Хроника | |||
Батајница: Манифестацијом „Траг у бескрају“, легендарни ловац МИГ-21 Војске Србије после скоро 60 година свечано испраћен у пензију |
петак, 21. мај 2021. | |
Министар одбране Небојша Стефановић и командант РВ и ПВО генерал-потпуковник Душко Жарковић присуствовали су данас на војном аеродрому „Пуковник пилот Миленко Павловић“ манифестацији „Траг у бескрају“, којом је свој радни век у Ратном ваздухопловству Србије симболично завршио легендарни ловац МиГ-21. Пуних 58 година пилоти су чували небо уз помоћ овог авиона који је од 1962. до 1986. набављан из Совјетског Савеза. Реч је о надзвучном авиону друге генерације, носиоцу више ваздухоповних рекорда. Укупно је произведено 11.496 Мигова-21 у 32 верзије, што је највише у историји ваздухопловства за један тип војног авиона. Коришћен је шест деценија на четири континента у ратним ваздухопловствима више од 60 држава, а у многима се употребљава и данас, наводи се у саопштењу Министарства одбране. Помоћник за операције команданта 204. ваздухопловне бригаде пуковник Дејан Беда, који је много година провео у кокпиту мига-21, подсетио је да је прича „двадесетјединице“ нераскидиво везана са батајничким аеродромом, јер је сваки примерак који је икада стигао у нашу војну авијацију полетео са те писте и слетео на њу. Прва јединица која је наоружана са 41 авионом МиГ-21 верзије Ф-13 био је 204. ловачки авијацијски пук. До краја 1964. године 204. пук имао је три ескадриле наоружане тим авионима. Прве четири године употребе овог авиона није било двоседа, већ су се пилоти обучавали и одржавали тренажу на авионима америчке производње ТВ-2, истакао је Беда. Бивши војни пилот-инструктор на мигу-21 Бориша Мандић поздравио је окупљене у име Ваздухопловне фондације „Пилот Михајло Петровић“ и Удружења надзвучних пилота. „Ветеран који је иза нас завршио је каријеру и одлази у историју, не и у пензију. Данас су нам осећања помешана, барем нама који смо читав радни век провели у кабини овог суперсоничног авиона. Али тај ветеран је је на небу ове земље оставио неизбрисив траг“, рекао је Мандић и нагласио да је управо због тога ова манифестација и названа „Траг у бескрају“. Легендарни МиГ-21 сиболично је поздрављен традиционалним воденим славолуком у част дугогодишње службе у нашој војној авијацији. Стефановић: Примамо више од 90 младих који ће радити на одржавању авиона Министар одбране Небојша Стефановић обишао је данас полазнике Курса за подофицире Ратног ваздухопловства (РВ) и противваздухопловне одбране (ПВО) на аеродрому у Батајници и рекао да после две деценије Србија у војску прима више од 90 младих који ће радити на одржавању авиона, хеликоптера и ПВО система. Како је саопштено из ресорног министарства, Стефановић је рекао да то показује да постоји велико интересовање младих да учествују у одржавању најсавременије борбене технике и оценио да је то добар каријерни пут за те младе људе, јер ће бити у прилици да се осопособе за тај посао на светском нивоу. „Чињеница да се млади људи опредељују да своје каријере граде у нашој Војсци довољно говори и шта смо урадили на подизању животног стандарда, квалитета опреме, технике и услова рада“, истакао је Стефановић. Он је додао да је још увек у току конкурс за пријем 102 нова подофицира у РВ и ПВО, који је отворен до краја маја. „Хоћу да искористим прилику да све младе људе у Србији позовем да се пријаве на наше конкурсе, да постану део наше Војске, велике породице и најчвршћег стуба одбране наше земље“, рекао је Стефановић. Министарство просвете: Влада Србије одлучила да формира Високу школу струковних студија ваздухопловне академије у Београду Влада Србије одлучила је да формира Високу школу струковних студија ваздухопловне академије у Београду, саопштено је из Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Министар просвете Бранко Ружић изјавио је да се на тај начин решава питање формалног образовања пилота, контролора лета и инжењера одржавања ваздухоплова у оквиру државног система образовања. „Висока школа струкових студија ваздухопловне академије прве студенте ће примити већ од октобра, а план је да у наредне три године буде уписано 216 студената на основним и 144 на мастер студијама“, изјавио је Ружић. Он је истакао да упркос дугој традицији школовања тих профила у Србији, они никада до сада нису били у систему државног образовања. Висока школа струковних студија ваздухопловне академије у Београду ће, уз средњу Ваздухопловну академију у Београду и Ваздухопловну академију у Вршцу, чинити Ваздухопловни тренинг центар за средње и високо дуално образовање. Тај центар ће бити јединствен у Европи и објединиће образовање и обуку кадрова за ваздухопловство и авио-индустрију – од пилота, кабинског особља и авиомеханичара, до контролора лета, наводи се у саопштењу. (Агенције) |