Hronika | |||
Serđo Markijone: Zatvaranje „Fijatove” fabrike na Siciliji |
![]() |
![]() |
![]() |
četvrtak, 14. januar 2010. | |
DETROIT – Izvršni direktor „Fijata” Serđo Markijone, koji istovremeno upravlja američkim „Krajslerom”, izjavio je u Detroitu da je odluka o zatvaranju fabrike na Siciliji koja zapošljava 1.400 radnika definitivna i „nepovratna”, bez obzira na to što izaziva velike rasprave i osporavanja. Markijone je kazao da „Fijat” gubi novac na svakom automobilu izrađenom u fabrici Termini Imereze u Siciliji jer su troškovi pogona izuzuzetno visoki zbog nedostatka infrastrukture u tom regionu, prenele su agencije. On je istakao da „Fijat”, u pregovorima sa vladom i sindikatima, nastoji da pronađe drugo rešenje za sporni pogon u kome bi proizvodnja automobila trebalo da se okonča krajem 2011. godine. Markijone je prvi put govorio o nužnosti zatvaranja sicilijanskog pogona u junu, upozoravajući da je to jedini način da se smanje troškovi grupacije, ali je naišao na žestok otpor zaposlenih. Hiljade „Fijatovih” radnika i u sredu je protestovalo na jugu Italije zbog odluke uprave kompanije da zatvori kapije. Govor Markijonea pred učesnicima Svetskog kongresa automobilske industrije u Detroitu juče je takođe u nekoliko navrata prekidan glasnim protestima zbog njegovog insistiranja da se zatvori fabrika na Siciliji, kao i zbog prakse otpuštanja radnika u „Fijatu” i „Krajsleru”, na čijem se čelu nalazi. „Fijat” je dobio 20 odsto akcija „Krajslera” od vlade SAD za transfer tehnologije izrade manjih automobila niske potrošnje goriva, u okviru programa spasavanja američkog auto-giganta. Markijone je naglasio da dve kompanije imaju dobru perspektivu i procenio da je grupa „Krajsler” u stanju da zabelezi operativni profit u 2010. godini ako ostvari cilj globalne prodaje od 1,65 miliona vozila. Lane je „Krajsler” prodao 1,3 miliona automobila u svetu, nakon što su američke isporuke pale na oko 987.000, što je najniži nivo od 1962. godine. Markijone predviđa umeren rast prodaje od 1,1 miliona vozila u 2010. godini u SAD, a preostali deo isporuka treba da obezbedi u Kanadi, Meksiku i na drugim tržištima. (Tanjug) |