недеља, 17. новембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Почели радови на реконструкцији пруге Београд-Будимпешта коју финансирају и граде Кинези; Ана Брнабић: Не очекујем проблеме са Европском комисијом због одредбе о конкуренцији
Хроника

Почели радови на реконструкцији пруге Београд-Будимпешта коју финансирају и граде Кинези; Ана Брнабић: Не очекујем проблеме са Европском комисијом због одредбе о конкуренцији

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 28. новембар 2017.

Радови на модернизацији и реконструкцији пруге Београд - Будимпешта почели су данас на Железничкој станици у Земуну, а свечаном почетку тих радова присуствовала је председница Владе Србије Ана Брнабић.

Трилатерални пројекат модернизације железничке пруге Београд - Будимпешта, први је прекогранични пројекат у оквиру оквиру сарадње Кине и земаља Централне и Источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина.

Укупна вредност изградње пруге у Србији је око две милијарде долара.

У оквиру пројекта, прва деоница на којој започињу радови је Београд Центар - Стара Пазова.

Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 км/сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 км/сат.

Деоница од Београда до Старе Пазове дужине је 34,5 километара.

Радове на тој деоници ће изводити "China Railways Inrternational" и "China Communications Construction Company", а вредност уговора је 350,1 милиона долара.

Брнабић: Симболичан дан

Премијерка Брнабић изјавила је да је то први пројекат између Кине и ЕУ, преко Србије. Она је навела да је у то укључена и Мађарска, као чланица ЕУ, Србија, земља кандидат за чланство у ЕУ и Кина.

Брнабић је рекла да је тај пројекат важан јер је је и први прекогранични пројеката у оквиру Иницијативе 16+1 и први трипартитини уговор који је потписан између Кине, Србије и Мађарске.

У дану почетка радова на модернизацији пруге и то на деоници Београд Центар - Стара Пазова Брнабић види симболику, будући да се пре тога састала са кинеским премијером Ли Кећијангом и мађарским премијером Виктором Орбаном.

"Не очекујем никакве проблеме због стриктне одредбе ЕК о конкуренцији"

Србија не очекује никакве проблеме са Европском комисијом у вези са модернизацијом пруге Београд-Будимпешта, изјавила је данас председница Владе Ана Брнабић.

- Рекла сам јуче да не очекујем никакве проблеме. Потпуно ми је нормално да Европска комисија, која заиста има јако стриктне одредбе што се тиче конкуренције, има овај пројекат под лупом. Јутрос смо о томе причали са премијером Мађарске Виктором Орбаном и ни он не очекује никакве проблеме. Све је у складу са свим законима и одредбама ЕУ, тако да, посебно што се нас тиче, не очекујмо никакве проблеме - рекла је Брнабић.

Говорећи о ефектима гасификације Србије, председница Владе навела је да њој делује да је то била добра одлука, јер, како је рекла, не зна која би била алтернатива у том тренутку, наставити грејати се на угаљ, мазут...

- Имамо неке локалне самоуправе, где се стварно упиремо да диверзификујемо због животне средине и здравља људи у тим локалним самоуправама, тако да је гас свакако много, много боља алтернатива - рекла је Брнабић.

Он се захвалила свима који су радили на пројекту, потпредседници Владе Зорани Михајловић и целом тиму Владе који је, како је рекла, потребну документацију сакупио у рекордном року, као и кинеским партнерима. Она је пренела и да је Орбан јуче на пленарној сесији у оквиру Самита "16+1" у Будимпешти похвалио Србију зато што је много брже од Мађарске кренула у имплементацију пројекта.

Михајловић радницима: Да вас сунце прати док будете радили

Министарка грађевине и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да је овај дан важан за Србију и српско-кинеске односе, као и да је Србија данас постала део највећег глобалног пројекта "Један појас - један пут".

- Почињемо модернизацију пруге којом ће се ићи брзином 200 километара на сат - рекла је Михајловић на обележавању почетка радова на прузи.

Како каже, поносна је што после три године рада на припреми документације, разговора и упорности свих, данас присуствује почетку радова.

- Што можемо овде да станемо и погледамо раднике и кажемо им 'напред'. Данас је сунчан дан и желим да вас сунце прати све време док будете радили на прузи - поручила је Михајловић.

Она је назначила да је ово највећи пројекат тренутно у Европи по вредности и највећи појединачни пројекат по вредности у Србији.

Како је рекла, пре три године, када је започео највећи стратешки пројекат Србији, а то је улагање у желенице, надлежни су знали просечна брзина на нашим пругама између 35 и 45 километара на час, да немамо возове, а да у пруге није улагано у претходних 30 година.

- Данас, после три године, знамо да смо успели да модернизујемо 250 километара пруга, набавили нове возове колико смо могли и где год је пруга модернизована већи је број путника и терета - истакла је министарка.

Јевтић: Србија ће имати све што има и Европа

Директор Инфраструктуре Железнице Србије Мирољуб Јевтић рекао је данас да ће прва деоница пруге Београд - Будимпешта, Београд Центар - Стара Пазова, делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији, те да ће на два колосека возови ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају и на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају.

На почетку радова на модернизацији прве брзе бруге у станици Земун, Јевтић је навео да ће прва деоница Београд Ценатар - Стара Пазова, дужине 34,5 километара бити изграђена у наредних 36 месеци.

- Све што има Европа, европске железнице, имаће Србија и српска железница - каже Јевтић који је захвало председнику Србије Александру Вучићу и Влади Србије на напорима уложеним у то да се овај пројекат реализује.

Навео је да је деоницу Београд Центар - Стара Пазова пројектовао Саобраћајни институт ЦИП, а да је усаглашен са прописима ЕУ.

Објаснио је да на прузи неће бити пружних прелаза, односно места укрштања пруге и пута, већ надвожњака и подвожњака, а машиновође ће имати кабинску сигнализацију.

Додао је и да ће пруга имати и заштитне ограде, попут оних на аутопуту.

(Агенције)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер