недеља, 22. децембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Никола Јовановић: Шапић дао 74 милиона евра приватним превозницима, за те паре град Београд је могао да купи 250 нових супермодерних аутобуса
Хроника

Никола Јовановић: Шапић дао 74 милиона евра приватним превозницима, за те паре град Београд је могао да купи 250 нових супермодерних аутобуса

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 16. септембар 2024.

За 74 милиона евра, колико је ребалансом буџета Александар Шапић више дао приватним превозницима, Београд је могао да купи 250 нових аутобуса, истиче Никола Јовановић, директор Центра за локалну самоуправу.

Градоначелник Александар Шапић је данас на седници Скупштине, подсећа Јовановић, испричао своју причу, извређао је опозиционе одборнике и напустио седницу у неком моменту, што су грађани могли да виде само на Јутјубу.

„Нажалост, градски парламент више није место где се озбиљно расправља и одлучује, све је унапред познато, а, углавном, градоначелник исприча нешто што нема везе са истином. Одборници некад реагују, некад не, али, дефинитивно, главни проблем јесте овај ребаланс буџета„, навео је он.

Ребаланс је, према његовом мишљењу, још један доказ да ће Београд поново изгубити годину дана.

„Нема капиталних инвестиција. Станична зграда нове аутобуске станице ће се радити тек 2026. године, нема ништа од моста на Ади Хуји који је јако битан, чак није ни изабран извођач за спајање Кошутњака са Ада Мостом (што је градоначелник обећао да ће бити познато већ у августу). Такође, нема ништа од велике инвестиције – пробијања тунела испод Топчеревског брда који би спојио  Ада Мост са центром града и Аутокомандом. То су неки капитални пројекти јако битни за Београђане, од њих нема ништа“, наводи Јовановић.

Приходи буџета су 177 милијарди динара, од тога 146,3 су текући расходи.

„Мало простора је остало за капиталне инвестиције и за решавање суштинских проблема у граду, као што су саобраћај, јавни превоз, загађење, инфраструктура, економија града, лука. Градоначелник је данас све време обмањивао одборнике и грађане, тврдећи да заправо ребаланс ништа ново није донео, да је чак само пооштрио критеријуме према превозницима у јавном превозу, а да им није повећао давања из буџета. То је ноторна лаж“, наводи он.

Јовановић објашњава да су у основном буџету, који је усвојен 1. јула ове године, давања за превознике била 31,15 милијарди динара.

„По данас усвојеном ребалансу она износе готово 40 милијарди динара само у овој години, што значи неких 74 милиона евра више. И то је главни разлог за ребаланс, то што се оно мало средстава што је остало у буџету за озбиљне инвестиције углавном даје за превознике у јавном превозу, пре свега за приватне превознике„, истиче он.

Јовановић каже да су његове колеге и он први истицали да „градоначелник прави јако лош дил са приватним превозницима“.

„Градоначелник каже да је то нови конзорцијум Бг бус превоз, међутим то су све стари превозници. Озлоглашени Бамбус, чији је точак отпао, убио жену. То су превозници отац и син Ловрићи, ЦЛЦ превозник, који је главни у новом конзорцијуму, а који је и до сад жарио и палио међу приватницима, које извештај БИРН-а, али и други повезују са ноторним бизнисменом Звонком Веселиновићем. Иначе, меницу за овај главни приватни конзорцијум је дала озлоглашена, могу да кажем, Алта банка, чији је власник господин Мацура, иначе, купио ИМТ“, додао је он.

У питању је, каже, једна врло сумљива групација људи, која полако преузима Београд, а финансира се из градског буџета.

„Прича господина Шапића је стогг бацање прашине у очи, јер 74 милиона евра је овим ребалансом више дао превозницима. Иначе, за те паре је град Београд могао да купи 250 нових супермодерних аутобуса.  Е, то је последица катастрофалне политике јавног превоза Александра Шапића и то је нешто на што морамо обратити пажњу и просто му не можемо више веровати шта год да каже“, истакао је Јовановић.

Додао је да се овим ребаланском „нула динара“ одваја за бициклистичке стазе, за реконструкцију Бранковог моста, за опремање локације за вртиће, проширење трамвајске и тролејбусе мреже.

„Да не буде све црно, могу да похвалим да је одвојено више средстава за регионални водовод Макиш- Младеновац“, закључио је он, додавши да је Н1 радио репортажу о томе.

Јовановић се осврнуо на, како каже, стална вређања Александра Шапића и њега, и његових колега и поручио му да настави да га вређа, али да не користи своју функцију и јавни микрофон да вређа опозицију.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер