Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Predizborne parole ili srpski politički deja vu

Komentari (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 20 mart 2012 23:47
gospodin
Čestitam autorki na, rekao bih, iz glave smišljenim BOLjIM sloganima od ovih za koje su partije dale silne pare!!! Bravo.
Preporuke:
42
1
2 utorak, 20 mart 2012 23:47
pet do 12
Odlicna analiza neodlicnih slogana nasih stranaka. Mislim da je Bogdana dubinski analizirala ono sto nam (podsvesno) guraju i zele nase stranke. I ja se slazem (iako nisam njihov glasac) da je slogan BIRAM SRBIJU zaistu najefektniji.
Preporuke:
45
2
3 utorak, 20 mart 2012 23:48
Čas anatomije
Zaista sjajan tekst! Posebno bih istakao odmeren i nepristrasan (sine ira et studio) odnos prema svim našim političkim "igračima"!

Srpski politički deja vu – dok, jednoga dana, ne bude bilo nekih novih lica, programa i stranaka, možda boljih ili, za početak, svesnijih i doslednijih od ovih sada.


Odlično primećeno: novi slogani će stići kad stignu i nova lica. (U prevodu: nikad!)
Preporuke:
37
1
4 sreda, 21 mart 2012 00:42
el ninjo
"umri muški" bi bila dobra parola,imali bi podršku iz Holivuda
Preporuke:
32
2
5 sreda, 21 mart 2012 01:10
Beograđanka
Meni se dopada "Istina" zato što asocira na postmodernističku New Age ideologiju, a na vizuelnom planu ima nešto srednjovekovno, aristokratsko: purpurna zastava i na njoj krst (koji formiraju reč "Preokret" i uskličnik). Čeda je naš mesija, on zna istinu a mi treba da ga sledimo. To je zaista zavodljiv koncept. Ni meni se ne dopada slogan DSS-a zato što je prevaziđen, suviše je modernistički. On se obraća samosvesnim građanima, subjektima kojima nije potreban vođa, suviše asocira na prosvetiteljski poziv na izlazak iz stanja samoskrivljene nezrelosti. Koštunicin slogan deluje kao nešto iza čega bi stali čak i revolucionari, Sen-Žist i Mao... A mi znamo da je modernizam jedan nedovršen projekat, a Đinđić je lepo rekao da sve što je nedovršeno treba srušiti i izgraditi nešto dovršeno, tautološko: za Srbiju valjda treba da budemo samo zbog Srbije, a ne zbog nečeg drugog - ne zbog modernizma, antifašizma, egalitarizma, pravde, solidarnosti, slobode, jednakosti, bratstva...
Preporuke:
2
55
6 sreda, 21 mart 2012 01:35
fristajlo
Političke poruke, političke ideologije, političke etike i estetike bili bi tako u potpunosti sačuvani, a mi bismo se, uverena sam, osećali makar malo dostojanstvenije.Pitanje je, Bogdana, da li je nekom baš stalo do toga da se osetimo dostojanstvenije?Jer, kao takvi, ne bi glasali ni za koga od ovih, jer su svi- izneverili. Mislim da su sv oni toga svesni, i namerno uklonili iz slogana sve što bi moglo da izazove samopoštovanje kod glasača u Srbiji...Moj slogan bi glasio- vreme je za -motku....
Preporuke:
20
3
7 sreda, 21 mart 2012 01:59
ima novih slogana...
...IMA I NOVIH LICA I NOVIH LJUDI!!!"ZA ŽIVOT SRBIJE-DVERI SRPSKE"
Preporuke:
26
14
8 sreda, 21 mart 2012 02:21
Marko Gay
Analiza političkih diskursa stranaka


Pitanje slobode govora u Srbiji je otvoreno.

Ono stalno isplivava na povrsinu kao les u horor filmu.

Nije u pitanju sporedno, nego glavno politicko pitanje, sto se sada vidi na sudenju Seselju.
Preporuke:
10
8
9 sreda, 21 mart 2012 02:53
Nemac
Dostignuta je zrelost, vrh. Posle ovoga može samo dole. Više nema naive, u pitanju je politički cirkus koji birači plaćaju svojom kožom. Vlast je brža i visprenija a narod ima bolje živce i strpljiv je. A onda naiđe trenutak kada demonstranti-narod nekog političara naživo ispeku na ražnju (Hagu itd.) a poneki policajac (protestant, glasač) ili pojedinac slične "ciljne grupe" (niže klase) skvikne ostavljajući za sobom svoju porodicu na vetrometini... Pa onda, opet isto, ali malo različito, do nekog novog vrha, osim ako ne dođe do rata, koji takođe ima svojih čari. I tako ukrug - demokratski (vladavina naroda)...
Preporuke:
11
0
10 sreda, 21 mart 2012 02:59
Rin o-o to
Bogom dana (Bogdana) s lakoćom piše ovakve tekstove, tekstove osvrta na bizarnu dnevnopolitičnost. Čestitam joj i zahvaljujem na dobroj volji i humanitarnoj pomoći zbunjenom i maloleltnodemokratskom građanstvu Srbije (sela su ionako prazna). Pazi ovo, parole za izbore? Marketinške sentence koje će, kao, da programiraju ruku i olovku na glasanju? Kao, parolama, će da okupaju prethodni sopstveni identitet? "Kupačice moja...!" rekao bi u "Maratoncima" i ekvivalentni samo danas poli tički angažovan a moralni gologuzan! Znaju Srbi sve. Nego dal' će biti penzija, možda i posao izgubim i samo da moji „kandidati“, interesni(a ne iskreni), prijatelji ili oni iz porodice ili familije prođu dobro na glasanju i moja egzistencija biće sačuvana ili unapređena? Bogdana, „biram Srbiju“ je stvar shvatanja bivstva a toga je ovde malo. Jer, da je drugačije ne bi nam bilo ovako. Većina, da se prevari i da „bira Srbiju“, teško. Porobljeno, odavno!
Preporuke:
22
2
11 sreda, 21 mart 2012 03:01
Običan čovek
Odlična analiza. Biram Srbiju.
Preporuke:
31
0
12 sreda, 21 mart 2012 04:14
Bob
Hm... "umri ženski" ipak zvuči nekako modernije, rodno-seksualno ravnopravnije, globalističkije.
Preporuke:
11
9
13 sreda, 21 mart 2012 08:22
Zmaj od Noćaja
Kakve stranke takva kampanja.Mnogo laži i lupetanja.Od želje za vlašću,programi im se ne vide.Više vode računa kako da ocrne protivnika, nego kako da bilo šta kako valja urade.Teško nama s njima.
Preporuke:
10
5
14 sreda, 21 mart 2012 08:59
Anta
Prosecan birac u Srbiji uopste ne gleda slogane... dakle, ne vaga izmedju Pokrenimo Srbiju i Srbija za bolji zivot, pa kaze ovo drugo mi bolje zvuci.... Ta prica o marketinskom pristupu je direktno sponzorisana od vlasnika medija koji ujedno i ostvaruju ogromne prihode od marketinga... a koji je opet najefikasnije sredsvo za presipanje novca...Sa druge strane potenciranjem price o marketinskom nastupu nastoji se da se nametne uverenje da je marketing sama sustina politickog delovanja... Dakle niko vise ne prica sta to sustinski odvaja jednu partiju od druge, vec o tome kako ce ova ili ona partija svojim nastupom da izbunari, cenzus, vecinu, toliko i toliko mesta u parlamentu...
Preporuke:
9
1
15 sreda, 21 mart 2012 09:18
Andro Lutak
Zaista je izborni slogan BIRAM SRBIJU najlepši, nekako mi zvuči 'zdravije' od ostalih.

Slogan "Pokrenimo Srbiju" je plagijat slogana Ive Sanadera iz njegove kampanje 2003 godine "Pokrenimo Hrvatsku". Zar "najveća opoziciona stranka" nije imala mašte da samostalno osmisli bar izborni slogan? Na primer, da su stavili "FOKUSiraj se!" :))
Preporuke:
23
2
16 sreda, 21 mart 2012 09:52
Beli Orao
@el ninjo. To su uradili ponovo sa "fićom", ali slažem se. @frastajlo. Prijatelju, ti si pravi alkar.
Preporuke:
7
0
17 sreda, 21 mart 2012 10:26
Saša
Kada se bira između dva zla, treba izabrati ono koje do sada nismo birali. Mada svi koji su na političkoj sceni su na neki način bili na vlasti.
Preporuke:
7
1
18 sreda, 21 mart 2012 10:58
...
Ja BIRAM SRBIJU, koga i šta ćeš ti narode da izabereš ?
Preporuke:
23
1
19 sreda, 21 mart 2012 11:31
Pravi Miloje
JA BIRAM SRBIJU, ZA SVA VREMENA !!! TAKO ĆE RADITI I MOJI POTOMCI !!! Parole i slogane, kojima se narod vara kao što se varaju mala deca, mogli su, što se mene tiče, DA OBESE MAČKU O REP, tako bi me bar zasmejali.
Gadim se mnogih nosilaca i tvoraca slogana, a naročito onog slogana "istina". Gledam, cenim i ocenjujem, a već sam ocenio, koliko su ostvarili od onoga što su obećavali na prethodnim izborima, koliko su mraka ili slobode doneli narodu, koliko muke i koliko nade, koliko zatvora i straha a koliko svetlosti, koliko laži a koliko istine na njihovim televizijama i medijima uopšte. Koliko otpuštenih sa posla baulja ulicama i putevima Srbije - eto, to gledam, i to odlučuje, a ne njihove NOVE LAŽI OJAĐENOM NARODU.
Preporuke:
18
1
20 sreda, 21 mart 2012 12:59
Voja
uprkos neretko opravdanim tvrdnjama o disproporciji i ogromnom jazu između reči i dela,


u vezi predizbornih izjava, potražite na internetu zbirku pod imenom MARIONETSKO POZORIŠTE.

Tamo ima sakupljenih oko (nekih 600 stranica puta oko 3 izjave/stranici), dakle čak oko 1800 mogućih predizbornih izjava u razdoblju od decembra - dakle oko 3,5 meseca. Onda zamislite količinu tih virusa kojima je izložen prosečan srpski birač. Najviše tih izjava je dao , po redu: DS, posle ide SNS (zanimnjivo za navodnu opziciju), SPS i onda ostale satelitske stranke. Predizbornih izjava nisu davali SRS, NS, DVERI, DSS.
Preporuke:
10
5
21 sreda, 21 mart 2012 13:04
Voja - nastavak
znamo ni da Putin uopšte nije učestvovao u TV predizbornim emisijama, itd.,dok protivkandidati jesu.
Ali je ipak ubedljivo pobedio!
Pošto prosečnog srpskog birača ne smatram kulturnim kao prosečnog ruskog, onda pretpostavljam da pobeda DSS, SRS i DVERI neće biti baš onako ubedljiva, ali će biti ipak pobeda (ne osvrćimo se na uglavnom naručene "ankete".
Preporuke:
16
5
22 sreda, 21 mart 2012 14:04
Student
Jel moze jedno predavanje na ovu temu? Izuzetno je aktuelna!!!
Preporuke:
9
1
23 sreda, 21 mart 2012 14:05
Vladimir
Po meni, najozbiljniji i najrealniji je slogan "za bolji zivot", Demokratske stranke. Ironija je sto treba ukloniti DS iz politickog zivota i nacina razmisljanja da bi se ostvario delic "boljeg zivota" za sve gradjene a ne samo za funkcionere glavnog odbora i ostale clanove oportunisticki nastrojenih stranaka, najizrazitije je olicenje oportunizma i bahatosti DS. Kao nekada JUL.

Realno, gradjani uvek streme, pa i lakomisleno, boljem zivotu, tako da su bili spremni da se unakaze, glasajuci za Fijat, 1000 evra, 200, 400 ili 500.000 "novih radnih mesta"(fantasticno trabunjanje, nazvano politickom frazom) i povisicom penzije od 50 ili koliko se vec zeli procenata.

Standard smanjen za 60%, nezaposlenost najveca u regionu(iako se potpredsednici pozivaju na Spaniju, situacija je znacajno drugacija), cene bez limita, birokratije i parazita nikada vise, ali postali smo kandidati, ne cekamo u redu za putovanje u Grcku, i imamo najskuplji most na svetu.

Pa birajte...
Preporuke:
15
1
24 sreda, 21 mart 2012 15:31
Mirko
Možda najbolji komentar predizbornih slogana političkih stranaka u Srbiji dao je novinar Bojan Ljubenović :

"Oni koji tvrde da je izborni slogan naše stranke glup, treba da znaju da mi svi stojimo iza njega!"
Preporuke:
10
1
25 sreda, 21 mart 2012 16:23
fusnota
. Još manje hoću da kažem da na predstojeće izbore ne treba izaći, a pogotovo ne da svoj revolt i nepristajanje treba iskazati nekakvim ”belim listićima”.


možda je trebalo izdvojeno napisati odmah na početku, ili slično - jer da neko ne protumači pogrešno članak, ili čak da ga krivo interpretira....
Preporuke:
3
0
26 sreda, 21 mart 2012 19:48
kampanja
Putinova treća-sreća

Đorđe Vukadinović, Jovo Bakić, Srđa Trifković
subota, 17. mart 2012.


1KOMENTAR:

nedelja, 18 mart 2012 12:05
Branislav
Petru iz RS

Da si gledao malo rusku televiziju (a ja pratim ceo paket ruskih kanala preko satelita), video bi da su se svi kandidati gurali i ordinirali na televizijama u kampanji, a da se Putin praktično nije nigde pojavljivao, osim na nekoliko predizbornih skupova svoje partije. Čak i u televizijskim spotovima se nije pojavio njegov lik, već su bili tako koncipirani da su njegovi birači obrazlagali zašto će glasati za njega. Ne samo da Putin nije dominirao u kampanji, nego je bio najmanje zastupljen od svih, a opozicionari su slobodno šutirali na prazan gol i osećali se kao odlični strelci. ....



zvuči poznato?!
Preporuke:
2
0
27 sreda, 21 mart 2012 20:21
Beograđanka
Čini mi se da u ovom društvu samo LDP razmišlja o dobrobiti naše omladine. Kampanja LDP-a ima prevashodno edukativni karakter. LDP se obraća okorelim desničarima u nameri da ih transformiše u pristojne, civilizovane Evropljane. Zbog toga, vizuelni identitet kampanje LDP-a predstavlja stilizovanu heraldiku desnih konzervativnih hrišćanskih organizacija, kakve su delovale u Srbiji - i u celoj Evropi - posebno u prvoj polovini 20. veka. Jedan vulgarni desničarski ekstremista nesvesno će se prepoznati u estetici LDP-a, a ova nesvesna identifikacija je preduslov za svesnu političku transformaciju. Strašno je to što druge političke partije ne brinu podjednako o našoj omladini. Čeda veoma dobro zna kako razmišlja jedan običan skinhed i kako je od uličnog delikventa uz minimalan trud moguće napraviti umivenog urbanog borca za evropsku stvar. Eh, kad bi i druge partije pokazivale ovakvu brigu za našu omladinu, gde bi nam bio kraj?!
Preporuke:
1
17
28 sreda, 21 mart 2012 21:31
siniša @ Beograđanka
Čeda veoma dobro zna kako razmišlja jedan običan skinhed i kako je od uličnog delikventa uz minimalan trud moguće napraviti umivenog urbanog borca za evropsku stvar.

Dobro ste rekli, nađete uličnog delikventa, obučete ga pokažete mu kako da gleda u kameru, a ne u mikrofon, napišete mu neki tekst, o bilo čemu, ekonomiji, kulturi, politici, vojnim pitanjima i on to izgovori i imate borca za "evropsku stvar".

Mnogo je teže od uličnog delikventa napraviti korisnog člana društva, nekoga ko neće biti delikvent.

Kad je neko besprizornik on je besprizornik bez obzira da li se bori za evropsku stvar ili se tuče sa policijom i navijačima.
Lider, poslanik i predstavnik može biti neko ko je svojim ponašanjem i radom kroz dovoljno dugi period vremena pokazao i dokazao da može da bude uzor, bez obzira da li je stolar ili nastavnik biologije.
Našminkani ulični delikvent uz "minimalan trud" treba da uređuje zatvorske zidne novine, i treba ga sprečiti da utiče na mlade svim sredstvima.
Preporuke:
11
1
29 sreda, 21 mart 2012 21:32
Ala
Da u ovoj drzavi ima pameti,ova mlada autorka bi radila na osmisljavanju politickog i marketinskog nastupa Srbije u stranim medijima,medjunarodnoj saradnji isl.
Mora da dodje vreme za istinski obrazovane i pozitivne mislioce poput Koljeviceve.
Preporuke:
7
0
30 sreda, 21 mart 2012 21:55
seljak bezemljaš
&beograđanka
Čitam vaše komentare kao humorističke.Po nekad skoro da se radi o dobroj satiri.Niste sami. Srećem ljude koji i stvarno tako misle.
To je jedan naš stari komediograf opisao ovako.
"DŽABE ŠTO JE ŠKOLAT KAD NEMA PAMETI"
Seljaci za takvog kažu PREUČIO i sažaljivo ga gledaju.
Preporuke:
10
1
31 sreda, 21 mart 2012 23:01
Bojan
Hvala urednici NSPM na ovom izvrsnom analitickom clanku. Kolegijalni pozdrav.
Preporuke:
10
0
32 četvrtak, 22 mart 2012 02:17
Ruska gubernija
Uprkos tome što se LDP izdaje za ultra-evropsku partiju, ja se bojim da ova pravoslavno-mistična neovizantijska ikonografija može samo da nas još više udalji od Evrope...
Preporuke:
2
4
33 četvrtak, 22 mart 2012 12:28
Mirko
Odgovor "Ruskoj guberniji".

Ma kako da ne - a protestantsko masonski pronatovski i LBGT način razmišljanja će da nas približi...Ali čemu ?!
Ako je i to cena ulaska u EU,hvala lepo...
Preporuke:
4
1
34 četvrtak, 22 mart 2012 12:31
Antimasonska propaganda?
Masonerija je imala svoje uspone i padove ali nikada u istoriji nije doživela veću blamažu nego što je to slučaj u današnjoj Srbiji. Ja se bojim da je i ova kampanja LDP-a deo iste antimasonske zavere! Sada je svima jasno da je infiltracija nekih (bivših?) srpskih ljotićevaca u masonske redove samo deo perfidne antimasonske kampanje hrišćanskih fundamentalista, pokušaj da se iznutra kompromituje časno ime masona. Nema sumnje da hrišćanska ikonografija LDP-a predstavlja dodatni, spoljašnji atak na sekularnu prosvetiteljsku ideologiju masonerije. Dositej, Mokranjac, Slobodan Jovanović, Živojin Mišić i drugi srpski masoni - zadužili su srpski naroda ali su svojim velikim delima takođe doprineli ugledu masonerije u svetu. A ovi današnji hrišćanski fundamentalisti ne biraju sredstva u obračunu sa masonskim idealima humanizma i prosvetiteljstva. Spasimo ugled masonerije, recimo NE hrišćanskom fundamentalizmu LDP-a!
Preporuke:
6
2
35 četvrtak, 22 mart 2012 13:12
slucajni prolaznik
lep tekst. ali meni je ubedljivo najsmesniji ovaj najnoviji - ,,razlicak,,...!! zivi smehotres...
Preporuke:
6
0
36 četvrtak, 22 mart 2012 18:56
snažan zamah utisaka
četvrtak, 22 mart 2012 11:31
Antimasonska propaganda?
....Spasimo ugled masonerije, recimo NE hrišćanskom fundamentalizmu LDP-a!


LDP pa hrišćanski fundamentalisti?!

većeg vica nisam već odavno čuo....

oni su smatram samo papagaji i DS artilerija u režiji, znamo već koga.
Preporuke:
5
0
37 četvrtak, 22 mart 2012 21:29
@snazan zamah utiska
slazem se...neverovatno je sta ljudi povezuju...ali i donekle interesantno...
Preporuke:
5
0
38 četvrtak, 22 mart 2012 23:54
Marko
Ja mislim da u ovom tekstu ima raznih skrivenih, a vaznih poruka. Recimo - da levice u Srbiji nema!!! I dodao bih, ili je bar to moj utisak, da se provlaci ideja da ce se u Srbiji pojaviti nesto novo (a nisu dveri:-)...Pozdrav.
Preporuke:
8
1
39 petak, 23 mart 2012 18:52
EX LIBRIS
Ja biram Bogdanu.
Preporuke:
10
1
40 subota, 24 mart 2012 14:45
Levicar
Razume se da je tacno - u Srbiji nema autenticne i prave levice. A utisak mi je i da bi mnogi normalni desnicari rekli slicno. Zakljucak je, dakle, da je kompletna politicka scena zrela za renoviranje. Treba da se pojave novi ljudi sa novim idejama, i da ne gledamo vise likove koje gledamo dve decenije, pa i vise. Pozdrav autorki.
Preporuke:
6
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner