Početna strana > Hronika > Predrag Gaga Antonijević: Moguća je tužba zbog neistina u kritici „Dare iz Jasenovca“ objavljenoj u „LA Tajmsu“ - to više nije pitanje filma i kritike, već potpuno negiranje genocida počinjenog nad Srbima u NDH

Predrag Gaga Antonijević: Moguća je tužba zbog neistina u kritici „Dare iz Jasenovca“ objavljenoj u „LA Tajmsu“ - to više nije pitanje filma i kritike, već potpuno negiranje genocida počinjenog nad Srbima u NDH

ponedeljak, 08. februar 2021.

To više nije pitanje filma i kritike, nego to znači potpuno negiranje genocida počinjenog nad Srbima tokom NDH i ozbiljnu uvredu za sve žrtve, kaže za portal Nova.rs reditelj Predrag Gaga Antonijević, komentarišući tekst o "Dari iz Jasenovca" obavljen u "LA Tajmsu" pred premijeru njegovog filma u Americi i glasanje za nominacije za Oskara.

Prikazivanje filma “Dara iz Jasenovca” u američkim bioskopima počelo je 5. februara, a stižu i prvi izveštaji, prikazi i kritike.

„Koliko čujem, u Čikagu, odakle još i dobijem neke vesti, ljudi su očigledno emotivno reagovali na film. Govorim to na osnovu onoga što sam pročitao u nekim stranim vestima, a i na osnovu toga što su mi rekli ljudi koji su film gledali, pa su mi preneli reakcije publike. Navodili su mi i primer da su neke dve Amerikanke bile iza njih u bioskopu, pa su i one plakale… Za druge gradove ne znam još, to ću tek moći tokom nedelje da čujem od distributera“, kaže za Nova.rs Predrag Gaga Antonijević.

Još pre američke premijere, u magazinu “Varajeti” objavljen je tekst u kom autor srpskog kandidata za Oskara naziva “nacionalističkom propagandom”, a pred sam početak prikazivanja u američkim bioskopima i u “LA Tajmsu” objavljen je slično intoniran tekst. “Taj je još gori”, ocenjuje reditelj.

„Kritičari su mogli da gledaju film ranije, a indikativno je da autor tog teksta o njemu nije pisao pre 10 dana, a gledali su film pre možda mesec dana, nego je tempirao. Onaj nas je ocrnio u ‘Varajetiju’ pred samo glasanje za Zlatni globus, a ovaj se pojavio pred samo glasanje, koje upravo traje, za užu listu filmova za izbor za Oskara. Ali, druga stvar je tu mnogo bitnija. Taj tekst je najveća moguća bljuvotina sa istorijske tačke gledišta. To opet nije kritika, nego budalaština. Dobili su pismo, a razmatraće se i neke druge mere, jer je najgore to što autor tog teksta tvrdi da sam ja u film na silu ubacio Srbe i decu. To je najgori mogući falsifikat, još gori od onog u ‘Varajetiju’. Onaj u ‘Varajetiju’ je bar napisao da je sve tačno, ali je film navodno propaganda, iako ne znam kako istina može da bude propaganda, a u ‘LA Tajmsu’ piše da to nije tačno istorijski i da sam ja gurao Srbe i decu u priču o Jasenovcu. Šta na to čovek da kaže“, navodi reditelj “Dare iz Jasenovca”.

Antonijević je spomenuo i mogućnost tužbe protiv autora teksta u “LA Tajmsu”.

„Sad se sve to analizira i razmatra, sagledavamo sve elemente, to je dosta ozbiljno i kompleksno, jer govorimo o ozbiljnoj uvredi za sve žrtve i negiranju genocida. To više nema veze ni sa filmom, to je sve otišlo u potpuno suludu sferu. Oni su već dobili odgovor istoričara na to pisanije, ali mislim da ćemo morati time ozbiljnije da se pozabavimo, jer se tako radi u ozbiljnim zemljama. Tako nešto ne sme da se dozvoli. To više nije pitanje filma i kritike, nego to znači potpuno negiranje genocida počinjenog nad Srbima tokom NDH. Biće tužba, ali je to američka tužba, od strane Amerikanaca, nema veze sa nama, a još ćemo videti da li će se to raditi i u ime žrtava i onih koji su prošli taj logor ili će se raditi nešto drugo, ali će, u svakom slučaju, najverovatnije biti tužba. Jer ovo je sad već prekrupno, to već više nije ni samo stvar filma“, kaže Antonijević, ne želeći da dalje to komentariše jer će se time baviti advokati.

Film “Dara iz Jasenovca” nije nominovan za Zlatni globus. Sada je u toku odlučivanje o devet filmova u kategoriji za strana ostvarenja na izboru za Oskara.

„Tu nemam nikakvih iluzija, ovo sve je već sad napravilo toliku kontroverzu da su i članovi Akademije dovedeni u situaciju da se dobro zamisle da li da glasaju za njega, čak i ako im se film sviđa. Ali očigledno je da je taj film bio potreban, jer smo videli da su neki spremni da kažu da Jasenovac nije bio logor za Srbe. Mi smo misiju ispunili. Film je izašao, jedni pišu jedno, ima i ljudi koji pišu drugo, ali se jednostavno ta tema otvorila toliko da ne može više. Sve to je samo dokaz koliko je ovaj film bio potreban“, zaključuje Antonijević.

(Nova.rs)

Videti još: „LA Tajms“ ocrnio film “Dara iz Jasenovca”: Najciničnije je da je film kandidat za Oskara, to je još jedan žalostan znak da za neke ljude put do nagrade i ugleda – ide preko Holokausta

Predrag Gaga Antonijević, reditelj filma "Dara iz Jasenovca": Tekst u časopisu "Varajeti" nije kritika, već pamflet i etiketa

Američki magazin „Varajeti“ o filmu „Dara iz Jasenovca“ - srpskom kandidatu za Oskara: Srpsko-nacionalistička upotreba Jasenovca kao sveukupnog vapaja za srpskim žrtvama kroz vekove pretvara film u propagandu