Početna strana > Hronika > SAD: Poverenje potrošača u padu, a siromaštvo u porastu
Hronika

SAD: Poverenje potrošača u padu, a siromaštvo u porastu

PDF Štampa El. pošta
sreda, 30. septembar 2009.

U Sjedinjenim Državama jača zabrinutost da oporavak ekonomije nema značajnijeg efekta na ekonomski položaj prosečnih građana.

Prema istraživanju firme Conference Board", poverenje potrošača je opalo u septembru, a broj Amerikanaca koji smatraju da su uslovi poslovanja loši i da je teško naći posao porastao je u odnosu na avgust. Prema ovom istraživanju, potrošači takođe brinu da li će imati dosta novca, što nije ohrabrujuće uoči praznične sezone kada se obavlja najveći broj kupovina. Neki od poslovnih lidera takođe dele ove zabrinutosti.

Prema anketi menadžera vodećih firmi, većina očekuje da će povećati prodaju u narednih šest meseci, ali 47 odsto ne veruje da će biti u stanju da zaposli dodatne radnike. Istovremeno, analize cena nekretnina pokazuju da je prosečna cena kuća u 20 najvećih gradova u SAD porasla za 1,2 odsto u julu - treći mesec za redom. Većina ekonomista smatra da je to znak da se tržište nekretnina polako oporavlja, ali su prosečne cene kuća ipak za 13 odsto niže u odnosu na isti period prošle godine.

Sve više Amerikanaca zvanično se vode kao siromašni i obraćaju se vladinim agencijama za pomoć. Prema današnjem izveštaju biroa za popis stanovništva prihod američkih domaćinstava opao je u protekloj godini, posebno među porodicama srednje klase i manje imućnim porodicama. Zbog tog trenda još milion Amerikanaca zvanično je svrstano u kategoriju siromašnih građana. U izveštaju se takodje navodi da je u 2008. broj Amerikanaca koji se zvanično vode kao siromašni porastao na 13,2 odsto, što je najveći procenat u proteklih 11 godina.

Prema zvaničnoj definiciji američke vlade, siromaštvo postoji ukoliko četvoročlana porodica godišnje zaradjuje manje od 22 hiljade dolara ili ukoliko pojedinac zarađuje manje od 11 hiljada dolara. Prema podacima biroa za popis stanovništva takodje je porastao broj Amerikanaca koji traže pomoć od vladinih agencija, poput kupona za hranu, a najveći porast zabeležen je među porodicama u kojima su zaposleni jedan ili dva odrasla člana.

(VOA)