среда, 27. новембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Нова.рс: Корозија на споју затеге и кровног носача и додавање слоја бетона срушили надстрешницу Железничке станице у Новом Саду
Хроника

Нова.рс: Корозија на споју затеге и кровног носача и додавање слоја бетона срушили надстрешницу Железничке станице у Новом Саду

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 26. новембар 2024.

Због пада надстрешнице Железничке станице у Новом Саду ухапшено је 13 особа, међу којима су државни функционери, министри, стручњаци... Међу приведенима је и бивши директор "Инфраструктуре Железнице" а.д. Београд Небојша Шурлан, који је на овој функцији био у време реконструкције Железничке станице. Портал Нова.рс открива детаље наредбе о спровођењу истраге против Шурлана, из које се - по први пут од почетка истраге - може закључити шта је довело до обрушавања надстрешнице која је усмртила 15 особа, а две тешко повредила.

У паду Железничке станице у Новом Саду страдало је 15 особа, док су повређене. Раније данас, портал Нова.рс открио је детаље наредбе о спровођењу истраге против Горана Весића, бившег министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, његове помоћнице Аните Димоски, као и бивше генералне директорке „Инфраструктуре“, Јелене Танасковић.

У делу наредбе о спровођењу истраге Вишег јавног тужилаштва у Новом Саду, која се односи на Небојшу Шурлана, је и део који би могао да објасни због чега је дошло до пада надстрешнице, по мишљењу истражних органа у овом тренутку истраге.

Није било прегледа објекта

„Осумњичени Небојша Шурлан, у временском периоду од 28. маја 2020 године до 13. децембра 2021. године, у Новом Саду и Београду, у својству генералног директора „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. Београд, именованог решењем Владе Републике Србије, као лице одговорно за законитост, организацију и руковођење процесом рада „Инфраструктура железнице Србије“, сходно чл. 29 Статута наведеног акционарског друштва, није издавао налоге за вршење редовних и ванредних прегледа објекта станичне зграде Железничке станице Новом Саду, сходно Правилнику за грађевинске конструкције, и поред тога што му је од стране Дирекције за железнице, која врши надзор над системима за управљање безбедношћу управљача и железничког превозника, то наложено посебном мером, а како произилази из Извештаја о раду комисије за надзор над системом управљања безбедношћу у „Инфраструктура Железнице Србије“ а.д. Београд“, наводи се у наредби и додаје:

Корозија на споју

„Због чега је пропуштено да се утврди да је на конструкцији станичне зграде Железничке станице у Новом Саду дошло до корозије на споју затеге и кровног носача што је проузроковало детериорацију каблова у затегама, те смањену носивост затега, с обзиром да је 40 одсто жица у затегама било ван функције, што је уз неуклањане неармираног бетона и додавањем новог слоја узроковало лом крутих веза попречних греда надстрешнице у стубове предње фасаде објекта, те до потпуног отказивања затега и појаве кртог лома и обрушавања надстрешнице на тло испред предње фасаде вестибила Б станичне зграде 1. новембра“.

Ово недвосмислено значи да је на надстрешници било радова, иако је власт од самог почетка тврдила да реконструкцијом није била обухваћена надстрешница.

Зграда отворена 5. јула

Зграда Железничке станице у Новом Саду свечано је отворена 5. јула ове године.

Како је наш портал писао, поред високих градских званичника, градоначеника Новог Сада Милана Ђурића, отварању су присутвовали и тада министар саобраћаја Горан Весић и покрајинска председница Владе Маја Гојковић. Она је изразила задовољство што је железничка станица у Новом Саду завршена, и што ће од грађани Новог Сада и сви путници, који долазе и одлазе из овог града, моћи да у овом савременом делу железничке станице на најмодернији, базбедан и најефикаснији начин обезбеде себи карту.

Подсетимо, 1. новембра, приликом пада надстрешнице Железничке станице у Новом Саду, страдало је 14 особа. Прошле недеље тешким повредама подлегла је 15. жртва. Две особе су и даље у тешком стању и лекари прате њихово стање.

(Нова.рс)

 
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер