Хроника | |||
Ана Брнабић: Не видим одговорност Младена Шарчевића за то што је тест из математике ''процурео'' у јавност, он је један од најбољих министара у влади |
среда, 19. јун 2019. | |
Премијерка Ана Брнабић каже да не види одговорност министра просвете Младена Шарчевића за то што је тест из математике ''процурео'' у јавност и што је одложен. Она је оценила да је Шарчевић један од најбољих министара у влади.
Брнабић је додала да су управо у образовању највидљивији резултати спроведених реформи. Она је рекла да нема шта да замери Шарчевићу, већ да му захваљује за све што је урадио у образовању, што је био храбар и што се борио. ''Не прихватам оставку Шарчевића, драго ми је што је он министар просвете и поносна сам што је министар у мојој влади'', рекла је Брнабић новинарима у Паризу, где борави у званичној посети, коментаришући случај са крађом теста из математике и одлагањем полагања мале матуре. Брнабић је казала да јој није драго због свега што се десило са полагањем мале матуре и додала да се то дешава и у другим земљама - у Хрватској, Великој Британији и многим напреднијим земљама ЕУ. Премијерка је нагласила да се поступило најбоље што је могло у датим околностима и да је проблем одмах уочен тако да је плагање теста из математике померено само за дан. Бранбић је истовремено указала и на потребу да се тестови за полагање матуре дигитализују. ''Цела матура и тестови биће много безбеднији од следеће школске године и у томе ћемо бити једна од напреднијих земаља'', навела је премијерка и приметила да се ''проваљивање'' тестова и раније дешавало, али да се у јавности није дизала толика гужва око тога као овог пута јер је, како каже, раније било много већих проблема о којима се говорило. Упитана ко по њеном мишљењу, сноси највећу одговорност за крађу тестова, Брнабић је рекла да није боравила у Србији када се све дешавало и да нема довољно информација нити права да сваљује одговорност на било кога. Истакла је да све релевантне институције раде на том случају и да ће се све решити у најкраћем могућем року. ''Знаће се именом и презименом ко су одговорни, а то ће уз дигитализацију и технолошки напредак допринети да следеће године све буде другачије и да се такве ствари више не раде'', нагласила је Брнабић. На питање да ли мали матуранти, родитељи и наставници сада могу бити сигурни да неће бити проблема у вези са коначним исходом мале матуре, премијерка је навела да то што је Министарство просвете одмах реаговало доказује да тестови јесу и да ће бити апсолутно сигурни. ''Политички гледано, вероватно је најлакше било да се зажмури на једно око и пусти да то тако прође. Међутим, одмах смо реаговали и обезбедили резервне тестове и све системе контроле'', навела је Брнабић. Како је рекла, лично је заинтересована да са полагањем матуре све прође како треба, јер је и њен братанац мали матурант. ''У контакту сам са њим и целом породицом да бих знала како је прошао и како је на њега деловало одлагање теста. Није крај света'', рекла је премијерка и подсетила на време када је и сама полагала пријемни испит за средњу школу. ''Погледајте какво је било наше школовање у прошлости. Три месеца пре краја школске године није се знало да ли ћете имати матуру, како ће изгледати матура, да ли ћете и из чега имати пријемни. Данас је Србија много другачија земља'', рекла је Брнабић. Говорећи о резултатима у образовању током Шарчевићевог мандата, подсетила је да је после 10 година ''неуспелих и јалових покушаја'' програмирање уведено као обавезан предмет у основне школе и у чему је, истакла је Брнабић, Србија препозната као један од лидера у Европи. Програмирање није уведено тако да децу учите шта су компјутери, флопи дискови, како се историјски развијала ИТ индустрија, већ учите скреч, пајтон, а од 1.септембра ове године пајд, то су најнапреднији програми. Премијерка је навела да је уведен и систем дуалног образовања захваљујући чему је, каже, МТУ данас у Србији . Додала је да је, од када је Шарчевић на челу Министарства, у Србији први пут формиран Фонд за науку, као и да је дуално образовање уведено у високо школство, а предузетништво и финансијска писменост у основне школе. ''Пет пута су повећана специјализована ИТ одељења у средњим школама, за 20 одсто смо повећали капацитет техничких факултета - њихов број, просторије, опрему...'', навела је Брнабић. (Танјуг) |