Hronika | |||
Pokret za preokret: Da li je pruga Novi Sad - Subotica mogla biti nova nadstrešnica da je otvorena kada je Aleksandar Vučić planirao? |
![]() |
![]() |
![]() |
sreda, 09. april 2025. | |
Pokret za PREOKRET zatražio je od Vlade u ostavci i Infrakstrukture železnice Srbije, na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, sve relevantne informacije o radovima na deonici pruge Novi Sad-Subotica od novembra 2024. godine do danas. Podsećamo, da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić vršio pritisak da se pre roka otvori brza pruga Novi Sad-Subotica, a otvaranje je bilo najavljeno za 24. novembar 2024. To se nije se desilo zbog pada nadstrešnica u Novom Sadu. U međuvremenu je pominjao datum 8. decembar 2024, da bi potom saopštio na TV Informer „da nije realno da prvi Soko krene pre februara 2025. godine” pravdajući odlaganja time da niko neće da stavi potpis i time garantuje da su radovi na ovoj pruzi urađeni kako treba i da je sve bezbedno. Budući da je i novi rok istekao pitamo se da li će deonica Novi Sad-Subotica biti otvorena, posebno imajući u vidu dopis Infrastrukture železnice Srbije kineskim izvođačima gde su pobrojani ozbiljni problemi na skretnicama duž cele pruge. Šta bi se desilo da je pruga otvorena kako je Aleksandar Vučić planirao, po modelu Železničke stanice u Novom Sadu, bez potrebne dokumentacije? Juče je isključena struja na mreži pruge Novi Sad – Subotica – Kelebija, ali i staničnim zgradama na toj trasi, uključujući i staničnu zgradu u Novom Sadu “zbog nedostatka dozvole za priključenje” što znači da je pruga puštena u rad u novembru ona bi koristila struju za probni rad, a taj probni rad ne podrazumeva prevoz putnika i tereta već služi za probe, kao što i ime kaže. U zahtevu za pristup informacijama tražimo podatke o tome koje dokumente je imala Infrastruktura železnice Srbije za prugu Novi Sad – Subotica i stanične zgrade, šta je od dokumenata do sada pribavljeno i koji nedostaci na pruzi i staničnim zgradama još postoje. Takođe, kako je pisao nedeljnik Radar, u dokumentu iz Infrastrukture železnice Srbije koji je potpisao v. d. direktora Vladimir Maksimović, navedeni su na čak 135 strana brojni nedostaci na brzoj pruzi Beograd– Novi Sad. Za neke od nedostataka piše: „Potrebno ih je hitno ukloniti jer ugrožavaju živote putnika.“ Postavlja se pitanje zašto javnost o tome nije obaveštena, posebno ukoliko imamo u vidu da se još uvek suočavamo sa posledicama nesreće zbog korupcije u Novom Sadu. Nema sumnje da je Aleksandar Vučić planirao otvaranje deonice pruge Novi Sad – Subotica - Kelebija bez obzira na nedostatke, ali ga je nezadovoljstvo naroda zbog tragedije u Novom Sadu sprečilo u tome. (PzP) |