se vrati na svoju planinsku vukoje*inu sa koje su, zahvaljujuci komunistima, njihovi roditelji i sisli.
Drago-ja@ Nema moralne religije sa antikomunistima u Crkvi.
mare@ Ocekuj mnogo minusa. Ovde ne vole kada se pljuje DSS
Dobro se podsetiti na reči Džonatan Svifta kad kaže:" Mi upravo imamo dovoljno religija da bi se mrzeli,ali ne dovoljno da bi voleli jedne druge."
Ево шта о тој теми каже Јован Јовановић чувени српски режисер.Теби непознат.Његови код нас забрањени филмови у светским филмским академијама служе као настава.
– "Elita stvara prosperitet naroda, sistem vrednosti, Prosečan Srbin u bilo kojoj profesiji se ne razlikuje od prosečnog Evropljanina. Ono što razlikuje narode je kvalitet elite. Kreativna elita vuče narod napred. Da bi uništili narod, morate da uništite elitu. Tito je pobio srpsku elitu, deo proterao u emigraciju, a Srbima nametnuo pseudoelitu koja se sastoji od mediokriteta iz vansrbijanskih teritorija i poslušnika iz same Srbije. Ja sam proučavao taj fenomen za film koji spremam „Srbi u 20. veku“. Pripadnici te elite – Miloš Minić, Vidić, general Ljubičić – javno su izjavljivali da se stide što su Srbi, i bili su slugeranje titoističkom režimu koji su pristajali na sve – da se falsifikuje srpska istorija i tabuizira istina Drugog svetskog rata, kako bi Srbi izgubili istorijsko pamćenje".
наставак
" Ја их зовем титоистима, или неморалним каријеристима, и озбиљно их разликујем од марксиста, салонских теоретичара, и комуниста, романтичних верника. Они су одмах после Другог светског наставили систематско убијање преживелих Срба, тачније око 25 до 30 хиљада српске грађанске елите, чије кости прикрива парк код Југословенског драмског позоришта, и многа друга београдска, лепо уређена места. Зато ћу да снимим филм под називом „Суђење највећем злочинцу српског народа“, који треба да нас подстакне на обавезу да извршимо лустрацију, да обелоданимо архиве тајних служби, откријемо и отворимо гробнице, идентификујемо жртве и убице, којима и постхумно мора да се суди, јер злочин не застарева."
Да ли вас забрињава то што злочин не затаревају.
УВАЛИ СУ НАС ВАШИ У ГЛИБ ЧУПАЈУЋИ СЕ ОВИ НАС УВЛАЧЕ ДУБЉЕ КАКО НЕЗНАМ АЛИ ИШЧУПАЋЕМО СЕ НЕ БРИНИТЕ
Ovakvo stanje odustva morala i moralnosti traje znatno duže i ako se vratimo već čuvenom Arčibaldu Rajsu sve što je rekao o srpskim političarima i njihovom javnom delovanju može se odnositi i na ovo vreme , samo su akteri drugi.Tužno je da ništa nismo spoznali i promenili od smrti velikog prijatelja Srba.
Tito nije bavio posao do kraja, i ostavio je mnoge antikomuniste u zivotu.
Ово си ти написао.Ти би да се убија.И да то објасниш"вишим циљевима"
Ми које називаш антикомунистима и фашистима би смо да се суди.Да суди суд и по закону.
Шта си наменио нама"антикомунистима"знамо.
Знајући за стравичне борбе за власт(чистке)без којих комунисти не могу ево како би(и како су) сами себе укинули.
Видим да је друг Reddy као пример дао проблеме америчког друштва, па бих се надовезао на њега: да ли фармацеутска индустрија, коју такође води ''друштвена елита'' ради у корист друштва, да ли америчке осигуравајуће куће, које су такође у власништву ''елите'' воде рачуна о америчким радницима па зато унајмљују људе који треба да нађу начин како да им у случају болести, укину осигурање наводећи здравствене пропусте који су постојали пре добијања полисе, а који нису наведени? Да ли поризвођачи оружја воде рачуна о својим грађанима, или се труде да сваком лудаку ставе пиштољ у руку не би ли се обогатили? Да ли су на крају банке и банкарска елита те које брину о људима? Не бих рекао, а то најбоље илуструје слоган покрета
О домаћој ''елити'', односно предратној југословенској буржуазији, која је видела спас у приступању Тројном пакту, а која је пре тога била у знаку владавине крупног индустријско-банкарског капитала да не говоримо.
Али размислимо мало, морал без вере у Бога не може да постоји јер је Бог утврдио УНИВЕРЗАЛНО добро и лоше. Универзално занчи да то што је прописано важи за све људе у свим временима.
Уколико одбацимо Бога онда је морал питање друштвеног договора а тај договрор може сада да важи а сутра не. Конкретно, јуче је било неморално убијати зарад прокламовања идеологије нацизма али данас је морално убијати зарад утеривања демократије.
Запад је успео да убеди људе у постојање ЛИБЕРАЛНОГ МОРАЛА који не зависи од универзалних начела. Као последицу тог видимо одобравање западног човека свакаквим зверствима. Добра ствар је у томе што ће их њихов сопствени неморал уништити. То је универзална правда.
Ако неваља"осредњи" режисер ево шта каже 1982.г. Велимир Терзић,комуниста,генерал пуковник итд.
.."то је почело још 45,54,65,71 итд.То је деловање неких сурових олигархијских група,које се служе насиљем и терором,јавним и тајним,безакоњем и ссвим средствима уништавају..Више од двадсет година траје чишћење и ликвидација кадра који је могао угрозити нечије позције,личну или групну диктатуру,уништавање баш оног кадра који је критиковао власт,који је критиковао једну неограничену апсолутистичку власт појединих група и монопола.
Зато су примењене политичке ликвидације,и друге врсте ликвидација,па чак и физичке ликвидације,само да би се ти људи уклонили из политике,друштва,партије,из народа.
Да би их умртвили и живе сахранили...
Тако су политчки ликвидиране стотине хиљаде људи..."
Шта нам је и какви"кадрови" остали после деценијских чистки знамо.
Колико смо сви морално и душевно оштећени то ни себи непризнајемо.
Vaš stav ste vrlo lepo istakli u skladu sa parolom koju ste i grafički prikazali...parolaška borba protiv religije...neumesno, i ne priliči mislećem čoveku.
Zaboravili ste osnovnu činjenicu Sloboda- zakon i moral se u suštini oslanja na moralna načela odnosno zakonitost.Politički moral (postoji samo jedna vrsta morala i on svagde u istoriji i teoriji političkih odnosa se temelji na pravilima, obično zapisanim, postoji i običajni moral za kojeg se smatra da proizilazi iz nepisanog što je zabluda i običajni je ipak negde bio zapisan,i bejaše dostupan samo eliti,svetovnoj i duhovnoj.
Religija i ne insistira na političkoj areni, ali u svakoj društvenoj formaciji je bila moralni orientir i svim političkim elitama.Visoka društveno-politička dostignuća bez uticaja religije apsolutno su netačna i to ću vam priznati i dati plus samo iz razloga što ste pokušali da mislite i javno se oglasite na ovu temu.POLITIKA=MORAL,SLOBODA=ZAKON
Samouverenost nikuda ne vodi sem u zastranjivanje. Religija nikada nije bila moralni orijentir već uvek i isključivo ideološki orijentir. Religija je destilovana ideologija. U građanskom društvu gde važe robno-novčani, odnosno, otuđeni odnosi, religija je neophodnost ali i ideološka platforma na kojoj se izvodi politički performans i to bez ostatka. Religija je puka opsena neslobodnog duha. A sam duh je plahta kroz koju se provide banalizovani i bezllčni odnosi građanskog društva. U pitanju je predistorija ljudskog društva. Teza vam je smešna i nepostojeća.
Samouverenost vodi do istine(najčešće do naučne).Religija je, distributer morala (ne postoji religija koja ne propagira moral).Temelj svakog pa i građanskom društvu su moralni uzansi iz postojeće religije.Religija je praktikum moralnih zakona i potrebna je vera da bi se to shvatilo, isto kao ljubav, ima je ako u nju veruješ, ne vidiš je ali te ona drma, ateista takođe ne veruje u ljubav jer nema taj dar verovanja.Sloboda je poštovanje moralnih pravila i vera da su pred njima svi jednaki i odgovorni.U pitanju je geneza ljudskog društva.Smešan je tvoj intelekt, identičan sa tvojim očima, vide dobro sve smešno samo ne mogu sebe i svoj mozak da vide. Teza je živa upražnjava je apsolutna većina čovečanstva.I ti si vernik, veruješ u ateizam....smešno u skladu sa intelektom
Нажалост, Ви нисте ни покушали да мислите, већ сте издекламовали научено. Зато мислим да ни не требате да се јављате, јер потврђујете тезу да религија и мишљење не иду заједно.
Елем, кажете да је религија била морални оријентир у свакој друштвеној формацији, што је невиђена неистина, да не употребим неку тежу реч. Религија је била потпора класним друштвеним формацијама (робовласништво, феудализам, капитализам). Она је била оруђе владајуће класе у експлоатацији духовне стране човека, док су са материјалну експлоатацију били задужени робовласници, феудалци, капиталисти. Они су се мењали, религија је остајала. Но, развојем производних снага, људска свест је еволуирала, па видимо да чак и у класним друш. формацијама, имамо развијен морал који је супротан религијском. Револуционарним раздвајањем државе и цркве (секуларизам), развио се политички морал о ком сам већ писао, који је антитеза религијском. Данас се развијен свет не управља религијом. Примере пронађите сами.
Na sreću, Vi ste počeli da mislite, ali ste malo naučili,izdeklamovali ste nenaučeno.vi vaše zaključke izvodite iz plićaka društvene misli i mislim da imate pravo da se javljate, ja se nisam ni bavio Vašom novom tezom.
Зато мислим да ни не требате да се јављате, јер потврђујете тезу да религија и мишљење не иду заједно.
Pokušaj malo dublje da analiziraš svoj zaključak,duhovne vrednosti su u dubini, plićak je na površini.
Druže Robespjeru, religija je nastala pre društvenoekonomskih formacija. Druže Robespjeru, razvoj proizvodnih snaga, nema nikakve veze sa religijom, tvoji drugovi su na toj analizi pokušali da stvore novu religiju, na sreću, istorijski odbačenu. Primer nisam pronašao sam, civilizacija od svog nastanka to potvrđuje, počni malo dublje da roniš, ne uskraćuj nikome pravo da se javlja, ništa lično ovo je samo dijalog.
Господине, без иоле знања упуштате се у дискусије које далеко превазилазе Ваше способности. Притом сте и арогантни у свом незнању. И првобитна људска заједница је друштвена формација. Међутим, у ПЉЗ, нема организоване, институционализоване религије. Она се јавља искључиво као одговор на човеков страх од природних појава, на његово незнање да се суочи са њима. Она се не упушта да даје моралне обрасце понашања. Тек са појавом првих држава, односно, са појавом робовласничког система, јављају се организоване религије, које за потребе владајућих класа, проповедају одређен морал. Тај религијски морал слаби, са развојем свести човека, која опет зависи од материјалних и производних могућности. Како је човек откривао законе природе, тако је одбацивао религијске догме, а и сама религија је покушавала да мења свој морал, у складу са измењеним друштвеним околностима. Међутим, он је увек у својој суштини остајао класни и ропски. Знам да је то за Вас виша математика.
Druže Robespjeru, nemate Vi dara za mišljenje i dijalog. Pokušajte sa jogom
A tebi prija ono društvo "nama" pa misliš da se nalaziš u neznamkako velikom okruženju. Vas je, zapravo, vrlo malo.
pa zar misliš da je joga nešto drugo od onoga što ti Робеспијер kaže i poručuje. Joga je zdravo mišljenje i higijena mozga što su za tebe nepoznate kategorije. Ja ti, pak, čak i ne preporučujem da se njome baviš. Mogao bi stradati od prejake doze! Zato, izdrži do sudnjega dana koji i ovako nije daleko.
pošto se očigledno radi o istoj osobi i o dvojnom moralu, zato i tebi druže Reddy predlažem da pokušaš sa jogom... Budite uporni, kolektivnom svešću sa svojim alter -egom...Vidim, joga Vam je poznata isto kao i teorija o moralu.
Izvinjavam se redakciji NSPM, nisam želeo nepristojan dijalog, a drugovima neću više odgovarati,popuštam u skladu sa mentalnim stanjem.
Hatha-jOga je moja disciplina od rane mladosti a upražnjavam je i po savetu Jasmine Puljo. I zato ne budite drski i bez ikakvog povoda ne plasirajte izmišljotine koje zaslužuju izvinjenje meni i Робеспијеру jer u pitanju nije jedna ličnost i mi se u stavovima često puta razlikujemo što ne znači da često puta ne mislimo slično. No, to zavisi od pozicije i stava sagovornika. U vašem slučaju, budući da ste pokazali primerno neznanje naši stavovi su veoma bliski. Ironiji nema mesta jer ste promašili poentu.
Auguri
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/moralni-pad-iili-kako-na-svetlo-dana.html
Od izvinjenja ništa. Dakle, to je vaša kultura i još sve one nebuloze koje iznesoste bez stida i srama.